مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۷/۷)

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی»، جدیدترین خط خبری امروز ۷مهر ۹۹ را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه در سومین روزکاری این هفته بازهم با ریزش مواجه شد. امروز شاخص کل بازار ۵۴ هزار واحد ریزش کرد و به عدد ۱ میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن امروز کاهش ۵۳۰۰ واحدی کرد. از برجسته‌ترین اخبار امروز  بود. در فرابورس هم شاخص کل ۳۸۸ واحد افت کرد و در کانال ۱۷ هزار و ۵۶۱ واحدی افت کرد. در این بازار ۵۲۸ هزار و ۸۱۲ معامله صورت گرفت. حجم معاملات در فرابورس هم ۱ میلیارد و ۲۷۵ بود. همچنین ادامه  رقابت بایدن و ترامپ بر سر ریاست جمهوری  از جمله مهمترین‌ اخبار بین الملل بود.

۱- آخرین تحولات بازار ارز( ۹۹/۷/۷)

۲- ارزش روز سهام دارا یکم (۷مهرماه)
در بازار امروز سهام صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) با افت ۱۰ درصدی مواجه شد و به قیمت ۱۷ هزار و ۶۸۵ تومان رسید. تعداد معاملات این سهام ۵۴ هزار و ۴۲۴ بود، حجم معاملات سهام این صندوق ۱۸ میلیون و ۷۲۲  بود و ارزش معاملاتی آن ۳۳۴ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان بود.

3-نمادهای پربیننده بورس و فرابورس (7 مهرماه)
روز دوشنبه در بازار نمادهای فارس،‌ فولاد،‌ فملی،‌ کگل، تاپیکو، شپنا و کاوه تاثیرگذار بودند. همچنین نمادهای وبملت، فولاد،‌ خودرو،‌ فملی، شپنا،‌ پترول و وتجارت از جمله نمادهای پربیننده در بازار بودند. در فرابورس نمادهای دی،‌ آریا،‌ صبا،‌ شگویا،‌ ذوب، زاگرس و ارفع پربیننده بودند،‌ در حالی که نمادهای مارون،‌ آریا،‌ کگهر،‌ دی،‌ وسپهر، زاگرس و ذوب تاثیرگذارترین شاخص‌ها بودند.


بیشتر بخوانید
مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۷/۶)
مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۷/۵)

مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۷/۲)
مهمترین اخبار اقتصادی بورس امروز (۹۹/۷/۱)


4-ارزش روز سهام دارا دوم (۷مهرماه)
امروز در بازار ارزش سهام دارا دوم (پالایش یکم) هم با ریزش مواجه شد و به قیمتی پایین‌تر از عرضه اولیه آن با تخفیف ۲۰ درصد رسید. به این ترتیب هم ارزش روز سهام دارا دوم به رقمی بالغ بر ۵۷ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان رسید.

5- ​​​​تذکر جدی رئیس مجلس به وزیر اقتصاد درباره بورس
برخی شنیده ها حاکی است که در جلسه اخیر شورای هماهنگی اقتصادی، رئیس مجلس ضمن ابراز ناراحتی از عملکرد وزیر اقتصاد درباره بورس به او تذکر جدی داده است. 
دلیل تذکر قالیباف عملکرد نامناسب شرکتهای دولتی و حقوقی‌ها بوده است که موجب شده سرمایه مردم کاهش پیدا کند.

6- از این جیب به آن جیب فولاد در بورس کالا/ سود رانت‌خوارها بر مدار تکرار
محمد کشانی، عضو هیئت مدیره انجمن فولاد ایران گفت: سود حاصل از مابه تفاوت بورس و بازار آزاد نه به جیب تولید کننده  و نه در جیب مصرف کننده نهایی می‌رود. این سود جیب واسطه، دلال و رانت خوار را پر می‌کند برای آنکه تصمیمات کلان کنترل قیمت فولاد اجرایی شود باید در سطح مدیریتی راه حلی برای این رانت‌ها در نظر گرفته شود.

7-اطلاعیه وزارت اقتصاد در خصوص تسویه اوراق مالی اسلامی
معاونت نظارت مالی خزانه داری کل کشور از تمامی دارندگان اوراق مالی اسلامی با سررسید زودتر از خرداد ماه سال ۱۴۰۰ که متقاضی تسویه اوراق یادشده هستند دعوت کرد درخواست خود را به این معاونت، ارائه کنند.

8ریشه گرانی مسکن در بورس؟
حسینی،عضو ناظر مجلس بر شورای پول و اعتبار با تاکید بر اینکه آشفتگی بازارهای کالایی را نباید به بستر مبادلات کالاها یعنی بورس کالا نسبت داد، گفت: باید مشکل بازار مسکن را جای دیگری جستجو کرد.

9- خرید خودرو و ساختمان توسط دستگاه‌های اجرایی ممنوع شد
سازمان برنامه و بودجه در بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ به دستگاه‌های اجرایی اعلام کرده است:در رابطه با خرید و یا احداث ساختمان ممنوعیت‌هایی برای دستگاه‌های اجرایی اعمال شده؛ به طوری که هرگونه پیش‌بینی اعتبار برای احداث و خرید ساختمان‌های جدید اداری توسط دستگاه‌های اجرایی ممنوع است.

10- کمیسیون مشاوران املاک کاهش یافت
براساس ابلاغیه سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران که به اتاق اصناف تهران اعلام شده، حق کمیسیون مبایعه نامه‌های مسکن به میزان ۲۵ صدم درصد ارزش معاملاتی ملک از هر طرف معامله تعیین شده است. بر این اساس یعنی مجموعاً نیم درصد از هر دو طرف معامله اخذ می‌شود که این نرخ تا پیش از این نیم درصد از هر طرف معامله بود.همچنین حق الزحمه قراردادهای رهن و یا ودیعه اجاره از هر طرف به میزان نیم درصد مبلغ رهن تعیین شده است و حق کمیسیون اجاره نیز یک چهارم مبلغ اجاره یک ماه از هر طرف معامله خواهد بود.

منابع: صدای بورس، اطلاعات بورس، باشگاه خبرنگاران جوان،صرافی بانک ملی، اقتصاد آنلاین

کد خبر 417594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =