فرصت ویژه میز صنعت برای تحلیل مشکلات شرکت‌های بورسی

یک کارشناس بازار سرمایه، برگزاری میز صنعت را فرصتی مناسب برای طرح مشکلات فعالان صنایع  دانست. ​

به گزارش صدای بورس،رضا غلامعلی‌پور، کارشناس بازار سرمایه درباره برگزاری نشست‌های تخصصی میز صنعت اظهار داشت: برگزاری میز صنعت فرصت بسیار خوبی است تا فعالان حوزه‌های مختلف مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.

وی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه و نهاد سیاست‌گذار، اگر صریح و بدون واسطه مسائل و مشکلات صنایع مختلف را از زبان مهم‌ترین افراد آن صنعت بشنود، می‌تواند از طریق همکاری و تعامل با وزارتخانه‌های اقتصاد، صمت و یا نهادهای بالادستی همانند مجلس مسائل را به صورت دسته بندی شده و کامل و جامع ارائه دهد.

غلامعلی‌پور عنوان کرد: مجلس و وزارتخانه‌های مهمی که در سیاست‌گذاری کلان کشور تاثیرگذار هستند، می‌توانند در تصمیمات آتی خود مسائل مربوط به صنایع را لحاظ کرده و راهکارهایی برای برخی مشکلات موجود ارائه دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن موانع برطرف شود.

عملکرد مثبت سازمان بورس

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: برگزاری میز صنعت برای همه صنایع ضرورت دارد و عملکرد سازمان بورس در این زمینه مثبت و ارزشمند است. همچنین چگونگی ارائه میز در بخش معرفی صنعت، توانمندی‌ها، جایگاه، مسائل و مشکلات صنایع بسیار قابل توجه بوده و رویکرد مناسبی در بازار دارد.

غلامعلی‌پور تصریح کرد: به نظر می‌رسد برای موضوعات و مسائلی که در این جلسات برگزار می‌شود باید پیگیری‌های لازم تا برگزاری نشست‌های آتی صورت گیرد و گزارشی از انتقال مسائل و مشکلات به سازمان‌های تاثیرگذار و تصمیم‌گیر ارائه شود.

وی افزود: همچنین در این جلسات باید تحلیلی‌ ارائه شود مبنی براینکه موضوعات تا چه میزان در دستورالعمل‌های سازمان و رویه‌های آن قابل طرح است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه،مدیرعامل شرکت گروه مالی الگوریتم با تاکید بر اینکه در جلسات آتی میز صنعت، نتایج بررسی‌ها و تصمیمات باید مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: به همین منظور باید فاصله زمانی برگزاری نشست‌های تخصصی میز صنعت کوتاه باشد چرا که این امر اشتیاق و رغبت به حضور و طرح موضوع را افزایش می‌دهد.

کد خبر 484259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =