لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

شاخص کل دیروز بعد از سه روز تعطیلی، کم‌رمق آغاز کرد و احتیاط در میان تمام معامله‌گران مشاهده می‌شد. اما این موضوع پایان کار نبود و در میانه‌های بازار، انتشار دستورالعمل جدید خودرویی شورای رقابت، تیر خلاص را بر پیکره بازار وارد کرد و اغلب نمادهای خودرویی و به تبع آن، سایر نمادهای بازار را به محدوده منفی کشاند. در نهایت، شاخص با کاهش ۱۷ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد رسید. در سمت دیگر، شاخص هم‌وزن نیز که شرایط سخت‌تری را دنبال می‌کرد، ۱.۵۱ درصد از ارتفاع خود را از دست داد. همچنین ارزش معاملات در بازار دیروز با ثبت عدد ۵۷۳۲ میلیارد تومانی همراه شد و شاهد خروج پول ۱۱۴۱ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم تا تمامی متغیرها از یک روز پرعرضه خبر دهند.

۱۲:۵۴⏰
شاخص کل بازار بورس تهران پس از پایان معاملات امروز، ۲ هزار و ۲۱۳ واحد ریزش کرد و به عدد یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد رسید.
همچنین شاخص‌ هم‌وزن ۰.۸۲ درصد کاهش یافت.
شاخص فرابورس نیز با افت ۱۱۷ واحدی به ۱۹ هزار و ۹۲۰ واحد رسید.
ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۴ هزار و ۴۳۹ میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد بورس به ۴ هزار و ۷۴۴ میلیارد تومان رسید.
ضمن اینکه حقوقی‌ها ۳۹۲ میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند.
میدکو با ۱۱۴۰ واحد، شپدیس با ۴۳۹ واحد و وپاسار با ۲۸۱ واحد بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشته‌اند.


۱۲:۲۴⏰
بازار همچنان با برتری فروشندگان ادامه دارد. ارزش معاملات خرد حدود ۳,۸ همت است و تا این لحظه بیش از ۴۸۵ میلیارد تومان پول خرد از بازار خارج شده است. اما با نزدیک شدن به دقایق پایانی تعداد صفوف خرید به ۵۶ و جمع ارزش آنها به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.


۱۲:۱۷⏰
نمادهای گروه بانکی با شروع نیمه دوم بازار عمدتاً با تمایلات روبه بالا معامله می‌شوند. وتجارت، وبملت، وسینا، وملل تا نزدیکی سقف قیمتی مجاز بالا آمده‌اند و مانع از روند کاهشی بیشتر شاخص کل شده‌اند.


۱۲:۰۲⏰
ارزش معاملات خرد بسیار کمتر از روزهای گذشته است و در این دقایق به حدود ۳,۲۵۰ میلیارد تومان رسیده، تراز پول خرد منفی ۴۱۵ میلیارد تومان شده، ۲۳۵ نماد مثبت و ۳۹۰ نماد منفی دنبال می‌شوند. ۵۵ صف خرید حدود ۱۶۰ میلیارد تومانی و ۹۱ صف فروش ۷۴۰ میلیارد تومانی در بازار دیده می‌شود.


۱۱:۵۲⏰
تقریباً از هر ۵ نمادی که در محدوده مثبت قرار دارند، یکی از آنها صف خرید دارد و از هر ۴ نماد منفی یکی متحمل صف فروش است.


۱۱:۵۱⏰
در گروه انبوه‌سازی، نمادهای ثاصفا، ثزاگرس، ثاژن، ثقزوی و وآذر در حالی متحمل صف فروش‌اند که نمادهای کیسون، ثجنوب، ثغرب، ثنظام و ثجوان صف خرید را تجربه می‌کنند. ثالوند هم در آستانه صف خرید قرار دارد.


۱۱:۵۰⏰
در گروه دارویی برخی نمادها وارد محدوده سبزرنگ شدند. دشیمی، دحاوی و کاسپین صف خرید را تجربه می‌کنند. در نماد دبالک هم شاهد تحرکات مثبت از محدوده ۸۶۵ تومان تا بالای ۹۰۰ تومان هستیم. این سهم با حمایت ۲۲ درصدی حقوقی همراه است.


۱۱:۰۴⏰
در گروه بیمه شاهد پیشروی قیمت در برخی از نمادها هستیم. دانا، اتکا و نوین پر تقاضا مورد توجه گروه هستند.


۱۱:۰۲⏰
تعداد نمادهای مثبت ۲۶۰، منفی‌ها ۳۵۰ نماد
تعداد صفوف خرید ۴۱، تعداد صفوف فروش ۸۰
جمع ارزش صفوف خرید ۱۲۵ و مجموع ارزش صف‌های فروش ۷۲۰ میلیارد تومان


۱۰:۵۵⏰
روند خروج نقدینگی حقیقی از بازار کندتر شده است. اکنون ارزش معاملات خرد از ۲ همت عبور کرده و تراز پول خرد منفی ۲۷۰ میلیارد تومان است. بیش از ۲۴۰ نماد لباس سبز به تن دارند و تعداد منفی‌ها به کمتر از ۳۷۰ نماد رسیده است. جمع ارزش صفوف خرید هم از ۱۳۰ میلیارد تومان فراتر رفته است. در مقابل شاهد صفوف فروش ۷۵۰ میلیارد تومانی در بازار هستیم.


۱۰:۵۵⏰
بیمه دانا در حالی امروز از ۳۰۲ تومان تا ۳۱۷ تومان پیش رفته که در گروه بیمه نمادهای وسرمد، وحکمت و نوین صف خرید را تجربه می‌کنند.


۱۰:۲۷⏰
تعداد نمادهای مثبت به بیش از ۲۱۵ رسیده و تعداد منفی‌ها به ۳۹۰ کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد به ۱,۹ همت نزدیک شده و تا این لحظه حدود ۲۴۵ میلیارد تومان سرمایه خرد از بازار خارج شده است.


۱۰:۲۶⏰
حکشتی بعد از چند روز افت قیمت امروز با رشد ۲ درصدی قیمت در میان معاملات سرخ گروه حمل و نقل دادو ستد می شود.


۱۰:۰۳⏰
بعد از گذشت یک ساعت از بازار، تعداد نمادهای مثبت به ۱۷۵ افزایش یافته و منفی‌ها به ۴۲۰ نماد کاهش یافتند. ارزش معاملات خرد بیش از ۱,۴ همت و تراز پول خرد به منفی ۱۹۰ میلیارد تومان رسیده است. تا اینجا مشارکت حقیقی‌ها در بخش خرید ۷۶ درصد و در بخش فروش ۸۹ درصد بوده است.


۰۹:۵۵⏰
در میان معاملات متعادل گروه فلزات، فملی و فروژ با پیشروی قیمت و فمراد، فلوله، فسرب و میدکو با کاهش ۴ درصدی قیمت معامله می‌شوند.


۰۹:۵۴⏰
بیشترین حجم معاملات
شستا ۱۶۸ میلیون سهم
وساخت ۱۵۰ میلیون سهم
خگستر ۱۱۵ میلیون سهم
وبملت ۱۰۹ میلیون سهم
وتجارت ۵۸ میلیون سهم


۰۹:۵۳⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۵۳۵,۵۳۰
۴۶۵۹ واحد منفی
ارزش بازار ۵۶,۴۷۶,۷۸۶ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۱,۴۹۶ میلیارد ریال
حجم معاملات ۲.۲۰۶ میلیارد سهم

نمادهای تأثیرگذار در شاخص
فملی ۹۷۷ واحد مثبت
شستا ۷۵۵ واحد منفی
وبملت ۵۲۶ واحد منفی
شپدیس ۴۲۵ واحد منفی
میدکو ۳۸۰ واحد منفی
شپنا ۲۵۸ واحد مثبت
وپاسار ۲۵۲ واحد منفی


۰۹:۳۲⏰
در گروه انبوه‌سازی، ثجنوب و ثالوند پرتقاضا دنبال می‌شوند، در حالی که کرمان، وآذر، ثتران و ثعمرا با افت ۵ درصدی قیمت درگیر عرضه‌ها هستند.


۰۹:۲۷⏰
پالایشی‌ها نزدیک به صفر تابلو نوسان دارند. نمادهای شتران، شپنا و شبندر با گرایش مثبت و شبهرن، شبریز و شاوان در محدوده منفی داد و ستد می‌شوند.


۰۹:۲۶⏰
نمادهای گروه خودرو در نبود خودرو و خساپا یکدست با افت قیمت آغاز به کار کردند. خگستر و ورنا با کاهش ۷ درصدی قیمت فشار فروش دارند.


۰۹:۱۰⏰
وضعیت بازار در مرحله گشایش
۱۹صف خرید ۱۰۰ میلیارد تومانی
به صدرنشینی حشکوه، تکشا، وپترو، غناب و دحاوی

۶۱ صف فروش ۶۴۰ میلیارد تومانی
به صدرنشینی وسالت، گشان، خبنیان، خکاوه و شپلی

کد خبر 466808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =