سود فروش خودرو در بورس کالا در جیب خودروسازان

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو می گوید: در حال حاضر عرضه خودرو در بورس کالا تنها به نفع خودروسازان است.

به گزارش صدای بورس, سعید موتمنی درباره وضعیت بازار خودرو، اظهار داشت: اگرچه رکود در بازار خودرو حاکم است، اما روند قیمت خودرو هم تااندازه‌ای افزایشی است که دلیل دارد و آن هم عرضه کم خودرو از سوی خودروسازان است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو بیان داشت: عرضه خودرو کم است و پاسخگوی نیاز بازار نیست بنابراین این مساله موجب شده است خودروهای ارزان قیمت مانند ۲۰۶ تیپ دو در یک ماه گذشته ۳۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته باشد.

وی افزود: نسبت به یک ماه گذشته خودرو کوئیک بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان و خودرو تیبا حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است، ۲۰۷ اتومات و دنا اتومات توربو نیز افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو درباره تاثیر عرضه خودرو در بورس کالا اظهار داشت: در صورتی عرضه خودرو در بورس کالا منجر به کنترل و یا کاهش قیمت خودرو در بازار می‌شود که این عرضه مستمر باشد و به صورت مقطعی نباشد.

به گزارش فارس,وی با بیان اینکه در حال حاضر عرضه خودرو در بورس کالا به نفع تولیدکننده است، اظهار داشت: با شرایط فعلی عرضه خودرو در بورس کالا به نفع مصرف کننده نیست، زیرا خودروسازان با قیمت نزدیک قیمت بازار خودرو را عرضه می‌کند و در نهایت خودرو با قیمتی حدود ۵۰ میلیون تومان کمتر از قیمت بازار به دست خریدار می‌رسد و خریداران خودرو از بورس نیز اغلب خودروهای خریداری شده از بورس را در بازار عرضه می‌کنند و بنابراین باز هم مصرف کننده واقعی از این اختلاف قیمت با بازار منتفع نمی‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو بیان داشت: وقتی کالایی مانند خودرو به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل می‌شود در نتیجه نوسانات ارزی بر افزایش قیمت آن تاثیر می‌گذارد، متأسفانه فعلا خودرو به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است و اغلب خریداران خودرو از بورس یا خودروساز به دنبال کسب سود هستند.

کد خبر 463361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =