جزئیاتی در مورد عرضه اولیه هفته آینده

در روز یکشنبه مورخه ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۹ قرار است بیست و یکمین عرضه اولیه سال جاری انجام شود و در آن سهام «وسپهر» برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه شود.

به گزارش صدای بورس، در تاریخ ۱۹ شهریور ماه سال جاری، بیستمین عرضه اولیه سال ۱۳۹۹ انجام شد و در آن سهام شرکت توسعه و عمران امید با نماد ثامید برای اولین بار در بورس عرضه و به متقاضیان تخصیص داده شد.

در این عرضه اولیه با مشارکت ۵ میلیون و ۱۸۰ هزار کد معاملاتی به هر کد حداکثر ۸۶۴ سهم در سقف قیمتی ۱۷۵ تومان اختصاص یافت. بدین ترتیب هر کد معاملاتی نقدینگی به میزان ۱۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان برای این عرضه اولیه پرداخت کرد.

در هفته جاری شاهد عرضه اولیه ای نبودیم اما بیست و یکمین عرضه اولیه قرار است به نام یکی از زیرمجموعه های بانک صادرات بخورد.

احمد فاضلی، معاون مالی بانک صادرات ایران در تاریخ ۲۴ شهریورماه ۱۳۹۹ از عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه‌ گذاری گروه مالی سپهر صادرات در روز یکشنبه هفته آینده به تاریخ۳۰ شهریورماه خبر داد. فاضلی معاون مالی بانک صادرات ایران با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات، «وسپهر» را سهمی ارزنده و بنیادی توصیف کرد و افزود: انتظار می‌رود که این سهم در بازار سرمایه با استقبالی مناسب روبه‌ رو شود.

تاریخ پذیرش شرکت سرمایه‌ گذاری گروه مالی سپهر صادرات در فرابورس ۳ شهریور ۹۹ و نماد معاملاتی آن «وسپهر» است که در زیرمجموعه گروه سرمایه‌گذاری‌ها و زیرگروه سایر واسطه‌های مالی نزد سازمان بورس ثبت شده است.

طبق اطلاعیه ای که فرابورس شب گذشته مورخه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ منتشر کرد، قرار است روز یکشنبه مورخه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ تعداد ۶ میلیارد سهم معادل ۲۰ درصد از سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات در نماد وسپهر عرضه اولیه شود. همچنین زمان تخصیص سهام وسپهر نیز روز چهارشنبه مورخه ۲ مهر ۱۳۹۹ اعلام شده است و زمان شروع معاملات ثانویه نیز شنبه مورخه ۵ مهر ۱۳۹۹ می باشد. 

چقدر نقدینگی مورد نیاز است؟

آن گونه که در اطلاعیه آمده است در این عرضه اولیه به هر کد بورسی قرار است حداکثر ۱۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۹۵۰ تومان تا ۱۰۱۰ تومان اختصاص داده شود. بدین ترتیب حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای این عرضه اولیه یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان می باشد.

طبق محاسبات انجام شده اگر در این عرضه اولیه ۵ تا ۶ میلیون نفر مشارکت داشته باشند به هر کد بورسی، تعداد ۹۰۰ تا ۱۰۸۰ سهم  معادل حدود ۹۱۳ هزار تا ۱ میلیون و ۹۶ هزار تومان خواهد رسید.منبع: نبض بورس

کد خبر 416824

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =