آیا افراد دیابتی می توانند انبه بخورند؟

کارشناسان بایدها و نبایدها را به اشتراک می گذارند.

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ شیرین، خمیری، آبدار، معطر و تنوع زیاد، انبه را محبوب مردم می کند. دلیل عرضه آن فقط در تابستان ها باعث افزایش تقاضای آن می شود. بیش از ۱۵۰۰ نوع انبه در جهان رشد می کند.

هر یک از انواع انبه طعم و مزه منحصر به فردی دارد. با این حال، افراد مبتلا به دیابت همیشه در مورد این که آیا باید این میوه با طعم شیرین را بخورند یا در برابر آن مقاومت کنند، گیج هستند. البته انبه خام سطح قند را افزایش نمی دهد. انبه رسیده سطح قند را افزایش می دهد، به ویژه در کسانی که دیابت کنترل نشده دارند. با این حال، راه‌هایی برای خوردن انبه وجود دارد.

بله، کسانی که دیابت دارند می‌توانند انبه بخورند

تقریباً هر بیمار دیابتی با فرا رسیدن تابستان نگران آن است که باید انبه بخوریم یا نه؟ انبه به عنوان سلطان میوه ها در جهان در نظر گرفته می شود و بسیاری از ما مشتاقانه منتظر لذت بردن از گونه های مختلف آن در تابستان هستیم.اگر در اینترنت جستجو کنید، پاسخ هایی را در هر دو انتهای طیف خواهید یافت که برخی توصیه می کنند و برخی دیگر نه. گفته می شود می‌توانید هر تعداد انبه را که می‌خواهید بخورید و برخی می‌گویند انبه برای بیماران دیابتی ممنوع است.

شما باید انبه را به روش صحیح بخورید

اگر سطح گلوکز فعلی شما تحت کنترل است، باید بتوانید از این میوه لذت ببرید. در مقدار مناسب، در زمان مناسب و به روش صحیح. یک وعده میوه حاوی ۱۵ گرم کربوهیدرات است و در حالت ایده‌آل می‌توان روزانه ۳۰ گرم کربوهیدرات را از طریق میوه‌ها مصرف کرد. برخی از انبه‌ها هستند که آنقدرها شیرین نیستند، در حالی که برخی دیگر بسیار شیرین هستند . با این حال، مردم تنها چیزی را می خورند که در جای خود در دسترس دارند. بنابراین، بهتر است در هر گونه انبه که خورده می شود، اعتدال داشته باشید.

"انبه در کربوهیدرات های پیچیده و ساده متراکم است".

پزشکان تغذیه، تاکید می‌کنند که چرا این میوه تابستانی باید حتما مصرف شود، حتی برای کسانی که دیابت دارند. یک بیمار دیابتی که قند خون و سایر پارامترهای خونی مانند پتاسیم در محدوده توصیه شده است، مطمئناً باید این میوه آبدار را در حد اعتدال میل کند. با این حال، با متخصص تغذیه خود مشورت کنید تا در مورد آن راهنمایی بخواهید. انبه حاوی مقدار توصیه شده روزانه ۶۷ درصد ویتامین C است که به تقویت ایمنی کمک می کند - در غیر این صورت در بیماران دیابتی به خطر می افتد. انبه دارای شاخص گلیسمی متوسط ۵۵ و بار گلیسمی حدود ۵ است که آن را به میوه ای بی خطر برای بیماران دیابتی تبدیل می کند.

یک فرد مبتلا به دیابت در روز چند انبه می‌تواند مصرف داشته باشد؟

متخصصان مصرف نصف فنجان انبه در روز را توصیه می کنند. نصف فنجان انبه ترجیحاً خورده‌شده و آب‌گرفته نشده، مقدار مجاز مصرف روزانه برای بیماران دیابتی با قندهای کنترل‌شده است بهترین راه برای مصرف انبه روشی است که به طور سنتی خورده می شود - برش دادن و خوردن پالپ از پوست. این به شروع هضم کربوهیدرات های موجود در انبه درست از حفره باکال ما - دهان کمک می کند. آنزیم آمیلاز بزاقی در بزاق ما این کار را انجام می دهد. همچنین خوردن آن از پوست به طور مستقیم به ما کمک می‌کند تا از طعم‌های مزه با دقت بیشتری لذت ببریم و روند غذا خوردن را کندتر کرده و به نوعی رضایت و سیری بیشتر را تجربه کنیم. در مقابل، نوشیدن شیک یا آب انبه باعث می‌شود که با مصرف سریع‌تر مقادیر بیشتری هوس کنیم و لذت بردن در طعم میوه از بین می‌رود. بهتر است مصرف انبه را به حدود نصف انبه محدود کنیم. روزی فراتر از آن سطح قند در بیشتر افراد افزایش می یابد. اما همه چیز به نوع دیابت شما بستگی دارد. برخی از افراد هستند که با وجود انبه، قندشان کنترل می شود، در حالی که برای برخی دیگر اگر انبه خورده شود، افزایش می یابد. آن را به عنوان یک میان وعده در بین وعده های غذایی اصلی مصرف کنید. توصیه می شود که آن را با پروتئین هایی مانند ماست، شیر، آجیل ترکیب کنید.

چه زمانی باید به طور کامل از خوردن انبه اجتناب کرد؟

با داشتن قند خون نامنظم، سطح پتاسیم بالا باید از خوردن آن پرهیز کنید. اگر قند کاملاً کنترل نشده باشد و سطح قند از قبل بالا باشد، باید قبل از خوردن انبه سطح قند را پایین بیاورید.

بهترین زمان برای خوردن انبه چه زمانی است؟

پیاده روی بعد از صبح، بعد از تمرین و بین وعده های غذایی بهترین زمان برای مصرف میوه است. یک متخصص تغذیه توصیه می‌کند یک سالاد انبه را با وعده‌های غذایی اصلی نیز با اضافه کردن برگ‌های سالاد، خیار، لوبیا، آجیل، دانه‌ها و سس سبک اضافه کنید تا کمی از آن استفاده کنید. در آن زمان ممکن است سطح قند خون خیلی بالا نباشد. کارشناسان نسبت به مصرف انبه به عنوان دسر، پس از غذا هشدار می دهند.

غذای آماده

انبه به عنوان یک میوه فصلی باید در حد اعتدال مصرف شود. برای کسانی که به پادشاه میوه علاقه دارند، باید مطمئناً از آن استفاده کنند و کل کربوهیدرات های خود را در یک وعده غذایی بشمارند تا قند خون را کنترل کنند. آگاهی از افزایش قند خون ۲ ساعت پس از مصرف آن در زمان‌های مختلف روز و شکل‌های آن - مکعب‌کردن و آب‌میوه‌گیری همراه با وعده‌های غذایی، مطمئناً می‌تواند به بیماران دیابتی کمک کند تا مهارت‌های کسب فواید تغذیه‌ای از انبه همراه با طعم‌های آن را توسعه دهند. اگر فردی مبتلا به دیابت انبه مصرف می‌کند، می‌تواند میزان سایر کربوهیدرات‌های مصرفی (مانند برنج) را کاهش دهد، زیرا به کاهش کل بار گلیسمی کمک می‌کند. شایان ذکر است که میوه بودن انبه فواید تغذیه ای زیادی دارد. متأسفانه، سطح قند افراد مبتلا به دیابت را افزایش می دهد، به ویژه کسانی که دیابت کنترل نشده دارند. بنابراین، بهتر است میزان مصرف انبه را محدود کنید.

کد خبر 469593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =