جهش ۷ هزار واحدی شاخص در آغاز ۲۰۲۰

نخستین روز از سال میلادی جدید برای بورس تهران خوش‌یمن بود. در معاملات امروز این بازار، شاخص کل با جهشی بلند رکورد تازه‌ای ثبت کرد. حال این پرسش به طور جدی مطرح است که شاخص تا کجا پیش خواهد رفت؟ به هر روی، در آخرین روز از معاملات هفتگی بازار سهام، شاخص کل بورس تهران بیش از ۷۰۰۰ واحد دیگر افزایش پیدا کرد.

به گزارش صدای بورس به نقل از آمارهای بورس تهران، در معاملات چهارشنبه ۱۱ دی شاخص کل بورس تهران با ۷ هزار و ۸۷.۶۰ واحد رشد (معادل ۱.۸۸ درصد) به سطح ۳۸۴ هزار و ۹۹.۶ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن به میزان یک هزار و ۵۱۸.۶۰ واحد (معادل ۱.۲۷ درصد) افزایش یافت و به سطح ۱۲۱ هزار و ۴۸۸.۶ واحد رسید. از سویی شاخص قیمت وزنی-ارزشی یک هزار و ۸۹۷.۰۷ واحد (معادل ۱.۸۸ درصد) رشد کرد و به رقم ۱۰۲ هزار و ۷۷۰.۱ واحد دست یافت. همچنین شاخص بازار اول به میزان ۶ هزار و ۱۷۶.۶۸ واحد (معادل ۲.۳۰ درصد) افزایش یافت و به سطح ۲۷۵ هزار و ۱۸۶.۷ واحد رسید. شاخص بازار دوم نیز ۹ هزار و ۸۰۵.۴۴ واحد (معادل ۱.۲۴ درصد) افزایش را تجربه کرد و به رقم ۷۹۹ هزار و ۱۳.۴ واحد دست یافت. همچنین شاخص صنعت با ۶ هزار و ۸۶۳.۹۵ واحد رشد (معادل ۲.۰۳ درصد) به سطح ۳۴۵ هزار و ۵۵۵.۹ واحد رسید.

در معاملات امروز، ۵ میلیارد و ۹۲ میلیون سهم به ارزش ۳۲ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۱۶۶ میلیون ریال در ۶۵۱ هزار و ۶۵۴ نوبت معامله شدند و ارزش بازار به ۱۴ میلیون و ۸۱۶ میلیارد ریال رسید.

در معاملات امروز چهارشنبه، سهام نمادهای غنوش، سبهان، فجر، وتوشه، فلوله، کویر و فولاژ بیشترین افزایش قیمت و نمادهای زپارس، ولملت، خنصیر، خمحور، ولیز، بشهاب، رتکو، فنورد و غپینو بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

کد خبر 411038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =