پیش بینی خوش بورس/ سهامداران ۲ هفته دیگر صبر کنند/ پول هوشمند در راه است

بازار سرمایه در سراشیبی کاهش قرار گرفته اما این کاهش ادامه دار نیست.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس تهران امروز ۲۳ دی ماه با بیش از ۴۰ هزار و ۶۲۷ واحد ریزش در کانال یک میلیون و ۲۶۰ هزار واحدی معاملات امروز خود را پایان داد.

شاخص هم وزن نیز امروز با بیش از ۶ هزار واحد ریزش به رقم ۴۶۳ هزار و ۱۹۴ واحد رسید. فارس، فولاد، فملی ۳ نمادشاخص سازی بودند که اولین نام نماد آن ها ف بود.

میثم ابوالقاسمی، مدیرعامل معاملات سهم آشنا  در گفت و گو با صدای بورس اظهار کرد: امروز بازار سرمایه با بیش از ۴۰ هزار واحد ریزش معاملات خود را پایان دارد. اتفاق خوب بازار امروز خرید  حقوقی ها از بازار بود که توانستند صف های فروش را جمع کنند.

وی افزود:  بازار سرمایه بدون هیچ دلیل خاصی  در سراشیبی افت قرار گرفته است.برخی شرکت ها به حدی رسیده اند که توجیه فروش ندارند. سهام گروه  پالایشگاهی ها، بانکی ها   حتی خودروسازها به جذابیت رسیده اند اما  به طور کلی شرایط بازار به گونه ای است که تصمیمات احساسی گرفته شود.

ابوالقاسمی در ارتباط با پیش بینی ریزش شاخص تا زیر یک میلیون واحد بیان کرد: رسیدن به شاخص یک میلیون واحد یعنی ارزش کنونی سهام ها باید ۳۰ درصد  دیگر بریزد و ارزش سهام ها تا زیر ارزش عرضه اولیه پایین بیاید. 

وی افزود: به نظر می رسد اصلاح شاخص کل بورس به زودی پایان یابد و آغازی برای شروع  حرکت به سمت نقطه های مقاومت بعدی بالا تر باشد. بخش بزرگی از سهام های موجود بازار سرمایه ارزنده شده و برای سرمایه گذاری جذاب شده است.از طرفی پول هوشمند زیادی وجود دارد که در زمان احساس خطر از بازار خارج شده است و امکان بازگشت این پول ها به بازار زیاد است.

ریسک بالای بیت کوین در مقایسه با سهام

این کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با بیت کوین و بازار سرمایه بیان کرد: رمزارزها و بورس در یک سطح نیستند که بتوان با یکدیگر مقایسه کرد. امنیت بازار رمز ارزها چندان زیاد نیست و پول های بزرگ برای حضور در این بازار ریسک بسیار زیادی را باید بپذیرند.

سهامداران ۲ هفته صبر کنند

ابوالقاسمی در آخر به سهامداران حقیقی توصیه کرد: سهامدارانی که تا اینجا سهامداری کردند در شرایط فعلی نیز  صبوری کنند، اگر سهمی خریداری نمی کنند، فروشنده هم  نباشند، اندکی صبر کنند و در شرایط بهتری سهام خود را نقد کنند.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 426238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =