بازدهی ۵ درصدی «وسپهر» در سه ماه!

شرکت سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات از زمان عرضه اولیه تا امروز تنها ۵ درصد سود به سهامداران خود رسانده است و کماکان در حال سقوط است.

 به گزارش صدای بورس،شرکت سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات با نماد «وسپهر» ۲ مهر ماه عرضه اولیه شد و بعد از آن تا ۲۰ روز رشد قیمت داشت اما پس از آن با کاهش قیمت مواجه شد و تا کنون این روند ادمه داشت. به طوریکه در این ۸۵ روز کاری بازدهی این نماد تنها ۵ درصد شده است. ارزش گذاری شرکت‌های عرضه اولیه یکی از ابهام هایی است که فعالان بازار با آن درگیرند. به نظر می‌رسد بعضی شرکت‌ها در زمان عرضه اولیه ارزش خود را بالاتر از واقعیت اعلام می‌کنند و بعد از مدتی با کاهش قیمت موجب زیان سهامداران خود می‌شوند.

در مجموع ۱۱۴ میلیون سهم با ارزش ۱،۱۶۳ میلیارد ریال معامله شد و قیمت پایانی به ۱۰,۱۲۷  ریال رسیده است. امروز سهم خریداران حقیقی ۳۰ درصد از معاملات و سهم فروشندگان حقیقی ۹۷ درصد از معاملات بوده است. این نسبت‌ها نشان از توجه حقوقی‌ها به این نماد دارد و بر این اساس امروز شاهد ورود ۷۸۳ میلیارد ریال پول حقوقی به نماد بودیم. در ده روز گذشته این میزان خروج پول حقیقی کمترین مقدار بوده است .

کد خبر 426131

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =