نوسانات نرخ ارز تهدیدی برای بازار سرمایه نیست

علی اسلامی با اشاره به اینکه نباید از افزایش یا کاهش نرخ ارز در بازار سرمایه نگران بود،گفت: نوسان صعودی یا نزولی در بازار ارز لزوما تهدیدی برای بازار سرمایه محسوب نمی شود.

به دلیل افزایش پله ای و مقطعی قیمت ارز می توان پیش بینی کرد قیمت محصولات شرکت های مبتنی بر ارز مثل شرکت های معدنی، شرکت های پتروشیمی و کامودیتی ها با افزایش درآمد مواجه می شوند.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از سنا، علی اسلامی بیدگلی، رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی درباره نوسان های اخیر بازار ارز و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: الزاما کاهش یا افزایش نرخ ارز را نمی توان برای بازار سرمایه تهدید یا فرصت دانست.

این کارشناس بازار سرمایه درباره پیش بینی روند قیمت ارز در بازار آزاد اظهار داشت: پیش بینی نرخ ارز تحت تاثیر متغیرهای متعددی است که این متغیرها عمدتا کلان هستند و اهالی بازار سرمایه نمی توانند در این نوسان ها قیمت ارز را پیش بینی کنند.

وی درباره مهمترین متغیر تاثیر گذار بر بازار ارز گفت: مهمترین و عمده ترین متغیر کلان بر بازار ارز مربوط به مخارج دولت است. میزان توانگری مالی دولت و دسترسی به منابع ارزی دولت یکی از متغیرهای کلیدی تاثیر گذار بر بازار ارز است.

اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از محدودیت ها، دسترسی کمتر دولت به منابع ارزی است، گفت: این محدودیت دسترسی به منابع ارزی برای دولت باعث شده بازار ارز دچار نوسان شود.

وی معتقد است در کنار عامل بالا، برخی از واسطه گرها و سودجوها هم به این نوسان دامن زدند و قیمت ارز دچار یک نوسان مقطعی شد.

رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی درباره کنترل های دولت بر بازار ارز گفت: این نوسان اکنون با تدابیر دولت متوقف و کند شد.

وی درباره تاثیر نوسان های نرخ ارز بر بازار سرمایه اظهار داشت: به دلیل تنوع صنعتی که در بازار سرمایه وجود دارد در زمان تقویت یا تضعیف پول ملی در بسیاری از صنایع فرصت و در برخی از صنایع تهدید ایجاد می شود.

اسلامی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت جهانی نفت گفت: در شرایط فعلی و با افزایش قیمت ارز و همزمان افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی می توان پیش بینی کرد قدرت مالی دولت افزایش پیدا خواهد کرد و محدودیت های مالی دولت کاهش یافته و دولت قدرت بیشتری برای کنترل و مهار روند صعودی قیمت ارز دارد.

وی اظهار داشت: به دلیل افزایش پله ای و مقطعی قیمت ارز می توان پیش بینی کرد قیمت محصولات شرکت های مبتنی به ارز مثل شرکت های معدنی، شرکت های پتروشیمی و کامودیتی با افزایش درآمد مواجه می شوند.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه نباید از افزایش یا کاهش نرخ ارز در بازار سرمایه نگران بود،گفت: نوسان صعودی یا نزولی در بازار ارز  لزوما تهدیدی برای بازار سرمایه محسوب نمی شود.

کد خبر 390895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =