۴ توصیه طلایی در معامله مسکن/ خبر خوش برای خریدارن مسکن

در حال حاضر بر اساس آمار میزان تقاضا برای فروش بیشتر از میزان تقاضای خرید است و این نشان از کاهش قیمت مسکن دارد.

به گزارش صدای بورس، مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک استان تهران در ارتباط با تحولات بازار مسکن به صدای بورس اظهار کرد: برخی انبوه سازان و بساز و بفروش ها مسکن را به شکل توهمی قیمت گذاری کرده و به دنبال آن هستند که معاملات حول این قیمت گذاری شکل بگیرد. در حال حاضر بر اساس آمار میزان تقاضا برای فروش مسکن بیشتر از میزان تقاضای خرید است و این نشان از کاهش قیمت مسکن دارد.

قلی خسروی: ثبت‌ معاملات مسکن در دفترخانه‌ها طرحی سیاسی است- اخبار راه و  مسکن - اخبار اقتصادی تسنیم | Tasnim

بیشتر بخوانید:
تردد خودروهای مناطق آزاد به بخش های سرزمینی
پیش بینی بازار سرمایه بعد از اظهار نظرهای دلاری / کدام گروه ها فردا لیدر می‌شوند؟
پیش بینی خوش بورس/ سهامداران ۲ هفته دیگر صبر کنند/ پول هوشمند در راه است

وی با بیان اینکه قیمت مسکن باید کاهش یابد و در این کاهش به تعادل برسد، تصریح کرد:  قیمت طلا و ارز در هفته گذشته کاهشی بود و این  کاهش بر قیمت مسکن نیز تاثیرگذار است.  تحلیل هایی که در اتحادیه املاک استان تهران انجام می‌شود از کف بازار است. برخی به دنبال ایجاد بازار هیجانی هستند تا از این هیجان و شلوغ بازی برای خود سود بسازند.

بانک ها از بازار مسکن خارج شوند

رئیس اتحادیه املاک استان تهران:

وی به موضوع حضور بانک ها در بخش مسکن اشاره کرد و گفت:  باید  بانک‌ها و  هلدینگ ساختمانی  از دل مسکن بیرون بروند چرا که قانون می گوید سازنده باید ۳۰ درصد از ساخت مسکن منفعت ببرد. بانک ها در ساختمان سازیهایی که دارند سودهای هنگفت بالای صد درصد کسب می کنند.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران به خریداران مسکن توصیه کرد: در خرید خانه ۴ موضوع مهم را در نظر بگیرد:

  • طمع نکیند
  • قرارداد را نخوانده امضاء نکنید
  • رودروایسی نداشته باشید
  • بدون مشاور متخصص، پای معامله نروید

قلی خسروی با اشاره به نحوه تعیین قیمت مسکن در کشورهای دیگر بیان کرد، قیمت مسکن در سایت ها و سامانه های تخصصی درج و معاملات انجام می‌شود، اما در ایران قیمت گذاری در سایت ها براساس دلخواه تعیین  و جو روانی ناشی از آن، در قیمت مسکن تاثیرگذار است.

چرا سه منطقه ۱ و ۳ و ۶  تافته جدا بافته اند

وی با اشاره به سخنان مدیران ارشد راه و شهرسازی مبنی بر اینکه میانگین قیمت مسکن به جز مناطق ۱ و ۳ و ۶ برابر با ۲۷ میلیون تومان است، بیان کرد: زمانی که یک مقام ارشد دولتی، در راس یک وزارتخانه و یا در معاونت آن ۳ منطقه از تهران را مستثنی در قیمت گذاری می‌کند توهم تافته جدا بافته بودن برای صاحبان ملک در این مناطق ایجاد می شود و افزایش قیمت ناخودآگاهی در این مناطق ایجاد می‌شود.

قلی خسروی گفت: مسکن به سرعت از اتفاقات و اظهار نظرها تاثیر می‌گیرد و باید جانب احتیاط برای اظهار نظر رعایت شود. مردم جلوتر از دولت حرکت می کنند و این مردم هستند که بیشترین نقش را در خرید و فروش و تنظیم بازار مسکن دارند.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 426435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =