صعود تورمی بورس تهران در راه است؟

روند خنثی و اصلاحی بورس تهران تا زمانی که برخی ابهامات در متغیرهای سیاسی و اقتصادی کشور رفع نشود ادامه خواهد داشت و این موضوع می‌تواند حدود دو ماه تا مشخص شدن وضعیت بودجه سال ۱۴۰۲ به طول بینجامد.

به گزارش صدای بورس, محمدهادی موسوی، کارشناس بازار سرمایه ضمن بررسی معاملات بورس در روز دوشنبه گفت: با وجود انتشار گزارش‌های ماهانه خوب از اغلب شرکت‌ها، وجود ریسک‌ها و فضای عدم‌اطمینان اجازه حرکت صعودی قدرتمندی را به بازار نمی‌دهد. او مهم‌ترین ریسک‌های این روزهای بازار سرمایه را ناآرامی‌های سیاسی، نامیدی نسبت به احیای برجام، ابهامات سرمایه‌گذاران درباره رفتار سیاست‌گذار پولی در قبال افزایش نرخ بهره و همچنین ترسی که سهامداران از سال گذشته درباره اتفاقات بودجه دارند، معرفی کردند.موسوی به گزارش‌های شهریورماه منتشر شده روی سامانه کدال اشاره کرده و عنوان کرد: وضعیت فروش شرکت‌ها طبق پیش‌بینی کارشناسان بوده و شرکت‌های زیادی عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشتند.

این کارشناس بازار سرمایه، صورت‌های مالی برخی شرکت‌های دارویی، سیمانی و پتروشیمی را مثبت ارزیابی کرد و اعتقاد داشت که روند خنثی و اصلاحی بورس تهران تا زمانی که برخی ابهامات در متغیرهای سیاسی و اقتصادی کشور رفع نشود ادامه خواهد داشت و این موضوع می‌تواند حدود دو ماه تا مشخص شدن وضعیت بودجه سال ۱۴۰۲ به طول بینجامد.

وی درباره تزریق پول ۵۰۰ میلیارد تومانی منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه خاطرنشان کرد: دخالت در سیستم عرضه و تقاضا یک موضوع قطعی نیست و نمی‌توان با قطعیت آن را نفی کرد، اما باید اعتدال در این موضوع رعایت شود و  در مواردی که بازار تحت تاثیر متغیرهای کلان داخلی و خارجی قرار می‌گیرد لزوم دخالت حداقلی از سوی دولت وجود دارد.

به گزارش فردای اقتصاد, محمد هادی موسوی تاکید کرد: مهم‌ترین اقدام حمایتی دولت باید در حوزه شفاف‌سازی چشم‌انداز متغیرها برای سرمایه‌گذاران باشد و ابهاماتی که هر ساله سهامداران در خصوص نرخ خوراک و حامل‌های انرژی در صنایع وجود دارد شفاف شوند. در صورتی که تدبیرهای مناسب توسط دولت بر ای حمایت از بازار سرمایه در بودجه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شود،‌ پاییز و زمستان داغی در انتظار بازار سرمایه باشد و روند نزولی بورس تهران تغییر کند.

کد خبر 460272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =