لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱

بورس دیروز در شروع آخرین ماه سال، توانست برخلاف یک ماه گذشته، معاملات بسیار پررونقی را سپری و نماگرهای خود را با رشد خوبی همراه کند، به طوری که بسیاری از نمادها در صف خرید به کار خود پایان دادند. شاخص کل بورس طی معاملات دیروز، افزایش ۳.۹۷ درصدی را تجربه کرد و به محدوده ۱.۵۹۴ میلیون واحدی رسید. از سمت دیگر، شاخص هم‌وزن نیز شرایط مشابهی را سپری کرد و توانست ۳.۴۵ درصد بر ارتفاع خود بیفزاید. ارزش معاملات خرد سهام نیز که مدتی بود در زیر مرز ۴ هزار میلیارد تومان نوسان می‌کرد، عدد ۷۷۲۰ میلیارد تومان را به ثبت رساند و در کنار این موضوع پس از روزها خروج پول مداوم، شاهد ورود پول قابل توجه ۱۲۴۹ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

۱۳:۰۰⏰
بورس امروز هم در ادامه روند افزایشی روز گذشته، معاملات سبز و پررونقی را رقم زد و شاخص کل رشد قابل توجه و کم‌سابقه ۴.۰۹ درصدی را ثبت کرد. خریداران در اکثر نمادها با صف خرید مواجه بودند. همچنین شاهد بازگشایی نماد خودرو بعد از توقف چند روزه بودیم که حجم بالای معاملات را به ثبت رساند. شستا در حالی که حجم معاملات بالایی را تجربه می‌کرد، با تقاضای مجدد خریداران با صف خرید ۹۰ میلیونی امروز را به پایان رساند. شاخص کل متأثر از رشد نمادهای فولاد، فملی، فارس، شپنا بود.


۱۲:۴۸⏰
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ۶۵ هزار و ۱۵۴ واحد افزایش، به یک میلیون و ۶۵۹ هزار و ۴۱۷ واحد رسید.


۱۲:۱۱⏰
طی دیروز و امروز ارزش معاملات خرد بازار سرمایه پس از ۴ هفته متوالی رکود، مجدداً صعودی شده و نقدینگی یکبار دیگر به بازار سهام راه پیدا کرده است. اگر روند صعودی ارزش معاملات خرد ادامه‌دار باشد می‌توان به بهبود اوضاع امیدوارتر شد.


۱۲:۰۳⏰
تقاضا روی خودرو بالاست. خریداران طی نیم ساعت اخیر این سهم را از ۲۹۸ تومان تا ۳۰۲ تومان ۳,۳ درصد مثبت ارتقا دادند.


۱۲:۰۲⏰
هر چند عرضه‌های خودرو باعث شد تا تراز مثبت پول خرد کمی کاهشی شود، اما هنوز برآیند ورود و خروج پول خرد بازار همچنان بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان مثبت است. حدود یک ساعت قبل تراز پول خرد بازار مثبت ۵۰۰ میلیارد تومان بود.
حدود ۵۹ درصد از عرضه‌های خودرو توسط حقیقی‌ها انجام شده، سهم حقیقی‌ها از خریدهای این سهم بیش از ۸۹ درصد است.


۱۲:۰۱⏰
معاملات گروه فلزات اساسی و پالایشی ها نشان از کاهش قدرت خریدها و افزایش عرضه ها دارد.


۱۱:۴۶⏰
از حدود نیم ساعت قبل که صف خرید خودرو را دادند تا کنون قیمت این سهم از ۳۰۷ تومان تا ۳۰۱ تومان کاهشی شده است. تا این لحظه بیش از یک میلیارد برگه سهم از سهام خودرو با ارزش ۳۳۰ میلیارد تومان معامله شده است.


۱۱:۳۱⏰
ارزش معاملات از ۸ هزار میلیارد تومان عبور کرد.


۱۱:۱۳⏰
صف خرید خودرو عرضه شد.


۱۰:۴۴⏰
ارزش معاملات خرد ۵ همت و تراز پول خرد تا اینجا مثبت ۴۴۰ میلیارد تومان. مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید ۷۵,۴ درصد و در بخش فروش ۶۶,۵ درصد.


۱۰:۴۳⏰
خودرو در قیمت ۳۰۷ تومان بازگشایی شد. اکنون بیش از ۷۰۰ میلیون صف خرید به ارزش ۲۲۶ میلیارد تومان بر روی این نماد وجود دارد.


۱۰:۴۳⏰
نمادهای وتجارت و وبصادر با رشد ۷ و ۴ درصدی قیمت مورد توجه گروه بانکی قرار گرفته‌اند، در حالی که وسالت همچنان با افت ۳ درصدی قیمت فشار فروش دارد.


۱۰:۲۱⏰
وبصادر که چند دقیقه قبل پس از افشای اطلاعات بااهمیت گروه ب بازگشایی شد اکنون در قیمت ۱۷۹ تومان ۴,۹ درصد مثبت و در یک قدمی صف شدن قرار دارد. بیش از نیمی از عرضه‌های این نماد بانکی را حقوقی‌ها انجام دادند، اما ۱۰۰ درصد از خریدارانش حقیقی‌اند.


۱۰:۲۱⏰
تا اینجای بازار رزش معاملات خرد به ۴ همت و تراز پول خرد به مثبت ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است. در دقایق اخیر جریان ورود نقدینگی خرد به بازار سرعت بیشتری گرفته است. اما هنوز نماد خودرو باز نشده است.


۱۰:۱۵⏰
صف خرید سنگین خودرو در مرحله مجاز-محفوظ موجب پیشروی خساپا تا قیمت ۲۲۶ تومان و قرارگیری در آستانه صف خرید شد. خگستر هم تا ۴۲۷ تومان ۶,۴ درصد مثبت بالا آمد.


۱۰:۱۴⏰
نمادهای زشریف، انرژی۱، انرژی۲، انرژی۳ و وهور آماده بازگشایی هستند. توقف نماد غدانه به دلیل رفع ابهام یا اصلاح اطلاعات ادامه خواهد یافت.


۱۰:۱۳⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۵۴۲ میلیون سهم
خبهمن ۳۹۷ میلیون سهم
فولاد ۳۵۲ میلیون سهم
فخوز ۳۳۹ میلیون سهم
خساپا ۳۱۶ میلیون سهم


۱۰:۱۳⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۶۴۸,۷۰۴
۵۴۴۴۰ واحد مثبت
ارزش بازار ۶۰,۶۵۱,۰۰۴ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۳۷,۳۰۶ میلیارد ریال
حجم معاملات ۵.۹۶۵ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص
فولاد ۶۹۱۸ واحد مثبت
فملی ۶۳۰۹ واحد مثبت
فارس ۵۸۵۷ واحد مثبت
شستا ۲۱۸۰ واحد مثبت
شپنا ۲۱۱۸ واحد مثبت
پارسان ۲۰۴۸ واحد مثبت
وغدیر ۱۹۵۸ واحد مثبت


۰۹:۵۸⏰
گروه محصولات شیمیایی یکی از پرتقاضاترین گروه‌های امروز است. نوری، شلرد، فارس، زاگرس، شاراک، شسینا، بوعلی، شگویا، تاپیکو، پارسان، پارس، شدوص، شپارس، زنجان، شپاکسا، شخارک، چم پیلن، جم، شاملا، کیمیاتک، کازرو، ممسنی، شتولی و شکبیر صف خرید هستند. شپدیس هم تا نزدیکی صف شدن پیش رفته است.


۰۹:۵۸⏰
شستا تا این لحظه با صف خرید ۸۰۰ میلیونی دست و نجه نرم می‌کند، در حالی که تا کنون بیش از ۴۸۰ میلیون برگه سهم معامله کرده است.


۰۹:۴۵⏰
طبق پیام ناظر منتشر شده نماد خودرو پس از توقف چند روزه امروز با محدودیت نوسان قیمت بازگشایی می‌شود.


۰۹:۴۳⏰
امروز نمادهای زپارس، وصندوق، وبصادر، دروز، دی، لبوتان، دبالک و غگلستا هم بازگشایی می‌شوند. در مقابل نمادهای زشریف و وهور متوقف می‌شوند.


۰۹:۳۸⏰
روانکاران هم امروز پرتقاضا ظاهر شدند. در این گروه شسپا و شرانل صف خرید هستند و شبهرن هم در نزدیکی سقف مجاز روزانه داد و ستد می‌شود.


۰۹:۳۶⏰
در گروه فلزات، نمادهای فولاد، فملی، فخوز، فاسمین و #فسرب با رشد ۷ درصدی قیمت معامله می‌شوند. در این گروه سه نماد وسدید، فمراد و فاهواز نزدیک به صفر تابلو با گرایش منفی دنبال می‌شوند.


۰۹:۳۴⏰
طی نیم ساعت نخست؛ ارزش معاملات خرد از ۲ همت عبور کرد. ۱۰۵ میلیار تومان نقدینگی از سوی حقیقی‌ها وارد بازار شده است. ۱۲۸ نماد دارای صف خرید هستند، در حالی که فقط ۱۸ صف فروش در بازار وجود دارد.


۰۹:۲۲⏰
پالایشی‌ها هم پرتقاضا و رو به بالا در حرکتند. فعلاً شراز و شاوان تا آستانه صف خرید پیش رفتند.


۰۹:۲۰⏰
در گروه بانکی، نماد وتجارت در حال روشن کردن اولین چراغ رنج کشی رو به بالاست. سایر نمادها فعلاً متعادل دنبال می‌شوند، اما وتجارت از ۱۷۳ تومان تا ۱۸۰ تومان ۵,۷ درصد مثبت پیشروی کرده است.


۰۹:۱۲⏰
عمده نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات شروعی سبز و پرتقاضا داشتند. در این گروه شاهد صف خرید ۱۸۵ میلیونی خزامیا در قیمت ۳۸۳ تومان هستیم. نیمی از عرضه‌های آن توسط حقوقی‌ها انجام شده اما کل خریدارانش حقیقی‌اند.


۰۹:۰۹⏰
امروز نیز شاهد سبزپوشی بخش عمده‌ای از نمادها هستیم. برای سومین روز متوالی سهام فلزی بیشترین اقبال و توجه را به خود معطوف کردند. فخوز، فملی و فولاد پرمعامله‌ترین نمادهای دقایق ابتدایی روز جاری هستند که هر سه هم با صف خرید همراهند.

کد خبر 467601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =