ومهان  درباره کنترل های داخلی شفاف سازی کرد

گزارش کنترل داخلی در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۲۹ ومهان در یک اطلاعیه شفاف سازی منتشر شد.

به گزارش صدای بورس، گروه توسعه مالی مهرآیندگان ومهان با نماد ومهان و سرمایه ثبت شده ۳۰۰۰۰۰۰۰میلیون ریال گزارش کنترل داخلی در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۲۹ را بررسی کرد.

این گزارش در راستای اجرای دستورالعمل کنترل های داخلی مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار تهیه شده است و محدود به کنترل های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۹است.

مسئولیت استقرار و بکارگیری کنترلهای داخلی مناسب و اثربخش به منظور دستیابی به اطمینان معقول نسبت به قابلیت اتکا و به موقع بودن گزارشگری مالی، افشای مناسب و کامل اطلاعات اشخاص وابسته پیشگیری و کشف به موقع نقل بها و سایر تحریف های با اهمیت در گزارشگری مالی نگهداری مستندات مناسب در خصوص معاملات و رویدادها منطقی بودن اطلاعات مالی پیش بینی شده مقایسه عملکرد واقعی با بودجه و افشای کامل دلایل مغایرت با اهمیت و افشای فوری اطلاعات مهم با هیئت مدیره میباشد. همچنین مسئولیت ارزیابی و گزارش گری کنترلهای داخلی مذکور بر عهده هیات مدیره است.
چارچوب کنترل های داخلی
شرکت مدیریت ریسک و کنترل داخلی را در فرآیند کسب و کار خود یکپارچه کرده و اجزای چارچوب کنترل داخلی شامل محیط کنترلی، ارزیابی ریسک، فعالیت های کنترلی اطلاعات ارتباطات و نظارت را مطابق با مفاد دستورالعمل کنترل داخلی مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار ،طراحی مستقر و اجرا نموده است. سامانه کنترل داخلی، صرف نظر از نوع طراحی ،آن به دلیل محدودیتهای ذاتی خود ممکن است نتواند از تحریفها پیشگیری یا آنها را کشف کند با این حال اطمینان معقولی را نسبت به تهیه و ارایه گزارشهای مالی به موقع و قابل اتکا فراهم می آورد.
ارزیابی کنترل داخلی
هیئت مدیره شرکت اثربخشی کنترل های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی را در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ ارزیابی نموده است. در فرآیند ارزیابی مزبور از معیارهای ذکر شده در فصل دوم دستورالعمل کنترل داخلی مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار استفاده شده است.
لازم به توضیح است شرکت دارای واحدهای تجاری فرعی و وابسته است که در بورس اوراق بهادار پذیرفته نشده اند و الزامی از بابت ارائه گزارش کنترل های داخلی نداشتند . ولی با توجه به بررسی های انجام شده کنترل های داخلی حاکم بر گزارشگری مالی در شرکتهای مورد اشاره اثربخش بوده است. ارائه توضیحات در خصوص ارزیابی کنترلهای داخلی حاکم بر گزارشگری مالی در شرکت های فرعی.
اظهار نظر هیات مدیره
عدم وجود ضعف با اهمیت در کنترلهای داخلی
بر اساس ارزیابی های انجام شده هیئت مدیره معتقد است که کنترلهای داخلی حاکم بر گزارشگری مالی شرکت در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ اطمینان معقولی از دستیابی به اهداف شرکت میدهد و بر اساس معیارهای یاد شده، اثربخش بوده است. شایان ذکر است، عدم توافق با اهمیتی بین کمیته حسابرسی و هیئت مدیره درخصوص کنترلهای داخلی حاکم بر گزارشگری مالی وجود ندارد.
همچنین بر اساس ارزیابیهای انجام شده هیات مدیره معتقد است که کنترلهای داخلی حاکم بر گزارشگری مالی شرکت در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ اطمینان معقولی از دستیابی به اهداف شرکت های فرعی میدهد و بر اساس معیارهای یاد شده، اثربخش بوده است.
ارائه توضیحات در خصوص اظهار نظر هیات مدیره نسبت به کنترلهای داخلی حاکم بر گزارشگری مالی در شرکتهای فرعی.

ومهان  در باره کنترل های داخلی شفاف سازی کرد

کد خبر 472836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =