۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
طلا ارزان شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۷۷۰ دلار و ۸۵ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، در شرایطی که نشانه‌های ضدونقیض از سوی مقامات فدرال‌رزرو آمریکا در مورد روند افزایش نرخ بهره همچنان ارزش دلار را پایین نگه‌داشته، قیمت طلا نزدیک به اوج سه‌ماهه خود باقی‌مانده است. از طرف دیگر افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان فلزات صنعتی و احتمال کاهش تقاضا، قیمت مس را پایین آورده‌است.

برخی مقامات بانک مرکزی آمریکا در این هفته اعلام کردند این بانک روند افزایش نرخ بهره خود را در ماه‌های آینده آرام‌تر خواهد کرد اما این فرایند متوقف نخواهد شد، چون مهار تورم بالا نیازمند سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری است.

کاهش میزان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا می‌تواند در کوتاه‌مدت به نفع طلا و سایر فلزات گرانبها باشد. اما افزایش یکنواخت نرخ بهره تقاضا برای طلا را در بلندمدت پایین آورده و به ضرر آن خواهد بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۷۷۰ دلار و ۸۵ سنت رسید

بازارها پیش‌بینی می‌کنند به احتمال ۸۰ درصد نرخ بهره فدرال‌رزرو در ماه دسامبر ۵۰ واحد افزایش پیدا می‌کند، اما این رقم هم نرخ بهره در آمریکا را به بالاترین رقم از بحران مالی ۲۰۰۸ می‌رساند.

افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی به‌شدت بر بازار فلزات تاثیر گذاشته‌است، چون هزینه نگهداری فلزات گرانبها را افزایش داده و تقاضا برای آنها را پایین می‌آورد.

در بین فلزات صنعتی، ضعف دلار حمایت چندانی از قیمت مس نکرده‌است. قیمت مس حدود ۳ درصد در روز دوشنبه کاهش یافت و امروز ۰.۳ درصد پایین‌تر معامله می‌شود.

به گزارش تسنیم ،بقیمت نقره امروز با ۰.۰۳ درصد افزایش به ۲۲ دلار و ۱۲ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۸ درصد کاهش ۱۰۱۹ دلار و ۶۱ سنت معامله می‌شود.

کد خبر 462665

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت روز کامودیتی‌ها ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۱/ طلا و سکه گران شد

    قیمت روز کامودیتی‌ها ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۱/ طلا و سکه گران شد

    سکه امامی ۲۰۰ هزار تومان و و طلای ۱۸ عیار ۲۰ هزار تومان گران‌تر شدند.

  • جایگاه ۵۷ جهانی ریال از نظر میزان دسترسی!

    جایگاه ۵۷ جهانی ریال از نظر میزان دسترسی!

    آمارهای بین‌المللی نشان می‌دهد ریال ایران از رواج نسبتاً خوبی در جهان برخوردار است و در مقایسه با ۱۰۹ ارز و پول مثل دینار الجزایر، لک آلبانی، سوم ازبکستان و منات جمهوری آذربایجان رواج بیشتری دارد.

  • سقوط طلای جهانی دنباله‌دار شد

    سقوط طلای جهانی دنباله‌دار شد

    طلای جهانی امروز دوشنبه پس از ثبت بدترین هفته خود در پنج هفته اخیر، تحت فشار افزایش ارزش دلار در حالی کاهش یافت که معامله‌گران منتظر نشانه‌های بیشتر در مورد استراتژی نرخ بهره بانک‌های مرکزی بودند.

  • خبر مهم رئیس کل بانک مرکزی برای بازار ارز

    خبر مهم رئیس کل بانک مرکزی برای بازار ارز

    صالح آبادی گفت:افرادی که نگران نوسان در بازار ارز هستند، باید بدانندکه از روزهای آینده ابزار جدید را در این حوزه معرفی می‌کنیم.

  • طلای جهانی در اوج نماند

    طلای جهانی در اوج نماند

    قیمت طلا امروز دوشنبه نسبت به اوج سه ماهه خود در جلسه قبل اندکی عقب‌نشینی کرد زیرا بازده دلار و اوراق قرضه ایالات‌متحده پس از هشدار رئیس بانک مرکزی آمریکا مبنی بر عدم تعدیل فدرال رزرو با تورم، افزایش یافت.

  • دلار امن و ناامن در بازار ارز تهران /یورو از دلار سبقت گرفت!

    دلار امن و ناامن در بازار ارز تهران /یورو از دلار سبقت گرفت!

    در بازار ارز تهران به واسطه برخوردهای انتظامی و سیاست‌های مالیاتی، خرید و فروش بین معامله‌گران کم شده است. برای نمونه صف‌های دلار سهمیه‌ای کماکان وجود ندارد و حتی دلار سهمیه‌ای اگر خریداری شود ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان زیر بازار خریداری می‌شود.

  • بازهم زمزمه رشد حباب بورس بالا گرفت!

    بازهم زمزمه رشد حباب بورس بالا گرفت!

    حباب قیمت زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت یک دارایی مانند سهام یا یک کالا به دلیل آنکه بیش از حد خریداری شود یا تقاضا برای آن به طور مداوم در حال افزایش باشد، بالا برود و این قیمت فراتر از ارزش منصفانه و قابل توضیح اصل دارایی باشد.

  • بازار طلای جهانی همچنان تحت فشار

    بازار طلای جهانی همچنان تحت فشار

    قیمت طلا حفظ شد زیرا فروش مسکن موجود در ایالات‌متحده در ماه اکتبر ۵.۹ درصد کاهش یافت که تقریباً مطابق با انتظارات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =