۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
بازگشت نفت به مسیر افزایش قیمت

قیمت نفت روز جمعه در پی افت ارزش دلار آمریکا، بهبود یافت اما تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به ضعیف شدن تقاضای چین برای سوخت و افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا، در مسیر ثبت رشد هفتگی قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس،بهای معاملات نفت برنت با ۶۴ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، به ۹۰ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید اما از رکورد اندک ۸۹ دلار و ۵۳ سنت که روز گذشته به آن سقوط کرده بود و پایین‌ترین قیمت چهار هفته اخیر وجود، فاصله زیادی ندارد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۵ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش، به ۸۲ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید که نزدیک به پایین‌ترین رکورد شش هفته گذشته است.

معاملات نفت برنت شب گذشته با سه دلار و هشت سنت کاهش و وست تگزاس اینترمدیت با سه دلار و ۹۵ سنت کاهش، بسته شده بود. شاخص نفت آمریکا از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از هفت درصد و نفت برنت حدود شش درصد کاهش داشته است. شاخص دلار آمریکا روز جمعه کاهش یافت و نفت را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد.

تحلیلگران اظهار کردند: نگرانی‌ها نسبت به احتمال اعلام قرنطینه در چین برای مقابله با موج شیوع بیماری کووید و نگرانی‌ها نسبت به افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا و کشیده شدن اقتصاد این کشور به رکود، بازار را در وضعیت ناخوشایندی قرار داده است.

کمیسیون ملی بهداشت چین روز جمعه اعلام کرد: چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، ۱۷ نوامبر ۲۵ هزار و ۳۵۳ مورد جدید ابتلا به کووید را گزارش کرد که بالاتر از ۲۳ هزار و ۲۷۶ موردی بود که یک روز قبل، اعلام شده بود.

به گزارش ایسنا،، با وجود نزدیک شدن به زمان اجرای تحریم اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه و کاهش تولید اوپک پلاس، بازار نفت هفته جاری به نگرانی‌های رکود متمرکز ماند.

کد خبر 462822

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =