۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
قیمت مرغ سه رقمی می‌شود؟

رئیس اتحادیه مرغداران تعاونی استان قزوین معتقد است قیمت مرغ باید یک سوم گوشت باشد و قیمت واقعی مرغ ۱۵۰ هزار تومان است.

به گزارش صدای بورس,عباس رحمانی رئیس اتحادیه مرغداران تعاونی استان قزوین گفت: مرغداران به علت قیمت پایین مرغ هرروز در حال ضرر هستند، مرغ باید به‌دست مصرف‌کننده با قیمت ۷۰ هزار تومان برسد و از آن طرف از مرغدار با قیمت ۵۵ هزار تومان خریداری می‌شود، در صورتی که به خاطر مشکلات ارزی و نهاده‌های دامی قیمت مرغ برای مرغداران بالاتر از این قیمت می‌افتد.

وی ادامه داد: جوجه ریزی برای مرغداران متاسفانه صرفه اقتصادی ندارد و مرغداران هم تمایلی به جوجه ریزی ندارند. یکسری از مرغداران تعطیل کردند و این موضوع باعث شده که عرضه کم شود و تقاضا نسبت به مرغ افزایش یابد.

رئیس سابق اتحادیه گوشتی مرغداران با بیان اینکه باید قیمت مرغ یک سوم گوشت قرمزباشد گفت: قیمت مرغ باید کیلویی ۱۵۰ هزار تومان باشد ولی متاسفانه بی‌توجهی دولت و قطع نهاده‌های ارزی۴ هزار و ۲۲۰ تومانی باعث شده است مرغداران درحال‌حاضر با ارز آزاد نهاده تهیه کنند و این برای مرغدار به صرفه نیست.

به گزارش بازار,وی تاکید کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی مداخلات نادرست می‌کند و مرغداران را به جای تقویت تهدید می‌کنند و می‌گویند مرغ ندهید، وارد می‌کنیم. مرغداران را تهدیدهای بچگانه می‌کند و مرغداران هم اقدام به جوجه ریزی نمی‌کنند.

کد خبر 472982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =