۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
بسته جدید نوسازی مسکن رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری خبر داد و گفت: تسهیل در تامین پارکینگ، تسهیل شرایط توده و نما، اعطای یک یا دو طبقه تشویقی و ایجاد کاربری انتفاعی در طبقه همکف به منظور حمایت از کسب و کارهای خانگی با تامین شرایطی از جمله این مشوق‌ها است که جذابیت سرمایه‌گذاری در بافت‌ها را بالا می‌برد.

به گزارش صدای بورس،محمد آیینی اظهار کرد: شورای عالی معماری و شهرسازی ایران، سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری که توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران تهیه شده بود را به تصویب رساند.

وی افزود: در این بسته مشوق‌هایی برای گروه‌ها چهارگانه به منظور افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد لحاظ شده که از جمله آنها می‌توان به تامین پارکینگ در مکان‌های مناسب بافت‌های فرسوده برای جبران کسری پارکینگ، پیش‌بینی کاربری‌های انتفاعی در طبقه همکف، تسهیل شرایط توده‌گذاری و نما و اعطای حداکثریک طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز اشاره کرد.

بافت‌های تاریخی مشمول این امتیازات نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که این مشوق‌ها فقط در محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری مصوب ملاک عمل است و هرگونه مداخله در بافت‌های تاریخی مصوب، تابع ضوابط قانونی ویژه خواهد بود افزود: مشوق‌های کالبدی بهسازی بافت‌های فرسوده خاص هر شهر (در صورت ضرورت) در چارچوب سیاست‌ها و ضوابط این مصوبه و با توجه به ساختار طرح جامع و شرایط ویژه شهر مربوطه تدوین و به همراه فهرست نقاط غیرمشمول (موضوع بند ۱) به تصویب کمیسیون ماده ۵ آن شهر خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که رعایت ضوابط پدافند غیرعامل و مقررات ملی ساختمان در مورد حداقل عرض معابر الزامی است، ‌ تاکید کرد: تامین سرانه مورد نیاز خدمات پشتیبان سکونت (غیر از فضای سبز) در بافت‌های فرسوده موضوع این ضوابط از طریق احداث در طبقات مجاز است.

به گزارش ایسنا، آیینی گفت: گزارش دوره‌ای از عملکرد اجرای این مصوبه در دوره‌های شش ماهه توسط شرکت بازآفرینی شهری با همکاری شهرداری‌ها به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ارایه می‌شود.

کد خبر 461793

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • یک اتفاق جدید در حوزه نهضت ملی مسکن

    یک اتفاق جدید در حوزه نهضت ملی مسکن

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه "در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اوقاف می‌تواند کمک کند" گفت: مالکیت زمین اوقافی با مالکیت خصوصی متفاوت است.

  • پرداخت وام ۴۵۰ میلیون تومانی به ساکنان بافت فرسوده

    پرداخت وام ۴۵۰ میلیون تومانی به ساکنان بافت فرسوده

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی و بهسازی حدود ۱۰۹ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است گفت: سقف وام نوسازی ۴۵۰ میلیون تومان و در اطراف حرم‌های مطهر چهار شهر مشهد، قم شیراز و تهران ۶۰۰ میلیون تومان است.

  • آغاز فروش متری مسکن از ماه آینده

    آغاز فروش متری مسکن از ماه آینده

    رئیس سازمان نوسازی شهر تهران گفت: بخشی از قشرهای جامعه توان خرید مسکن ندارند به همین منظور از اواخر آبان فروش متری مسکن آغاز می‌شود.

  • خبر خوش وزارت راه برای حاشیه نشینان

    خبر خوش وزارت راه برای حاشیه نشینان

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۹۰ درصد واحدهای احداث شده در بافت‌های حاشیه‌ای قابلیت درجاسازی را دارند و نیازی به جابه‌جایی وجود ندارد.

  • از ابتدای سال ۱۴۰۰؛ بورس از مسکن عقب افتاد

    از ابتدای سال ۱۴۰۰؛ بورس از مسکن عقب افتاد

    مرکز آمار و بانک مرکزی دیروز دوشنبه ۹ آبان اطلاعات مربوط به قیمت مسکن شهر تهران در مهر ماه را منتشر کردند؛ میانگین قیمت مسکن شهر تهران بر اساس داده‌های مرکز آمار در مهر ماه کاهش یافته است اما داده‌های بانک مرکزی از افزایش قیمت مسکن خبر می‌دهد. بر اساس هر کدام از منابع اطلاعاتی،‌ بازار مسکن عملکرد بهتری را نسبت به بورس در اولین ماه پاییز ثبت کرده است. هرچند در بلند مدت بازدهی بورس از بازار مسکن بیش‌تر بوده اما از ابتدای سال گذشته، بورس از مسکن عقب افتاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =