لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

روند بازار سرمایه در روز پایانی هفته گذشته به شکلی دنبال شد که یک روز کسل‌کننده با کاهش چشمگیر ارزش معاملات و خروج بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان پول سهامداران حقیقی از بازار رقم بخورد. طی دو هفته گذشته، بازار سرمایه یک روند منفی را در پیش گرفته است، هرچند که شاخص کل و شاخص هم‌وزن هر دو اعداد مثبتی را روی تابلو معاملات ثبت کردند، اما نمی‌توان گفت که معاملات جذابی انجام شده است. به طور کلی، تک‌سهم‌ها عملکرد بهتری داشتند و کلیت بازار تا حدود زیادی متأثر از گروه خودرویی بوده است. با توجه به اینکه شاخص کل‌ به بالای محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد صعود کرده بود، بازگشت مجدد این نماگر به زیر این محدوده و قرار گرفتن در کانال ۱.۵ میلیونی، ابهامات را در بازار سهام دوچندان کرده است.

۱۲:۵۶⏰
شاخص کل بازار بورس تهران پس از پایان معاملات امروز ۱۷ هزار و ۵۹ واحد ریزش کرد و به عدد یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد رسید.
امروز همچنین شاخص‌ هم‌وزن ۱.۵۱ درصد کاهش یافت و شاخص فرابورس با کاهش ۲۱۳ واحدی به ۲۰ هزار و ۳۷ واحد رسید.
همچنین ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۵ هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد به ۵ هزار و ۵۰۱ میلیارد تومان رسید.
حقوقی‌ها یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند.
تعداد نمادهای مثبت ۱۱۰ (۱۵ درصد) نماد و تعداد نمادهای منفی ۶۱۸ ( ۸۵ درصد) بود.
میدکو با ۱۴۸۳ واحد، شپنا با ۱۱۳۵ واحد و شبندر با ۹۴۹ واحد بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشته‌اند.


۱۲:۲۲⏰
تا اینجا شاخص کل با افت بیش از ۱۵ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۵۴۲ هزار واحد رسیده و شاخص هم‌وزن با کاهش بیش از ۶۵۰۰ واحدی همراه بوده است.


۱۲:۰۳⏰
در یک ساعت اخیر فعالیت حقیقی‌ها در بخش خرید با افت قابل توجهی همراه شده و سهم آنها را از کل خریدهای امروز به ۷۱ درصد کاهش داده است. در حالی که ۸۸ درصد از فروش‌ها به دست حقیقی‌ها انجام گرفته است.


۱۱:۵۵⏰
تا این لحظه ۸۴۴,۸ میلیون از اوراق تأمین مالی زلزله خوی توسط متقاضیان خریداری شده است.


۱۱:۲۶⏰
در حدود نیم ساعت اخیر از تعداد نمادهای مثبت به طور قابل ملاحظه‌ای کاسته شد و از ۲۱۰ اکنون به ۱۲۰ نماد رسیده است. در مقابل بیش از ۵۰۰ نماد در مدار منفی قرار دارند. تعداد صف‌های فروش هم به ۱۲۶ نماد افزایش یافت و جمع ارزش آنها به حدود ۶۵۰ میلیارد تومان رسید.


۱۱:۱۰⏰
اکنون ۴۶۵ نماد منفی در برابر ۱۵۰ نماد مثبت دنبال می‌شوند.


۱۱:۰۹⏰
در پی انتشار دستورالعمل جدید شورای رقابت در خصوص تنظیم بازار خودروی سواری، فشار فروش در گروه خودرو افزایش یافت. اکنون خساپا متحمل صف فروش ۱۲۲ میلیونی است. خاور هم اکه امروز صف خرید بود، به مدار منفی وارد شد. در سایر نمادهای گروه خودرو و قطعه‌ساز نیز شاهد فشار عرضه‌ها هستیم.


۱۱:۰۰⏰
اکثر نمادهای گروه فلزات با عقب‌نشینی خریداران در محدوده منفی تابلو داد و ستد می‌شوند. #فمراد، #فسرب، #فلوله و #فروژ فشار فروش دارند و در این میان #وسدید و #فتوسا با صف خرید روبه‌رو هستند.


۱۰:۵۲⏰
تا اینجا ارزش معاملات خرد ۲,۱ همت
تراز پول خرد منفی ۲۱۰ میلیارد تومان
۲۱۰ نماد مثبت در برابر ۴۰۵ نماد منفی
۵۲ صف خرید ۲۰۴ میلیارد تومانی در مقابل ۶۳ صف فروش ۴۸۵ میلیارد تومانی

همچنین ۸۲ درصد از خریدها و ۹۲ درصد از فروش‌های کل بازار به دست حقیقی‌ها انجام شده است.


۱۰:۳۷⏰
در این دقایق شاهد سرعت در افزایش تعداد نمادهای مثبت هستیم. به طوری که در همین چند دقیقه بیش از ۲۰ نماد از محدوده‌های منفی وارد مدار مثبت شدند و مجموع تعداد نمادهای سبزپوش به حدود ۲۱۰ نماد رسید. تعداد صفوف خرید هم به ۵۰ نماد افزایش یافت و جمع ارزش آنها به ۱۹۵ میلیارد تومان رسید.


۱۰:۳۲⏰
شاهد افزایش تقاضا در گروه خودرویی هستیم.


۱۰:۳۱⏰
بانک دی با ۵۲,۲ میلیارد تومان تا اینجا دومین سهم پرمعامله بازار به شمار می رود. سایر بانکی ها هم عمدتا منفی اند.


۱۰:۲۸⏰
شرایط کلی گروه بیمه بهتر از سایر گروه‌های بازار است. در این گروه تقریباً عمده نمادها مثبت دنبال می‌شوند و نمادهای نوین، وحافظ، وتعاون و وسرمد صف خرید هستند. آرمان هم در آستانه صف خرید قرار گرفته و دانا تا ۶ درصد مثبت بالا رفته است.


۱۰:۲۷⏰
در دقیقه‌های اخیر تعداد نمادهای مثبت اندکی افزایش یافته و به بیش از ۱۹۰ نماد رسیده است. از هر چهار نماد مثبت یکی با صف خرید همراه است. جمع ارزش این صفوف به حدود ۱۸۰ میلیارد تومان می‌رسد و صدرنشین صفوف خرید به ترتیب حشکوه، غاذر، لازما، خفولا و دحاوی هستند.


۱۰:۱۵⏰
تقریباً از هر شش نمادی که در محدوده قرمز قرار دارد، یکی از آنها متحمل صف فروش است. جمع ارزش این صفوف به ۵۱۴ میلیارد تومان می‌رسد. سنگین‌ترین صفوف فروش را نمادهای خبنیان، وسالت، خکاوه، گشان و وساخت به یدک می‌کشند.


۱۰:۱۲⏰
بیشترین حجم معاملات
وساخت ۱۴۹ میلیون سهم
شستا ۱۳۴ میلیون سهم
افران ۱۲۱ میلیون سهم
وبملت ۱۱۵ میلیون سهم
فاذر ۱۰۲ میلیون سهم


۱۰:۱۲⏰
اطلاعات بازار
شاخص کل ۱,۵۵۰,۵۰۰
۶۷۴۴ واحد منفی
ارزش بازار ۵۷,۰۵۰,۳۲۰ میلیارد ریال
ارزش معاملات ۱۴,۵۲۷ میلیارد ریال
حجم معاملات ۲.۲۰۷ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص
شپنا ۹۲۹ واحد منفی
شبندر ۸۰۳ واحد منفی
شتران ۷۳۹ واحد منفی
حکشتی ۵۶۸ واحد منفی
فملی ۴۳۴ واحد منفی
فولاد ۴۳۲ واحد منفی
خساپا ۱۱۱ واحد منفی


۰۹:۵۹⏰
گروه زغال‌سنگی‌ها در محدوده قرمزرنگ بازار در حال معامله هستند.


۰۹:۵۹⏰
معاملات امروز با سرخ‌پوشی بیش از ۷۰ درصدی نمادها ادامه دارد. با گذشت ۵۰ دقیقه از زمان داد و ستدهای امروز، ارزش معاملات خرد از ۱,۲ همت عبور کرد. تراز پول خرد به منفی ۱۵۰ میلیارد تومان رسید. یعنی حجم خروج پول خرد بیش از ۱۲ درصد ارزش معاملات خرد است. تا اینجا سهم حقیقی‌ها از کل خریدها ۸۱ درصد و از کل فروش‌ها ۹۴ درصد بوده است.


۰۹:۵۸⏰
پالایشی‌ها تمام قرمز رنگ در حال معامله هستند.


۰۹:۵۸⏰
نمادهای گروه بانکی منفی و با فشار فروش همراه هستند. وتجارت، وسالت و وپارس با افت ۳ درصدی قیمت همراه هستند و فروشندگان دی با صف فروش ۹۰ میلیونی مواجه شده‌اند.


۰۹:۳۲⏰
متقاضیان غاذر برای این سهم در قیمت ۴,۵۳۸ تومان صف خرید ۳ میلیونی به ارزش ۱۳,۵ میلیارد تومان تشکیل دادند که تا اینجا چهارمین صف خرید سنگین بازار به شمار می‌رود.


۰۹:۲۵⏰
گروه انبوه‌سازی معاملات متعادلی دارند. نمادهای وساخت، وآذر و کرمان با افت قیمت فشار فروش دارند و ثعمرا، ثالوند و ثپردیس پر تقاضا مورد توجه گروه هستند.


۰۹:۲۰⏰
بزرگان گروه خودرو معاملات سرخی دارند به جز نماد خاور که با رشد ۲ درصدی در حال معامله است و قطعه‌سازی‌ها هم متعادل با گرایش منفی دنبال می‌شوند.


۰۹:۲۰⏰
امروز هم همچون چهارشنبه، معاملات کم‌حجم و کم‌رمق است. در دقایق ابتدایی تقریباً تعداد نمادهای مثبت و منفی برابر بود، اما اکنون منفی‌ها کمی از مثبت‌ها پیش افتادند.


۰۹:۱۵⏰
وضعیت بازار در مرحله گشایش
۲۶صف خرید در مجموع به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان
به صدرنشینی حشکوه، خفولا، لازما، دحاوی و وبرق

۳۴ صف فروش در مجموع به ارزش ۳۲۰ میلیارد تومان
به صدرنشینی خبنیان، وسالت، خکاوه، فجوش و فکمند

کد خبر 466738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =