تغییر مدل بازی حقیقی‌ها /حرکت به سوی سهام

مدیر صندوق اقتصاد بیدار با اشاره بهبود معاملات و مثبت بودن بورس، گفت: اخبار منتشر شده درمورد تجدید ارزیابی شرکت ها و بهبود روند معاملات دربازار باعث شده است افراد حقیقی با تثبیت بازار پول های خود را از صندوق های درآمد ثابت خارج و اقدام به خرید سهام کنند.

در راستای خروج پول های حقیقی از صندوق های درآمد ثابت و روند صعودی بازار در هفته جاری امیر ندیری مدیر صندوق اقتصاد بیدار در گفت و گو با «صدای بورس» در مورد تاثیر خروج پول های حقیقی از صندوق ها در بازار سرمایه توضیحاتی ارایه داد.

مدیر صندوق اقتصاد بیدار گفت: از دیدگاه تاریخی زمانی که بازار مثبت می شود، دیدگاه سهامداران برآن است که روند رو به رشد بازار در روزهای آتی تداوم خواهد داشت و به طور طبیعی شاهد خروج پول حقیقی ها از صندوق های درامد ثابت خواهیم بود که بخشی از این پول وارد بازار سهام می شود.

وی به علت خروج پول های حقیقی از بازار سرمایه در ماه های گذشته اشاره کرد وافزود: بخش قابل توجهی از خروج پول از بازار سرمایه در ماه های گذشته رکود حاکم بر این بازار بود که علت اصلی آن را می توان به تنش های منطقه ای ، نرخ خوراک پتروشیمی ها و سایر مولفه ها دانست.

ندیری ادامه داد: باید توجه داشت زمانی که بازار در حالت رکود و اصلاحات قراردارد شرایط به گونه ای است که حقیقی های بازار پول های خود را تا زمانی که انتظار رشد از بازار داشته باشند،در صندوق های درآمد ثابت به طور موقت سرمایه گذاری می کنند.

به گفته مدیر صندوق اقتصاد بیدار اخبار منتشر شده درمورد تجدید ارزیابی شرکت ها و بهبود روند معاملاتی باعث شد تا در روزهای اخیر بازار روندی مثبت پیدا کند. افراد حقیقی با تثبیت بازار پول های خود را از صندوق های درآمد ثابت خارج و اقدام به خرید سهام کرده اند.

ندیری به تجدید ارزیابی دارایی ها اشاره کرد و گفت: تجدید ارزیابی از نظر عملکردی بر شرکت ها تاثیر خاصی نخواهد داشت اما اولین نکته مثبت آن این است که ترازنامه شرکت ها بروز شده و سرمایه گذاران میدانند که با ارزش فعلی چه مقدار دارایی در شرکت موجود است و این موضوع در روند بهبود تصمیم گیری ها تاثیر بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: نهمچنین ارزش بازار با ارزش دارایی ها اختلاف دارد اگر ارزش دارایی ها بروز شود و به صورت مستند قابل نمایش باشد تاثیر منفی در بازار نمیگذارد. افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی با درصد بالا سبب میشود قیمت سهم ها کاهش پیدا کند.

کد خبر 484248

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =