اظهارنظرهای جدید درباره برجام پس از سفر رییسی به نیویورک

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتگو با ابراهیم رئیسی را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برای احیای برجام مثمرثمر ندانست.

به گزارش صدای بورس، در حالی که توافق برای احیای برجام هر روز دورتر می‌شود، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واشنگتن و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ایران را مسئول تعلل در نتیجه این دور از مذاکرات می‌دانند.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین دوشنبه‌ شب در توییتر نوشت: حتی در صورتی که مذاکرات هسته‌ای به بن‌بست رسیده باشد، در نتیجه شماری از عوامل گوناگون است و تلاش‌ها برای متوجه کردن تمام تقصیرها علیه ایران، عادلانه نیست. زیرا بخش زیاد این مذاکرات به برنامه‌های سیاسی داخلی طرف دیگر شرکت‌کننده در این مذاکرات (واشنگتن) وابستگی دارد.

مذاکرات رفع تحریم‌ها پس از ماه‌ها گفت‌وگوهای فشرده به نقطه‌ای رسیده است که اگر آمریکا الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکا را بپذیرد، توافق نهایی در کوتاه‌ترین زمان حاصل خواهد شد.

تهران تأکید دارد که شرط رسیدن به توافق رفع موثر و پایدار تحریم‌ها به نحوی است که انتفاع اقتصادی مردم تأمین شود و موضوعی به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران نماند.

برجام در نیویورک هم به نتیجه نمی‌رسد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انتظارات برای دستیابی به موفقیت در توافق هسته‌ای ایران را در مجمع عمومی سازمان ملل طی هفته جاری کاهش داد و مدعی شد که معتقد نیست دیدار با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران مثمرثمر باشد.

بر اساس این گزارش، بورل در گفت‌وگو با نشریه پلیتیکو در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که اتحادیه اروپا همه طرف‌ها را تحت فشار قرار داده است تا در روند احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ده متر آخر را طی کنند.

وی در عین حال افزود که در بحبوحه مذاکرات جاری به رهبری اتحادیه اروپا هیچ پیشرفت عمده‌ای را به‌زودی در این موضوع پیش‌بینی نمی‌کند.

بورل گفت: در سه ماه گذشته، تعامل، فرآیند چند مرحله‌ای همگرا بود. فعالیت بین طرفین باعث بهبود نتیجه می‌شد، اما در هفته‌های گذشته این‌طور نبود. اکنون در بن‌بست هستیم. اکنون ما متوقف شده‌ایم.

به گزارش ایرنا، بورل در پاسخ به این سوال پلیتیکو که آیا برای دیدار با ابراهیم رئیسی که وی نیز برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، آمادگی دارد یا خیر مدعی شد: آن‌ها به من قول‌هایی داده بودند. به دوحه رفتند. آنها به وین رفتند. فکر نمی‌کنم دیدار با رئیس‌جمهور هم چیزی را حل کند.

کد خبر 459551

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چرا شانگهای جایگزین برجام نمی‌شود؟

    چرا شانگهای جایگزین برجام نمی‌شود؟

    عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای برای دولت یک دستاورد مهم اقتصادی به حساب می‌آید؛ اما سازمان همکاری شانگهای نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای برجام باشد.

  • عمده هواپیماهای کشور زمین‌گیرند

    عمده هواپیماهای کشور زمین‌گیرند

    عضو هیات مدیره دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی خوزستان گفت: عمده هواپیماهایی که در اختیار ایرلاین‌های پروازی است، زمین‌گیر هستند و با توجه به تحریم‌ها نیازمند قطعات هستند و امکان پرواز ندارند.

  • افزایش قیمت سکه در راه است

    افزایش قیمت سکه در راه است

    نمودار قیمتی بازار طلا و سکه، از رشد قیمت‌ها حکایت دارد،طوری که هر قطعه سکه امامی و هر گرم طلای یک کانال بالا رفت.

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده

    پیش بینی قیمت طلا و سکه در هفته آینده

    نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: پیش بینی می کنیم با توجه به تعطیلات بازار اصلی کشور و بازار جهانی طلا تا روز دوشنبه قیمت ها در همین سطح باقی خواهد ماند.

  • رئیس جمهور زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس را نواخت

    رئیس جمهور زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس را نواخت

    رییس جمهور کشورمان امروز شنبه دوم مهر ماه با حضور در یکی از مدارس شهر تهران زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را در سراسر کشور نواخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =