چگونه تجدید ارزیابی برای سهامداران مهم می‌شود؟

کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه تجدید ارزیابی به رونق بورس کمک خواهد کرد، گفت:به سهامداران توصیه می شود که بهترین استراتژی همراه شدن با اخبار بازار و سهام پرپتانسیل برای تجدید ارزیابی است تا بتوانند از این بازار سود دریافت کنند.

بهرنگ شادرو در گفت و گو با «صدای بورس» در رابطه با تاثیر تجدید ارزیابی ها بر شرکت های بورسی، گفت: تجدید ارزیابی در کنار شفاف تر شدن دارایی‌های شرکت باعث رشد قیمت سهام نیز خواهد شد اما نکته مهم این است که رشد قیمت سهام ناشی از رشد سودآوری شرکت ها نباشد، تداوم نخواهد داشت.

وی ادامه داد: گذشته شاهد بوده ایم که هرگاه نسبت P/E بازار از متوسط تاریخی خود فاصله معناداری گرفت، پس از آن و طی یک دوره، کاهش قیمت سهام به شکلی بوده که این نسبت مجدد به سطوح قبلی بازگشته است. برای نمونه قیمت برخی نمادها و همچنین شاخص کل در بازه زمانی سال ۹۹، بهترین دلیل تایید این نکته است.

کارشناس بازارسرمایه در رابطه با رونق احتمالی بازار با تجدید ارزیابی افزود: فارغ از مباحث مطرح شده در مورد درست یا بی فایده بودن امر تجدید ارزیابی، از شواهد و قرائن چنین بر می آید که اراده ای برای رونق بازار سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها فراهم شده که البته به احتمال قوی حرکت دسته جمعی سهام دور از ذهن است.

تحلیلگر ارشد کارگزاری بارز همچنین در توصیه ای به سهامداران، گفت: برای سرمایه گذارانی که برای چنین برنامه هایی وزن و اهمیت قابل توجهی قائل هستند، به نظر می رسد که بهترین استراتژی همراه شدن با اخبار بازار و سهام پرپتانسیل برای تجدید ارزیابی است.

کد خبر 484887

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =