۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
خودرو از هند وارد می شود!

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خاطر نشان کرد: خبرها حاکی از این است که خودروسازان رایزنی‌های اولیه برای واردات رنو از هند را آغاز کردند؛ به خصوص ایران خودرو که روی پلتفرم رنو کوئید کار می‌کند.

به گزارش صدای بورس، مهدی دادفر ، با بیان اینکه بخش خصوصی با دستورالعمل واردات خودرو وزارت صمت انگیزه‌ای برای واردات ندارد، گفت: تعیین تکلیف دقیق برای نرخ سود، نحوه فروش و ... در این دستورالعمل دیده نشده از این رو امکان ورود به این بازار برای واردکنندگان بخش خصوصی دشوار شده است.

وی با اشاره به عدم هماهنگی شرکت‌های خصوصی با بندهای دستورالعمل واردات خودرو، تصریح کرد: به نظر می‌رسد دستورالعمل واردات خودرو به گونه‌ای تنظیم شده است که امکان ورود به این بازار فقط برای خودروسازان دولتی فراهم شده است و ۲ خودروساز دولتی سایپا و ایران خودرو می‌توانند اقدام به واردات خودرو کند.

به گفته دادفر؛ خبرها حاکی از این مهم است که این خودروسازان رایزنی‌های اولیه برای واردات رنو از هند را آغاز کردند؛ به خصوص ایران خودرو که روی پلتفرم رنو کوئید کار می‌کند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو دستورالعمل واردات خودرو را به معما تشبیه کرد و افزود: مشروط کردن امور به کارگروه‌های خاص، محدود کردن واردات به اعداد مشخص، مشروط کردن واردات و فروش و عرضه آن در بورس که در عمل باعث از بین رفتن خدمات پس از فروش می‌شود جزو بندهایی است که عمل به آنها روند واردات خودرو را سخت کرده است.


بیشتر بخوانید: آغاز تدوین دستورالعمل اجرایی واردات خودرو


وی قیمت تمام شده خودرو وارداتی را حداقل ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: واردات این خودروها نمی‌تواند اهداف دولت را محقق کند و همچنان مشکل خودرو در بازار پابرجا خواهد ماند و سریال قیمت‌های بالای خودرو در بازار داخلی با این دستورالعمل ادامه خواهد داشت.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که دولت سقف واردات خودرو را ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار تعیین کرده است آیا با این قیمت می‌توان خودروهایی را وارد کرد که استانداردهای ۸۵گانه سازمان ملی استاندارد را داشته باشند؟ گفت: خودروهایی که استانداردهای ۸۵گانه ایران را پاس می‌کند ۱۰ هزار دلار نمی‌شود و با قطعیت می‌گویم که امکان واردات خودرو با این قیمت برای دولت وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه دولت باید به دخالت‎‌هایش در بازار خودرو خاتمه بدهد، افزود: فعالان حوزه واردات خودرو باید بتوانند آزادانه و بدون محدودین در سقف و قیمت اقدام به واردات خودرو در جهت تنظیم بازار کنند؛ دستاورد این محدودیت‌ها در بازار این شده است که خودروهایی که نیم میلیارد تومان هم ارزش ندارند تبدیل به خودروهای ۳ میلیاردی شدند و باید کاری کرد که حباب قیمت خودرو شکسته شود.

کد خبر 459107

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خودروهای خارجی مونتاژ داخل ارزان می شوند

    خودروهای خارجی مونتاژ داخل ارزان می شوند

    معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: خودروهای خارجی مونتاژ داخل بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان بالاتر از قیمت واقعی به فروش می‌رسند.

  • قیمت خودروهای سایپا /جدول

    قیمت خودروهای سایپا /جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • مهلت ٢ ماهه وزارت صمت به خودروسازان چه بود؟

    مهلت ٢ ماهه وزارت صمت به خودروسازان چه بود؟

    وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در حالی اخیرا با مصوبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ مجلس در رابطه با الزام خودروسازان به اسقاط خودروهای فرسوده مخالفت کرده که مهلت دو ماهه مجلس به وزیر صمت رو به اتمام بوده و این اصرار برای لغو الزام خودروسازان برای اسقاط خودروهای فرسوده، با وجود صراحت ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو ممکن است دوباره واکنش نمایندگان را در پی داشته باشد.

  • ۲۶ ارز گران شد/جدول

    ۲۶ ارز گران شد/جدول

    بانک مرکزی امروز، سه‌شنبه (۲۲ شهریور)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۶ ارز افزایش و نرخ ۱۰ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو /جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو /جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • احتمال ابطال آیین‌نامه واردات خودرو

    احتمال ابطال آیین‌نامه واردات خودرو

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هدف اصلی قانون گذار از تصویب قانون واردات خودرو افزایش کیفیت و حمایت از مصرف کننده بوده و آئین نامه واردات خودرو نیز باید در راستای تحقق این هدف باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    0 0
    بعدازآشغالهای چینی حالا نوبت آشغالهای هندی است!!!