۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
افزایش قیمت سکه در راه است

نمودار قیمتی بازار طلا و سکه، از رشد قیمت‌ها حکایت دارد،طوری که هر قطعه سکه امامی و هر گرم طلای یک کانال بالا رفت.

به گزارش صدای بورس,قیمت سکه امروز ۲۶شهریور ۱۴۰۱مشخص شد. برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی قیمت سکه بیفزاید.

به گزارش خبر آنلاین عده ای از تحلیلگران بازار سکه با اشاره به آغاز مذاکرات برجام در دوحه معتقدند که در صورت احیای توافق هسته ای ، قیمت جهانی طلا و دلار آمریکا همواره بر روی قیمت سکه تاثیر مستقیم دارد در نوسانات شدید بازار ارز ، قیمت سکه دچار حباب می شود که خرید سکه در این مواقع با ریسک فراوان همراه است.نمودار قیمتی بازار طلا و سکه، از رشد قیمت‌ها حکایت دارد، به طوری که هر قطعه سکه امامی و هر گرم طلای یک کانال بالا رفت.تغییرات قیمت دلار در روزهای اخیر به دنبال منفی شدن فضای سیاسی برجام، بازار طلا و سکه را هم صعودی کرد.بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر، قیمت سکه امامی ۶۱۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار در حدود ۵۳ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش قیمت داشت.به این شکل که هر قطعه سکه امامی در ۱۶ شهریور ۱۳ میلیون و ۸۵۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۲۷۲ هزار و ۸۰۰ تومان داشت.

این در حالی است قیمت سکه امامی در آخرین لحظه معاملاتی هفته گذشته به ۱۴ میلیون و ۴۶۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش یافت.فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند با توجه به تعطیلات بازار اصلی کشور و بازار جهانی طلا تا روز دوشنبه قیمت‌ها در همین سطح باقی خواهد ماند

.محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا در این خصوص می‌گوید: پیش‌بینی اکثر تحلیلگران اقتصادی با توجه به اوضاع سیاسی دنیا، جنگ اوکراین و روسیه، مسائل نفت و گاز و مشکلاتی که اروپا با آن مواجه است، این بود که با کاهش ارزش دلار، قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح خود برسد.وی عنوان می‌کند: برخلاف پیش‌بینی کارشناسان، چنین اتفاقی رخ نداد و در چند روز گذشته قیمت جهانی طلا سیر نزولی پیدا کرد و در هفته جاری تحت تاثیر همین تحولات مثبت در حوزه سیاسی جهان، قیمت جهانی طلا سیر نزولی پیدا کرد و به کانال ۱۶۰۰ دلار رسید.

کد خبر 459335

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ترمز قیمت نفت در برابر نگرانی‌های اقتصادی

    ترمز قیمت نفت در برابر نگرانی‌های اقتصادی

    قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر احتمال محدود شدن عرضه نفت عراق، افزایش یافت اما به دلیل نگرانی از دورنمای رکود اقتصادی، نتوانست کاهش هفتگی خود را معکوس کند.

  • قیمت سکه در انتظار پیام رییسی؟

    قیمت سکه در انتظار پیام رییسی؟

    به باور تحلیل گران فنی تا زمانی که سکه زیر محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار دارد، افزایش قیمت خاصی در بازار رخ نخواهد داد. برای اینکه فلز گران بهای داخلی دچار افت معنادار قیمت شود، نیاز دارد که محدوده ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از دست برود.

  • چرا شانگهای جایگزین برجام نمی‌شود؟

    چرا شانگهای جایگزین برجام نمی‌شود؟

    عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهای برای دولت یک دستاورد مهم اقتصادی به حساب می‌آید؛ اما سازمان همکاری شانگهای نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای برجام باشد.

  • اظهارنظرهای جدید درباره برجام پس از سفر رییسی به نیویورک

    اظهارنظرهای جدید درباره برجام پس از سفر رییسی به نیویورک

    مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتگو با ابراهیم رئیسی را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برای احیای برجام مثمرثمر ندانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    0 0
    سکه ۳ میلیون حباب مثبت داره بازم میخاد گرونتر بشه