لحظه به لحظه با بازار چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲

شاخص کل بورس طی معاملات روز گذشته توانست رشد ۱.۵۸ درصدی را به ثبت برساند و برای نخستین بار در تاریخ به بیش از ۲.۳ میلیون واحد برسد. در سمت دیگر، پیشتازی شاخص هم‌وزن نیز همچنان ادامه یافت و توانست رشد ۲.۱۶ درصدی را ثبت کند. ارزش معاملات خرد سهام نیز طی روز گذشته عدد ۱۹۷۵۲ میلیارد تومان را به ثبت رساند که دومین رکورد ارزش معاملات از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون بوده است. همچنین شاهد ورود پول ۱۲۲۵ میلیارد تومانی به چرخه سهام بودیم.

۱۲:۵۴⏰
خلاصه بازار امروز
شاخص کل پس از پشت سر گذاشتن فراز و نشیب های امروز، در نهایت افت ۱۳۰۰ واحدی را رقم زد و هفته را در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار واحد به پایان برد.
حقیقی‌ها امروز ۷۲۰ میلیارد تومان پول وارد بازار کردند و ارزش معاملات خرد به ۱۶.۵ هزار میلیارد تومان رسید.
نمادهای وکار و حکشتی صدرنشین ورود پول سهامداران خرد بودند و نمادهای کالا و خساپا بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند.


۱۱:۵۱⏰
ارزش معاملات خرد تا به این لحظه در حدود ۱۴۲۰۰ میلیارد تومان است..


۱۱:۴۸⏰
اکنون حقیقی‌ها در بخش خرید حضور ۸۴,۸ درصدی و در بخش فروش مشارکت ۸۰ درصدی دارند. حدود ۵۰ میلیارد تومان هم از تراز مثبت پول خرد کاسته شده و تا اینجا برآیند ورود و خروج پول حقیقی به مثبت ۵۶۰ میلیارد تومان رسیده است.


۱۱:۲۳⏰
در حالی بیش از دو ساعت از بازار امروز گذشته، برخلاف نیمه اول که شاهد معاملاتی متعادل مثبت بودیم، نیمه دوم با عقب‌نشینی خریداران و تشدید عرضه‌ها آغاز شد.
شاخص کل بیشتر راهی که در مدار مثبت رفته را بازگشته و هم اکنون با رشد ۲۹۰۰ واحدی در سطح ۲ میلیون و ۳۲۸ هزار واحد دنبال می‌شوند.
نمادهای فملی، کچاد، فولاد و فارس بیشترین تأثیر منفی را بر عقبگرد شاخص گذاشتند و نمادهای میدکو، حکشتی و کگل بیشترین نقش را در صعود شاخص داشتند.


۱۱:۲۰⏰
در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد که با حضور نزدیک به ۸۱.۳۵ درصد از سهامداران، در حال برگزاری است، به ازای هر سهم ۳۰۰ ریال سود تخصیص داده شد.


۱۱:۱۱⏰
تا اینجا ارزش معاملات خرد از ۱۰ همت عبور کرده و تزریق پول خرد به بازار از ۶۲۰ میلیارد تومان هم فراتر رفته است. سهم حقیقی‌ها از کل فروش‌ها ۷۹ درصد و از کل خریدها ۸۵ درصد است.


۱۱:۰۳⏰
اکنون متقاضیان برای ۱۶۵ نماد به صف نشستند. در حالی که فقط پنج نماد فاذر، سیتا، کفپارس، تپکو و ثنظام متحمل صف فروش هستند.


۱۰:۵۰⏰
اکثر نمادهای گروه پالایشی نزدیک به صفر تابلو با گرایش منفی نوسان دارند، در حالی که شبهرن، شزنگ و شسپا با رشد ۳ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۱۰:۳۹⏰
پالایش با قیمت ۱۸۶۶۰ تومان نوسان مثبت دارد و حجم معامله بیش از ۴ میلیونی داشته است. دارایکم نیز با قیمت ۱۹۷۷۸ تومان با افت بیش از۱.۵ درصدی همراه بوده و حجم معامله آن به ۱۲ میلیونی سهم رسیده است.


۱۰:۲۶⏰
نماد چدن از گروه محصولات فلزی با رشد ۷ درصدی قیمت صف خرید دارد و در این گروه فاذر با افت ۳ درصدی قیمت داد و ستد می‌شود.


۱۰:۲۲⏰
بیشترین حجم معاملات
خساپا ۵۹۶ میلیون سهم
شستا ۴۲۱ میلیون سهم
خودرو ۳۶۶ میلیون سهم
وکار ۳۴۵ میلیون سهم
وبملت ۲۹۱ میلیون سهم


۱۰:۲۲⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۲,۳۲۷,۱۷۶
۱۷۳۹ واحد افزایش
ارزش بازار ۸۶,۱۸۵,۵۰۳ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۵۹,۷۸۰ میلیارد ریال
حجم معاملات ۷.۹۲۴ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
میدکو ۱۵۸۷ واحد مثبت
حکشتی ۱۳۸۷ واحد مثبت
فملی ۱۲۹۶ واحد منفی
کچاد ۸۳۱ واحد منفی
فارس ۷۹۳ واحد منفی
فولاد ۶۴۸ واحد منفی
کگل ۶۲۳ واحد مثبت


۱۰:۱۹⏰
شاخص کل که طی حدود نیم ساعت نخست بیش از ۷ هزار واحد کاهش داشت، در ادامه کل این مسیر را رو به بالا حرکت کرد و مثبت شد. اکنون بیش از هزار واحد بالاتر از نقطه پایانی دیروز یعنی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۲۶ هزار واحد ایستاده است. میدکو، حکشتی و وکغدیر بیشترین نقش را در این رشد ایفا کردند.


۱۰:۱۲⏰
نماد ثفارس از گروه انبوه‌سازی برای دهمین روز متوالی با رشد ۵ درصدی قیمت خریدارن خود را صف‌نشین کرده است.


۱۰:۰۴⏰
شاخص کل با افت ۱۸۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۳۲۳ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با افزایش بیش از ۲۲۰۰ واحدی همراه بوده است؛ در بازار امروز هم پس از مدتی عرضه تقاضاها رو به بهبود است.


۰۹:۵۴⏰
شاخص کل چند دقیقه‌ای است که دست از افت برداشته و به آرامی رو به بالا در حرکت است.


۰۹:۴۶⏰
شپنا با افت بیش از ۱ درصد برروی قیمت ۹۳۰ تومان، شتران در منفی ۱ درصد با قیمت ۵۸۶ تومان و شبندر با نوسان منفی برروی قیمت ۱۳۷۴ تومان معامله می‌شود.


۰۹:۴۴⏰
تا این لحظه ارزش معاملات خرد از ۳,۶ همت عبور کرده و تراز پول خرد مثبت ۱۲۰ میلیارد تومان است.


۰۹:۴۱⏰
در میان معاملات متعادل گروه بانکی، دی برای سومین روز متوالی با رشد ۵ درصدی قیمت مورد توجه قرار گرفته است و در این گروه نمادهای وبملت، وخاور و وپارس در محدوده مثبت نوسان دارند.


۰۹:۳۰⏰
گروه خودرو متعادل آغاز به کار کرده است. نمادهای خودرو و خگستر نزدیک به صفر تابلو و خساپا با رشد ۱ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۲۱⏰
فملی با قیمت ۷۹۱ تومان افت بیش از ۱.۵ درصدی داشته و فولاد با قیمت ۶۲۸ تومان با کاهش ۱ درصدی همراه است.


۰۹:۱۹⏰
ارزش معاملات خرد از ۱,۵ همت عبور کرده و بازار متعادل تر از روزهای قبل است. فعلاً قدرت خریداران و فروشندگان حقیقی بسیار به هم نزدیک است.


۰۹:۱۳⏰
معاملات در بازار امروز با برتری فروشندگان نسبت به خریداران آغاز شده است؛ شاخص کل افت ۱۳۰۰ واحدی داشته و نمادهای فولاد، فملی و شستا در صدر منفی‌سازان قرار دارند.


۰۹:۰۰⏰
وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش
حدود ۱۷۰ صف خرید به ارزش تقریبی ۲,۵ همت
کمتر از ۱۵ صف فروش به ارزش حدود ۷۰ میلیارد تومان
سنگین‌ترین صفوف خرید کقزوی، وشهر، خکاوه، ثشاهد، قشیر، لپارس، دی و شملی

کد خبر 470383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =