لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲

شاخص کل طی معاملات روز گذشته توانست با یک افزایش ۰.۸۲ درصدی همراه شود و خود را به محدوده ۲.۵۳۵ میلیون واحدی برساند. در سمت مقابل، شاخص هم‌وزن نیز بار دیگر توانست عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارد و با یک جهش ۱.۷ درصدی مواجه شود که عمده دلیل آن نیز به تقاضای خوب دو گروه بانکی و خودرویی ارتباط داشت. ارزش معاملات خرد سهام نیز در بازار دیروز با ثبت عدد ۲۵۲۱۳ میلیارد تومانی در سطوح خوب روزهای اخیر خود ایستاد و رکورد ۲۹ ماهه خود را جابه‌جا کرد. از سمت دیگر شاهد ورود پول ۲۲۱۷ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی به چرخه سهام بودیم.

۱۲:۴۰⏰
خلاصه بازار امروز
در بازار یک‌دست سرخ‌پوش امروز، شاخص کل با از دست دادن ۹۵ هزار واحد تا سطح ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار واحدی به عقب رفت و با افت حدود ۴ درصدی مواجه شد.
حقیقی‌ها امروز بالغ بر ۴۵۰۰ میلیارد تومان از سرمایه خود را از بازار خارج کردند و ارزش معاملات خرد به حدود ۲۱ همت رسید.
نمادهای فرود و تاصیکو صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای وبملت و فولاد بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۲:۱۳⏰
در دقایق پایانی، شاخص کل با افت بیش از ۹۰ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۴۴۴ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با کاهش ۳۰ هزار واحدی همراه بوده است. نمادهای فولاد، فملی، فارس، کچاد، کگل و شستا در صدر منفی‌سازان قرار دارند.
خودرو، فلزات اساسی و فرآورده نفتی به ترتیب با ارزش معامله ۳۴۹۹ میلیارد تومان، ۱۴۳۹ میلیارد تومان و ۱۴۰۸ میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند.


۱۱:۵۸⏰
ارزش معاملات خرد تا به این لحظه در حدود ۱۹۴۰۰ میلیارد تومان است.


۱۱:۳۷⏰
پی‌پاد در هفتمین روز معاملاتی با افزایش ۵ درصدی برروی قیمت ۱۵۸۳ تومان حجم معامله ۲۷ میلیونی داشته و با صف خرید بیش از ۱۱۴ میلیونی همراه بوده است.


۱۱:۱۸⏰
پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری تضمین اصل سرمایه کیان آغاز شد. ارزش هر واحد صندوق در پذیره‌نویسی ۱۰۰.۰۰۰ تومان است.


۱۱:۱۴⏰
در این لحظات، ارزش معاملات خرد به ۱۵,۶ هزار میلیارد تومان رسیده و حقیقی‌ها حدود ۳ هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های خود را از بازار بیرون کشیدند.
شاخص کل بیش از ۷۹ هزار واحد عقب‌نشینی کرده و به ارتفاع ۲ میلیون و ۴۵۶ هزار واحد برگشته است. فولاد، فملی، شستا، فارس، کگل، میدکو و کچاد بیشترین نقش را در این نزول ایفا کردند.


۱۱:۰۲⏰
گروه انبوه‌سازی که در هفته‌های اخیر با اقبال خوبی از سوی حقیقی‌ها همراه شده بودند، اکنون عمدتاً متحمل صف فروش هستند. در این گروه اما نمادهای ثزاگرس، ثقزوی، ثشرق، ثنوسا و ثاژن صف خرید دارند و ثجوان هم متعادل و مثبت ادامه می‌دهد.


۱۱:۰۲⏰
اکثر نمادهای خودرویی که در دقایق ابتدایی با افزایش تقاضا همراه بودند نیز با بازار امروز هم‌سو شده‌اند؛ خودرو با قیمت ۴۱۹.۷ تومان در منفی ۵ درصد با صف فروش بیش از ۳۹۰ میلیونی همراه است و خساپا با قیمت ۳۶۹.۴ تومان افت بیش از ۱.۵ درصدی دارد.
خگستر هم با صف فروش بیش از ۱۰۰ میلیونی حجم معامله ۶۹۰ میلیونی را ثبت کرده و خپارس با کاهش بیش از ۲ درصد بر روی قیمت ۲۲۶.۳ تومان جابجایی ۱.۱ میلیارد سهم را پشت سر گذاشته است.
در این گروه، خکرمان نیز که از جمله نمادهای سبز در بازار سراسر قرمز امروز است با قیمت ۸۲۸ تومان در مثبت ۵ درصد حجم معامله ۲۵۴ میلیونی را ثبت کرده است.


۱۰:۵۷⏰
تا این لحظه بیشترین خروج پول خرد روی نمادهای خودرو، وتجارت، دی، وبملت، فملی، ذوب، وبصادر، شستا و #فولاد اتفاق افتاده است.


۱۰:۵۶⏰
در این لحظات، ارزش کل صف‌های فروش ۵۹۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.


۱۰:۲۴⏰
هشتاد دقیقه از شروع بازار امروز گذشته و ارزش معاملات خرد از ۱۲,۶ همت فراتر رفته است. تا این لحظه حقیقی ها بالغ بر ۲,۱ همت از سرمایه های خود را از بازار بیرون بردند.


۱۰:۰۹⏰
در بین صف های فروش بازار، گروه‌های محصولات شیمیایی و فلزات اساسی صف فروش سنگینی ندارند. ضمن اینکه گروه پالایشی نیز متعادل معامله می‎شوند.


۱۰:۰۶⏰
تا این لحظه ارزش معاملات خرد از ۹همت عبور کرده است.


۱۰:۰۲⏰
شاخص کل با کاهش بیش از ۵۲ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار واحد رسیده و نمادهای اصلی و بزرگ بازار از جمله فولاد، فملی، شستا و فارس در صدر منفی‌سازان قرار دارند.


۰۹:۵۹⏰
هنوز یک ساعت از شروع بازار نگذشته است که ۱۴۴۰ میلیارد خروج پول حقیقی اتفاق افتاده است.


۰۹:۵۶⏰
ارزش معاملات از ۱۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد.


۰۹:۴۷⏰
خساپا در مدار مثبت حفظ شده و با قیمت ۳۸۹ تومان رشد بیش از ۳ درصدی با حجم معامله بیش از ۲.۳ میلیاردی دارد، اما خودرو در منفی ۲.۵ درصد برروی قیمت ۴۲۹ تومان دادوستد ۹۱۶ میلیون سهم را ثبت کرده است.


۰۹:۴۰⏰
شدت عرضه‌ها در این دقایق بالا گرفته است و نماگر کل با افت ۳۰ هزار واحد در سطح ۲ میلیون و ۵۰۴ هزار واحد قرار دارد. بیش از ۳۲۰ نماد در کف قیمت روزانه با صف فروش مواجه هستند و تنها ۵۳ نماد در سقف قیمت روزانه با صف خرید دنبال می‌شوند.


۰۹:۳۵⏰
شاهد عرضه یکپارچه در کلیت بازار و اکثر سهم‌ها هستیم؛ شاخص کل ۳۰ هزار واحد افت کرده است.


۰۹:۳۴⏰
پالایشی‌ها و فرآورده‌های نفتی وارد محدوده قرمز رنگ بازار شدند. اما شتران تنها نمادی است که هنوز لباس سبز بر تن دارد.


۰۹:۳۳⏰
از بین خودرویی‌ها، نمادهای خودرو، خگستر و خبهمن منفی هستند، اما خساپا، خزامیا و خپارس با رنگ سبز معامله می‌شوند. قطعه‌سازان اما عمدتاً با فشار فروش مواجه شدند و در مدار منفی هستند.


۰۹:۳۲⏰
معاملات منفی فازی‌ها سبب شده تا شاخص کل با کاهش قابل توجه ۱۲ هزار واحدی همراه شود.


۰۹:۳۲⏰
فملی با افت بیش از ۴ درصد برروی قیمت ۸۲۰ تومان فولاد با قیمت ۶۹۳ تومان در منفی ۴ درصد و میدکو با قیمت ۱۴۰۷ تومان در منفی ۵ درصد بیشترین اثرگذاران منفی بر شاخص کل هستند.


۰۹:۱۲⏰
شاخص کل با افزایش ۱۳ هزار واحدی متأثر از نمادهای پالایشی و خودرویی معاملات امروز را آغاز کرده است.


۰۸:۵۵⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش
بیش از ۱۸۰ صف خرید در مجموع به ارزش ۳,۶ همت، صدرنشین‌ها: خساپا، وملی، پی‌پاد، وبرق و خکمک (حدود ۲,۶ همت از ارزش کل صفوف خرید مربوط به این ۵ نماد است)
۴۰ صف فروش در مجموع به ارزش ۲۴۰ میلیارد تومان، صدرنشین‌ها: خکاوه، سصفها، ثشاهد، خعمرا و وفردا (بیش از نیمی از این مبلغ مربوط به صفوف فروش این ۵ نماد است)

کد خبر 471315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =