۱۰۰ هزار تومانی های جدید رونمایی شد/عکس

ایران چک ۱۰۰ هزار تومانی جدید با طرح بارگاه حضرت معصومه (س) ۲۱ شهریورماه با امضای علی صالح‌آبادی منتشر شده است؛ در این گزارش ویژگی‌های امنیتی ایران چک‌های جدید را می‌خوانید.

به گزارش صدای بورس،ایران چک ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریالی جدید که منقش به تصویر بارگاه حضرت معصومه (س) است ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۱ توسط سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی منتشر شده است.

طرح روی ایران چک‌های ۱۰۰ هزار تومانی جدید بارگاه حضرت معصومه (س) در قم و طرح پشت این ایران چک‌ها، میدان گازی پارس جنوبی است.

ایران چک

ایران چک‌های ۱۰۰ هزار تومانی جدید با همان ابعاد ایران چک ۱۰۰ هزار تومانی است که سال ۹۹ چاپ شده بود؛ ایران چک ۱۰۰ تومانی منقش به بارگاه حضرت معصومه (س) به امضای علی صالح آبادی رئیس کل وقت بانک مرکزی رسیده است.

در نمونه قبلی ایران چک ۱۰۰ هزار تومانی روی ایران چک، تصویر تخت جمشید و پشت آن تصویر میدان گازی پارس جنوبی چاپ شده است.

ویژگی‌های امنیتی ایران چک ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریالی (بارگاه حضرت معصومه (س)) را در ادامه می‌خوانید؛

ایران چک2

نخ امنیتی پنجره‌ای با رنگ متغیر

این نخ دارای پوشش ویژه‌ای است که با تغییر زاویه دید، رنگ آن از طلایی به سبز تغییر می‌کند. همچنین بر روی آن، تصویر نقشه ایران و عبارت لاتین I.R.IRAN درج شده است.

مرکب متغیر رنگی مغناطیسی

در پشت ایران‌چک عدد ۱۰۰ به صورت لاتین با استفاده از مرکب فوق امنیتی مغناطیسی چاپ گردیده که در صورت تغییر زاویه دید، طیف رنگی عدد ۱۰۰ از طلایی به سبز تغییر می‌نماید.

نوار درخشان

در چاپ قسمتی از پشت ایران‌چک، از مرکب درخشان به صورت نوار عرضی استفاده شده که در صورت تغییر زاویه ایران چک، طرح مذکور به صورت درخشان نمایان می‌گردد.

تصویر مکمل

قسمتی از عدد ۱۰۰ در رو و قسمتی دیگر از آن در پشت ایران‌چک چاپ شده که در مقابل نور همدیگر را تکمیل کرده و عدد ۱۰۰ را به صورت کامل نمایان می‌سازد.

چاپ برجسته

این نوع چاپ با انگشتان دست به سهولت قابل لمس و شناسایی می‌باشد. تصویر بنای اصلی روی ایران‌چک، عبارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ارزش اسمی ایران‌چک به این روش چاپ شده‌اند.

واترمارک و الکتروتایپ

تصویر سه‌بعدی بخشی از ضریح حرم حضرت معصومه (س) همراه با عدد ۱۰۰ به صورت لاتین که به شکل مخفی در خمیره کاغذ قرار گرفته و در مقابل نور به راحتی قابل رؤیت می‌باشد.

الیاف فلورسنتی نامرئی

در فرایند ساخت کاغذ ایران‌چک از الیاف بسیار ریزی استفاده شده است که هر یک از این الیاف در زیر نور ماوراء بنفش، در رنگ‌های آبی، قرمز، سبز و زرد مشاهده خواهد شد.

شماره سریال

چاپ شماره سریال‌ها با استفاده از مرکب قرمز و آبی فلورسنت انجام شده و تحت تابش نور ماوراء بنفش به رنگ‌های طلایی مایل به زرد و آبی روشن تغییر طیف می‌دهند.

چاپ با مرکب فلورسنت

نوعی مرکب که در چاپ افست بخش‌هایی از زمینه به کار رفته است. این مرکب با تابش نور ماوراء بنفش، بازتاب نور شدید داشته و به رنگ زرد تغییر می‌کند.

یز نوشته (میکروپرینت)

نوشته‌های بسیار ریزی که با ابزار بزرگ‌نمایی قابل رؤیت هستند و تنها دستگاه‌های چاپ امنیتی قادر به چاپ آن‌ها هستند.

- طراحی خطی سه‌بعدی (مدالین)

نوع ویژه‌ای از طراحی امنیتی است که در آن نقوش به صورت برجسته به نظر می‌آیند.

ایران چک3

منبع: تسنیم

کد خبر 460657

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =