سقوط طلای جهانی دنباله‌دار شد

طلای جهانی امروز دوشنبه پس از ثبت بدترین هفته خود در پنج هفته اخیر، تحت فشار افزایش ارزش دلار در حالی کاهش یافت که معامله‌گران منتظر نشانه‌های بیشتر در مورد استراتژی نرخ بهره بانک‌های مرکزی بودند.

به گزارش صدای بورس، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۴۱ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۶.۴ درصد کاهش به ۱۷۴۴ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۳۷ درصد کاهش به ۱۷۴۵ دلار و ۸۰ سنت رسید. طلا در هفته منتهی به ۱۸ نوامبر ۱.۲ درصد سقوط کرد که بدترین قیمت از هفته منتهی به ۱۴ اکتبر بود، علیرغم اینکه از اواسط آگوست در ۱۵ نوامبر به اوج خود رسید.

مت سیمپسون، تحلیلگر سیتی‌ایندکس گفت: در حالی که هیچ خبر اقتصادی مهمی برای تحریک احساسات در آسیا وجود ندارد، معامله‌گران به دنبال اظهارات تندروانه اعضای فدرال رزرو در هفته گذشته که بر طلا تاثیر می‌گذارد، به طور آزمایشی نسبت به دلار صعودی هستند. شاخص دلار ۰.۲ درصد افزایش یافت و باعث شد طلا برای خریداران خارجی جذابیت کمتری داشته باشد.

سیمپسون افزود: طلا می‌تواند سطوح حمایتی ۱۷۳۵ و ۱۷۲۹ دلاری را پیش از آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه آزمایش کند و اگر در آستانه روز شکرگزاری (تعطیلات) ایالات‌متحده در روز پنجشنبه، تندروتر از حد انتظار باشد، پتانسیل برای ادامه روند صعودی دلار وجود دارد.

انتظار می‌رود بانک مرکزی همچنان نرخ‌ها را نیم درصد افزایش دهد که اخیراً توسط سایر مقامات فدرال رزرو نیز تأیید شده است. نرخ‌های بهره بالا مانع از سرمایه‌گذاری در طلای بدون بازده می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران همچنین پیامدهای اقتصادی ناشی از محدودیت‌های جدید کووید- ۱۹ در چین را که بزرگ‌ترین مصرف‌کننده شمش است، بررسی کردند و به نظر می‌رسید که این احساسات بازارهای آسیایی گسترده‌تر را تضعیف کند. قیمت طلای فیزیکی چین در هفته گذشته به دلیل کاهش خرید به شدت کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بر اساس بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۸ درصد کاهش به ۲۰.۷۴ دلار رسید، پلاتین ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۹۶۸.۶۲ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۹۲۴ دلار و ۳۴ سنت رسید.

کد خبر 462965

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • صعود قیمت طلا با کاهش ارزش دلار

    صعود قیمت طلا با کاهش ارزش دلار

    قیمت طلا امروز (جمعه) با کاهش ارزش دلار افزایش یافت اما همچنان به اولین کاهش هفتگی خود در سه ماه اخیر ادامه داد زیرا سیگنال‌های بانک مرکزی ایالات‌متحده مبنی بر اینکه افزایش بیشتر نرخ بهره در راه است، کاهش یافته است.

  • طلا ارزان شد

    طلا ارزان شد

    قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۷۷۰ دلار و ۸۵ سنت رسید.

  • قیمت سکه امامی امروز

    قیمت سکه امامی امروز

    قیمت سکه در بازار امروز افزایش یافت. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =