یک اتفاق جدید در حوزه نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه "در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اوقاف می‌تواند کمک کند" گفت: مالکیت زمین اوقافی با مالکیت خصوصی متفاوت است.

به گزارش صدای بورس، فرزانه صادق‌مالواجرد با اشاره به تفاهمنامه وزارت راه شهرسازی با سازمان اوقاف، اظهار کرد: بر اساس این تفاهمنامه، زمین‌های اوقافی قبل از الحاق ارزش‌گذاری شود.

وی ادامه داد: استان‌ها باید در اجرای تفاهمنامه وزارت راه و اوقاف همکاری کنند. در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اوقاف می تواند کمک کند و باید به این نکته توجه داشت که مالکیت زمین اوقافی با مالکیت خصوصی متفاوت است.

وی همچنین با اشاره به نوسازی بافت فرسوده، افزود: بسته‌های تشویقی شهرسازی در بافت‌های فرسوده منجر به رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده می‌شود. این مهم موردتوجه وزارت راه و شهرسازی بوده و دراین راستا گام‌هایی برداشته شد.

به گزارش تسنیم، وی با تأکید بر این‌که ضوابط ساخت‌وساز در بافت فرسوده باید با ضوابط ساخت وساز در سایر بافت‌ها متفاوت باشد، اضافه کرد: زیرساخت‌های موجود در بافت فرسوده شرایطی را ایجاد کرده است که تولید مسکن در این بافت‌ها بسیار ساده‌تر باشد.

کد خبر 460935

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • طرح ویژه بانک ملی ایران برای مسکن اقشار کم درآمد

    طرح ویژه بانک ملی ایران برای مسکن اقشار کم درآمد

    بانک ملی ایران با هدف تامین مسکن عموم مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه، افزایش قدرت انتخاب مشتریان و تنوع در ارائه خدمات بانکی، حساب سپرده سرمایه گذاری خاص گواهی مسکن را ایجاد کرده است.

  • بسته جدید نوسازی مسکن رسید

    بسته جدید نوسازی مسکن رسید

    معاون وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ سیاست‌ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری خبر داد و گفت: تسهیل در تامین پارکینگ، تسهیل شرایط توده و نما، اعطای یک یا دو طبقه تشویقی و ایجاد کاربری انتفاعی در طبقه همکف به منظور حمایت از کسب و کارهای خانگی با تامین شرایطی از جمله این مشوق‌ها است که جذابیت سرمایه‌گذاری در بافت‌ها را بالا می‌برد.

  • پرداخت وام ۴۵۰ میلیون تومانی به ساکنان بافت فرسوده

    پرداخت وام ۴۵۰ میلیون تومانی به ساکنان بافت فرسوده

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی و بهسازی حدود ۱۰۹ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است گفت: سقف وام نوسازی ۴۵۰ میلیون تومان و در اطراف حرم‌های مطهر چهار شهر مشهد، قم شیراز و تهران ۶۰۰ میلیون تومان است.

  • جعل و برگشت چک به زیر یک درصد رسید

    جعل و برگشت چک به زیر یک درصد رسید

    به گفته کارشناس پولی و بانکی قانون جدید چک باعث کاهش جعل و برگشت این اوراق بهادار به زیر یک‌ درصد است.

  • کالابرگ و یارانه با هم در مهرماه توزیع می‌شود

    کالابرگ و یارانه با هم در مهرماه توزیع می‌شود

    مجلس در نظر داشت که مابه‌التفاوت قیمت بازار آزاد با قیمت کالاهای شهریور ۱۴۰۰ را از طریق کالا برگ جبران کند. اما دولت می‌خواست کار خود را آسان کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =