لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

بورس روز گذشته در ادامه عرضه‌های سنگین، شرایط سخت‌تری را پشت سر گذاشت و از منظر ریزشی، یک رکورد را در تاریخ بازار سرمایه به ثبت رساند. اگرچه در رابطه با ریزش دو روز اخیر نمی‌توان دلیلی از جنبه سیاسی و اقتصادی عنوان کرد، اما شرایط ایجاد شده طی دو ماه گذشته همواره این نگرانی را ایجاد کرده بود که شاید عمق موج اصلاحی پس از روزهای صعودی، عمیق باشد. شاخص کل بورس طی معاملات روز گذشته با کاهش سنگین ۵.۱۵ درصدی معادل ۱۲۶ هزار واحدی مواجه شد و در محدوده ۲.۳۱۴ میلیون واحدی قرار گرفت. این مقدار ریزش درصدی در تاریخ بازار سرمایه، رتبه سوم را به خود اختصاص داد. در سمت دیگر، شاخص هم‌وزن نیز شرایط نسبتاً یکسانی را سپری کرد و با افت ۴.۴ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد سهام در بازار دیروز با افت چشمگیری نسبت به روزهای گذشته همراه شد و عدد ۱۳۹۷۴ میلیارد تومان را به ثبت رساند که عمده دلیل آن، قفل شدن اکثر نمادها در صف فروش و عدم جمع‌آوری آن‌ها بود. در سمت دیگر اما خروج پول سنگین همچنان ادامه داشت و شاهد خروج پول ۴۳۸۰ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

۱۲:۵۰⏰
خلاصه بازار امروز
شاخص کل که امروز در دقایق ابتدایی تا سطح ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار واحدی عقب‌نشینی کرده بود، در ادامه با جمع آوری صفوف فروش و افزایش تقاضا توانست نزدیک به ۴۵ هزار واحد از منفی خود بکاهد و به بالای سطح ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد برسد.
نمادهای فولاد، وبملت، شپنا و نوری بیشترین کمک را در این جبران افت به شاخص کردند.


۱۲:۱۹⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افت ۱۱ هزار واحدی به رقم ۲ میلیون و ۳۰۲ هزار واحد ررسیده است و شاخص هم‌وزن با افت بیش از ۲۱ هزار واحدی همراه است.
نمادهای فولاد، وبملت و شپنا در میان مثبت‌سازان قرار گرفته‌اند و میدکو، اخابر و #خودرو از جمله منفی‌سازان هستند.
خودرو، محصولات شیمیایی و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله ۲۷۹۶ میلیارد تومان، ۱۰۹۶ میلیارد تومان و ۱۰۸۶ میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۱:۵۲⏰
پالایش با قیمت ۱۹۵۳۸ تومان با رشد بیش از ۶ درصد حجم معامله ۱۵ میلیونی داشته است و دارایکم با قیمت ۲۱۰۹۰ تومان در مثبت ۶ درصد دادوستد ۳۰ میلیون سهم را ثبت کرده است.


۱۱:۴۶⏰
در این لحظات، وملی و خاور دارای سنگین‌ترین صف‌ خرید و دی و ثشاهد دارای سنگین‌ترین صف فروش هستند.


۱۱:۳۶⏰
صف خرید با وبملت و خساپا روشن شد.


۱۱:۲۲⏰
در این دقایق شاهد بهبود روند معاملاتی اکثریت نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز هستیم، به طوری که نماگر کل از محدوده منفی بیش از ۴۰ هزار واحد به ۲۱ هزار واحد در سطح ۲ میلیون و ۲۹۳ هزار واحد رسیده است. وبملت و فولاد بیشترین تأثیر مثبت را بر روی شاخص کل تا به این لحظه داشتند.


۱۱:۱۷⏰
در این لحظات، ارزش معاملات خرد به ۱۴,۲ همت رسیده و تراز پول خرد بازار منفی ۱,۶ همت است. در دقایق اخیر شدت خروج پول خرد از بازار به طور محسوسی کاهش یافته است.


۱۱:۱۵⏰
شستا در گروه چند رشته‌ای‌ها با قیمت ۱۴۰.۸ تومان نوسان مثبت دارد و وکغدیر با قیمت ۲۷۳۱ تومان نوسان منفی دارد.
در این گروه، وبانک هم با قیمت ۱۳۳۷ تومان نزدیک به منفی ۱ درصد حجم معامله ۲۹ میلیونی دارد و وغدیر با رشد حدود ۲ درصدی برروی قیمت ۲۴۵۱ تومان حجم معامله ۱۰ میلیونی را گذرانده است.


۱۱:۰۶⏰
در این لحظات، ارزش معاملات خرد ۱۳,۴ همت و تراز پول خرد منفی ۱,۵ همت است. شاخص کل نیز که در حدود نیم ساعت ابتدایی ۵۴ هزار واحد ریخته بود در ادامه ۳۲ هزار واحد به بالا حرکت کرد و اکنون فقط ۲۲ هزار واحد منفی است.
شاخص هم‎وزن اما فقط ۲ هزار واحد از افت ۲۵ هزار واحدی حدود نیم ساعت ابتدایی خود را جبران کرده است.


۱۰:۱۶⏰
تا اینجای کار بیشترین ارزش معاملات مربوط به نمادهای خودرو، خساپا، خاور، خگستر، ثبهساز، وبملت، شستا، شتران، اخابر، شستا و وساپا است.


۱۰:۱۵⏰
شاخص کل با افت ۲۶ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۲۸۷ هزار واحد رسیده، اما در قیاس با دقایق اولیه وضعیت بهتری دارد. ارزش صفوف فروش حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان است و ۱۹ درصد از کل نمادهای بازار با صف فروش رو به رو هستند.


۰۹:۵۴⏰
ارزش معاملات خرد تا به این لحظه در حدود ۱۰۲۰۰ میلیارد تومان است.


۰۹:۵۳⏰
در گروه فلزات اساسی، فولاد را از ۶۱۷ تا ۶۶۸ تومان ۳ درصد مثبت خریدند. فملی نیز تا ۷۹۷ تومان ۳,۶ درصد مثبت افزایش یافت. فاسمین به محدوده ۸۲۷ تومان ۵,۳ درصد مثبت رسید و فباهنر از ۵۳۵ تومان تا ۵۸۹ تومان پیش رفت و صف خرید شد.


۰۹:۵۲⏰
ارزش کل صف‌های فروش بازار به ۲۵۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت.


۰۹:۴۸⏰
وبملت به عنوان نماینده گروه بانکی با قیمت ۴۱۴.۷ تومان رشد بیش از ۶ درصدی داشته و حجم معامله آن به ۳۶۰ میلیون سهم رسیده است.


۰۹:۴۸⏰
وضعیت بازار رو به بهبود است ؛ نمادهای بانکی، خودرویی و پالایشی یکی پس از دیگری درحال سبز شدن هستند.


۰۹:۴۷⏰
به نظر می‌رسد بعد از دو روز اصلاح سنگین تعادل به بازار سرمایه بازگشته است.


۰۹:۲۸⏰
تعداد صف‌های فروش نسبت به دو روز اخیر و حتی مرحله پیش گشایش امروز بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است. اکنون حدود ۳۰۰ نماد متحمل صفوف فروش‌اند.


۰۹:۲۸⏰
فرود دنباله معاملات مثبت خود را سپری می‌کند و امروز با قیمت ۶۷۷.۷ تومان با افزایش ۵ درصدی صف خرید بیش از ۳۰ میلیونی دارد.


۰۹:۲۶⏰
صندوق‌های ETF امروز به مدار متعادل برگشته‌اند و نوسانات مثبت و منفی در آن‌ها به چشم می‌خورد.


۰۹:۲۶⏰
تا اینجا خساپا بین کف و سقف ۳۵۵ و ۳۶۸ تومان نوسان کرده و متعادل است. خودرو، خگستر و خپارس اما متحمل صفوف فروش هستند.


۰۹:۱۵⏰
ارزش کل صف‌های فروش در پیش‌گشایش بازار عددی در حدود ۶۵۰۰ میلیارد تومان است.


۰۹:۱۲⏰
شاخص کل با از دست ۴۷ هزار واحد از ارزش خود معاملات امروز را آغاز کرد؛ فملی، فولاد، شستا، فارس، شبندر، کگل و اخابر در صدر منفی‌سازان قرار دارند و همانند دو روز گذشته اکثر سهم‌ها در مدار منفی هستند.


۰۸:۵۵⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش
بیش از ۵۱۰ صف فروش، صدرنشین‌ها: ثشاهد، ثفارس، ثبهساز، دی و گدنا
حدود ۵۰ صف خرید، صدرنشین‌ها: وملی، وبرق، خکمک، پی‌پاد و ممسنی

کد خبر 471456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =