لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱

بورس دیروز برخلاف آخرین روز کاری هفته گذشته و در حالی که انتظار می‌رفت به دلیل خبرهای مثبت منتشر شده در حوزه سیاست کلان، با روند صعودی همراه باشد، به تدریج شروع سبز معاملات خود را با افزایش عرضه‌ها از دست داد و بخش عمده‌ای از افزایش نماگرها را پس گرفت. شاخص کل بورس در نهایت کار خود را با یک کاهش اندک ۰.۰۵ درصدی به پایان رساند و در محدوده ۱.۸۱۶ میلیون واحدی قرار گرفت و در سمت دیگر، شاخص هم‌وزن به دلیل روز بهتری که برخی گروه‌ها پشت سر گذاشتند، با رشد ۰.۶۶ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد سهام اما در محدوده‌های بالای ۹ هزار میلیارد تومان قرار گرفت و به محدوده ۹۲۱۳ میلیارد تومانی رسید و در سمت دیگر شاهد خروج پول ۵۱۰ میلیارد تومانی از طرف کدهای حقیقی بودیم.

۱۲:۵۳⏰
خلاصه بازار امروز
شاخص کل با کاهش ۳۳ هزار و ۵۷۱ واحدی به ارتفاع ۱,۷۸۳,۱۶۷ کاهش یافت. شاخص‌ هم‌وزن نیز ۱.۷۵ درصد کاهش داشت. شاخص فرابورس هم با کاهش ۳۶۵ واحدی به ۲۲ هزار و ۷۱۸ واحد رسید.
ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۱۲ هزار و ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.
حقوقی‌ها ۹۰۳ میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند.
تعداد نمادهای مثبت ۱۱۶ (۱۶ درصد) نماد و تعداد نمادهای منفی ۵۹۶ (۸۴ درصد) بود.
فولاد با ۴۸۶۲ واحد، فارس با ۲۲۴۵ واحد و شستا با ۱۷۶۵ واحد بیش‌ترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشته‌اند.


۱۲:۴۷⏰
معاملات امروز سکه رفاه از ۲۳ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان شروع شد و اکنون تا ۲۴ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان ۱,۴ درصد منفی ارتقا یافته است. سکه مرکزی هم از ۲۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تا ۲۳ میلیون و ۲۳۹ هزار تومان ۰,۵ درصد منفی پیش رفته است.


۱۲:۲۱⏰
نماد معاملاتی شرکت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب۱)، جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام در روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ در پایان معاملات امروز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ متوقف می‌شود.


۱۲:۲۰⏰
نماد کاما پس از برگزاری مجمع افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته، اکنون آماده بازگشایی است.


۱۲:۰۶⏰
بازار با برتری عرضه‌کنندگان در حال ادامه است. کمتر از نیم ساعت به پایان معاملات باقی‌مانده و ارزش معاملات خرد به ۴,۹ همت رسیده. تا این لحظه حقیقی‌ها بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.


۱۱:۵۷⏰
شاخص کل ۳۲ هزار و ۹۹ واحد منفی است.


۱۱:۳۷⏰
کمتر از یک ساعت به پایان بازار باقیست. ارزش معاملات خرد ۴,۲ همت، تراز پول خرد منفی ۵۸۰ میلیارد تومان.


۱۰:۵۰⏰
تقریباً یک نیمه از بازار گذشت. ارزش معاملات خرد ۳ همت، تراز پول خرد منفی ۴۲۰ میلیارد تومان.
مشارکت حقیقی‌ها از خرید ۷۳ درصد و از فروش ۸۶,۷ درصد
سهم حقوقی‌ها از خرید ۲۶,۸ درصد و از فروش ۱۳,۳ درصد
شاخص کل: منفی ۳۰ هزار واحد
شاخص هم‌وزن منفی ۸ هزار واحد


۱۰:۲۵⏰
حکشتی که در دقایق ابتدایی صف فروش شده بود پس از جمع‌آوری کامل این صف اکنون در محدوده ۳,۰۱۳ تومان ۴,۶ درصد منفی متعادل شده است. حدود ۵۶ درصد آن را حقوقی‌ها خریدند. این سهم طی ۴ هفته اخیر بیش از ۳۰ درصد بازدهی مثبت داشت.


۱۰:۰۱⏰
در این دقایق از شدت عرضه‌های حقیقی‌ها کمی کاسته شده و سهم آنها از کل فروش‌ها از ۸۸ به ۸۷ درصد افت کرده است. آمارها نشان می‌دهد که مشارکت آنها از فروش هنوز تغییری نکرده و همچنان ۷۴ درصد است.


۰۹:۵۹⏰
در برخی از نمادها تحرکات رو به بالایی دیده می‌شود. بانک پارسیان را هم از ۱۸۲ تومان به ۱۹۲ تومان ۲,۲ درصد مثبت رساندند. کل خریداران وپارس حقیقی‌اند.


۰۹:۵۶⏰
وبملت که امروز از حمایت ۲۹ درصدی حقوقی برخوردار شده، در دقایق اخیر از ۳۱۶ تا ۳۲۳ تومان ۱,۸ درصد منفی بالا آمده است. وبصادر هم که دیروز صف خرید داشت، اکنون محدوده ۱۸۹ تومان ۱,۴ درصد منفی را تجربه می‌کند.


۰۹:۵۵⏰
در گروه خودرو نماد خپارس را از ۱۴۶ تومان تا ۱۵۵ تومان خریدند وصف خرید کردند. اکنون سهم در حدود ۳ درصد مثبت داد و ستد می‌شود. خزامیا نیز تا ۴۸۴ تومان ۰,۸ درصد منفی بالا آمده است.


۰۹:۴۷⏰
در حالی که کل گروه بیمه منفی‌اند، بیمه کوثر در قیمت ۳۲۵ تومان صف خرید کم حجمی را تجربه می‌کند. ۶۶ درصد از فروش‌ها و ۵۴ درصد از خریدهای آن به دست حقوقی‌ها انجام شده است. در همین گروه بسامان نیز در محدوده ۱,۱۰۰ تومان ۲,۷ درصد مثبت دنبال می‌شود.


۰۹:۴۲⏰
غویتا همچون دو روز گذشته پرتقاضاست. سهم تا ۶۳۰ تومان ۴,۳ درصد مثبت بالا رفته و قدرت خریداران بیش از فروشندگانش است.


۰۹:۴۱⏰
بورس تهران امروز از ابتدا معاملات پرفشاری را آغاز کرده است و تا اینجای معاملات شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱.۰۶ درصدی کانال ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد را از دست داده است. بیشترین تأثیر منفی بر روی شاخص را نمادهای فولاد، شستا و تاپیکو گذاشته‌اند.
شاخص کل هم‌وزن هم امروز بر خلاف دیروز با فشار فروش رو به رو شده و تا اینجای معاملات کاهش ۰.۷۱ درصدی را به ثبت رسانده است.


۰۹:۳۹⏰
تپسی که طی دو روز اخیر صف خرید داشت امروز را متعادل شروع کرد، اما در این دقایق تا ۶۰۰ تومان ۴,۷ درصد مثبت پیش رفته و در آستانه صف خرید قرار دارد.


۰۹:۳۹⏰
گروه خودرو و ساخت قطعات عمدتاً منفی و پرعرضه هستند. اما فقط دو نماد خکمک و خعمرا صف خرید را تجربه می‌کنند.


۰۹:۳۵⏰
در گروه بانکی صف خرید بانک شهر در قیمت ۶۵۰ تومان خودنمایی می‌کند. بانک کارآفرین نیز در محدوده ۳۴۰ تومان ۱,۹ درصد مثبت معامله می‌شود. معاملات بانک سینا نیز جالب توجه است. با اینکه اکنون در محدوده ۳۸۳ تومان ۲,۷ درصد منفی خرید و فروش می‌شود، اما قدرت خریدارانش بیش از ۳ برابر فروشندگانش است. دیروز وسینا پنجمین نماد پرخریدار توسط حقیقی‌ها بود و با تزریق بیش از ۱۳ میلیارد تومان پول خرد همراه شد.


۰۹:۳۲⏰
طی نیم ساعت ابتدایی ارزش معاملات خرد به ۱,۳ همت رسیده و تا این لحظه حقیقی‌ها ۱۸۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار بیرون بردند. سهم حقیقی‌ها از کل فروش ها ۸۹,۴ درصد و از کل خریدها ۷۵,۲ درصد است. حقوقی‌ها با فعال‌تر شدن در بخش خرید تا این لحظه ۲۴،۷ درصد از کل خریدهای بازار را انجام دادند.


۰۹:۳۲⏰
در همین دقایق ابتدایی شاخص کل بیش از ۱۹ هزار واحد عقب‌نشینی کرده و یک بار دیگر کانال ۱,۸ میلیونی را از دست داده و به ارتفاع ۱ میلیون و ۷۹۷ هزار واحد رسیده است.


۰۸:۵۰⏰
پیش گشایش بازار
تعداد ۳۹ نماد به ارزش ۳۴۲ میلیارد تومان صف خرید
تعداد ۴۲ نماد به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان صف فروش

کد خبر 468602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =