بازدهی عرضه اولیه‌های ۹۹ چقدر شد؟

تعداد نمادهای عرضه اولیه شده در سال جاری با ۳ عرضه اولیه که در پاییز اتفاق افتاد به ۲۳ نماد رسید. بازدهی نمادهای عرضه اولیه شده در سال جاری چگونه بوده است؟

به گزارش صدای بورس، بازار بعد از یک صعود دوباره شرایط چندان مساعدی را ندارد و بیشتر نمادها دوباره در اصلاح قیمتی قرار گرفته اند. البته شرایط برای برخی نمادهای کوچک چندان بد نیست، اما نمادهای شاخص ساز در یک اصلاح قیمتی قرار دارند و تنها در آن‌ها نوسان گیری اتفاق می‌افتد.

به هر صورت این اصلاحات قیمتی به نمادهای عرضه اولیه شده در سال جاری نیز رسیده است. در سال جاری ۲۳ نماد (با در نظر گرفتن عرضه اولیه کیا ۲۴ نماد) عرضه اولیه شدند که سه تا از آن‌ها در آذرماه سال جاری پس از یک وقفه دو ماهه از آخرین عرضه اولیه انجام شدند.

۲۳ نماد عرضه اولیه شده در سال جاری عبارتند از: گدنا، شستا، صبا، شاروم، آریا، وپویا، پیزد، زملارد، ولپارس، بپیوند، غگیلا، غزر، رافزا، ثامید، ثبهساز، امین، آبادا، سیتا، بگیلان، وسپهر، چخزر، وکبهمن و بوعلی.

اپال نیز تا آستانه عرضه اولیه شدن پیش رفت، اما به دلیل شرایط بازار یا قیمت گذاری نامناسب عرضه اولیه آن به مانند غکورش لغو شد.

به هر صورت، پرسش بسیاری از سهامداران این است که بازدهی عرضه اولیه‌های ۹۹ تاکنون چگونه بوده است؟ به دلیل آن که صبا که اولین عرضه اولیه سال ۹۹ بود، افزایش سرمایه داشته است و قیمت آن به زیر قیمت عرضه اولیه رسیده است، این نماد را از این بررسی کنار گذاشته ایم. نمودار زیر بازدهی عرضه اولیه‌های ۹۹ در سال جاری را نشان می‌دهد.

همان گونه که ملاحظه می‌گردد بیشترین بازدهی با ۶۹۲ درصد بازدهی، متعلق به گدنا است که عرضه اولیه آن با حاشیه‌های زیادی رو به رو بود و کمترین بازدهی نیز متعلق به نماد سیتا است که تنها ۰.۳۸ درصد بازدهی داشته و قیمت آن در یک قدمی سقوط به زیر قیمت عرضه اولیه شده قرار دارد.

بازدهی عرضه اولیه 99

منبع: نبض بورس

کد خبر 425285

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • «بپیوند» در آستانه ورود به ضرر/ عرضه اولیه‌ها دیگر سودده نیستند

    «بپیوند» در آستانه ورود به ضرر/ عرضه اولیه‌ها دیگر سودده نیستند

    شرکت برق و انرژی پیوندگستر پارس یکی از عرضه اولیه‌های شهریور امسال بود. اما با گذشت کمتر از ۵ ماه هم اکنون در آستانه ورود به ضرر است.

  • بازدهی ۵ درصدی «وسپهر» در سه ماه!

    بازدهی ۵ درصدی «وسپهر» در سه ماه!

    شرکت سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات از زمان عرضه اولیه تا امروز تنها ۵ درصد سود به سهامداران خود رسانده است و کماکان در حال سقوط است.

  • عرضه اولیه‌های از ارج و قرب افتاده!

    عرضه اولیه‌های از ارج و قرب افتاده!

    ماه‌های ابتدایی سال گذشته بود که بسیاری از سهام داران چشم انتظار عرضه اولیه ها بودند تا با خرید این سهم ها سود بیشتری از بازار سرمایه کسب کنند. عرضه اولیه ها که همسو با روند نزولی بازار کم کم از ارج و قرب افتادند و کمتر مورد توجه قرار گرفتند. به طور کلی در سالی که گذشته شاهد ۲۷ عرضه اولیه بودیم که از این تعداد ۹ سهم در بورس و ۱۸ سهم در فرابورس عرضه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =