بازار طلای جهانی همچنان تحت فشار

قیمت طلا حفظ شد زیرا فروش مسکن موجود در ایالات‌متحده در ماه اکتبر ۵.۹ درصد کاهش یافت که تقریباً مطابق با انتظارات است.

به گزارش صدای بورس،تحلیل‌ها نشان می‌دهند بازار طلا همچنان تحت فشار است و حمایت جدید در حدود ۱۷۵۰ دلار در هر اونس را آزمایش می‌کند زیرا بازار مسکن ایالات‌متحده شاهد ضعف بیشتر اما نسبتاً مطابق با انتظارات بود. قیمت طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۷۵۱ دلار و ۱۰ سنت و قیمت طلای آمریکا نیز به ۱۷۵۲ دلار و ۱۰ سنت رسید.

بازار طلا واکنش چندانی به آخرین داده‌های اقتصادی نشان نمی‌دهد زیرا دلار آمریکا شاهد حرکت تازه‌ای در حال حرکت به آخر هفته است. هر اونس طلا آخرین بار با ۰.۵۱ درصد کاهش به ۱۷۵۴ دلار رسید.

قیمت طلا در اوایل معاملات روز جمعه آمریکا تقریباً بدون تغییر معامله شد. شاخص ضعیف‌تر دلار آمریکا با کاهش قیمت نفت‌خام به پایین‌ترین حد پنج هفته اخیر در یک شبه جبران می‌شود. بازده اوراق قرضه ایالات‌متحده در اواخر این هفته اندکی افزایش یافته که برای فلزات امن کمی نزولی است. معامله‌گران فلزات گرانبها به دنبال جرقه‌ای از اخبار برای افزایش بیشتر قیمت هستند.

طلای دسامبر با ۰.۴ دلار افزایش به ۱۷۶۳ دلار و ۴۰ سنت و نقره دسامبر ۰.۲۲ دلار به ۲۱.۱۹۵ دلار رسید. بازارهای سهام جهانی هم یک شبه درهم تنیده بودند. نگرش معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در ایالات‌متحده در اواخر این هفته پس از گزارش فروش خرده‌فروشی ایالات‌متحده در ماه اکتبر که روز چهارشنبه منتشر شد، اندکی خوش‌بین است. با این‌حال، این شور و شوق مقامات فدرال رزرو آمریکا که ظاهراً گفتند اقتصاد ایالات‌متحده باید برای مدتی در رکود فرو رود تا تورم مشکل‌ساز را کاملاً مهار کند، کمرنگ شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش رویترز، هدف قیمت صعودی بعدی این است که یک مقاومت نزدیک بالاتر از مقاومت در ۱۸۰۰ دلار ایجاد کند و هدف بعدی قیمت نزولی کوتاه‌مدت این است که قیمت‌های آتی را به پایین‌تر از حمایت فنی در پایین‌ترین سطح ۱۶۶۷ دلاری هفته گذشته بکشاند. ابتدا مقاومت در بالاترین قیمت روز پنجشنبه ۱۷۷۷ دلار و ۶۰ سنت و سپس در بالاترین سطح این هفته ۱۷۹۱ دلار و ۸۰ سنت مشاهده شد. حمایت اول در پایین‌ترین سطح این هفته ۱۷۵۵ دلار و ۸۰ سنت و سپس در ۱۷۵۰ دلار مشاهده می‌شود.

کد خبر 462864

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سرمایه‌گذاری در طلا یا کریپتو

    سرمایه‌گذاری در طلا یا کریپتو

    «ویتالیک بوترین» یکی از بنیانگذاران اتریوم با بیان دلایلی، عملکرد طلا را به لحاظ دارایی امن زیر سوال برد و سرمایه‌گذاری کریپتو را به فلز زرد ارجحیت داد.

  • صعود قیمت طلا با کاهش ارزش دلار

    صعود قیمت طلا با کاهش ارزش دلار

    قیمت طلا امروز (جمعه) با کاهش ارزش دلار افزایش یافت اما همچنان به اولین کاهش هفتگی خود در سه ماه اخیر ادامه داد زیرا سیگنال‌های بانک مرکزی ایالات‌متحده مبنی بر اینکه افزایش بیشتر نرخ بهره در راه است، کاهش یافته است.

  • حباب سکه بزرگ‌تر شد

    حباب سکه بزرگ‌تر شد

    رییس اسبق اتحادیه طلا و سکه گفت: با توجه به محاسبه‌ای که من داشتم، در مجموع در طول یک هفته اخیر قیمت اونس جهانی به طور متوسط ۷ دلار کاهش داشته و قیمت ارز تغییری نکرده است. بر این اساس، قیمت سکه طرح جدید و طرح قدیم ۳۰۰ هزار تومان افزایش داشته که این افزایش به نوعی حباب سکه بوده است.

  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۸ آبان ۱۴۰۱

    پیش‌بینی قیمت دلار ۲۸ آبان ۱۴۰۱

    قیمت دلار روز پنج‌شنبه روند کاهشی محدودی داشت و به نظر می‌رسد ابزارهای بازارساز برای کنترل قیمت دلار و کاهش تقاضا برای دلار سهمیه‌ای کارساز بوده. هر چند تقاضا به دلیل ترس مردم از عواقب خرید دلار کمتر شده اما باید دید این روند تا چه‌ زمانی توسط نهاد پولی کشور قابل کنترل است؟

  • طلا ارزان شد

    طلا ارزان شد

    قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۷۷۰ دلار و ۸۵ سنت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =