آغاز تدوین دستورالعمل اجرایی واردات خودرو

سخنگوی وزارت صمت با اشاره به روند روبه بهبود شاخص های رشد صنعت خودروسازی از آغاز تدوین دستورالعمل اجرایی واردات خودرو توسط وزارت صمت خبر داد.

به گزارش صدای بورس، امید قالیباف در حاشیه بازدید از نمایشگاه خودروی مشهد گفت: تعیین حقوق ورودی کالا یک سیاست گذاری تجاری است و عوامل تعیین کننده آن از جمله درجه حمایت از صنایع داخل و حفاظت از محیط زیست یا برخی اقشار هدف است و ربطی به تامین کسری بودجه ندارد.

وی در پاسخ به منتقدان تعرفه شناور خودروهای وارداتی ضمن اشاره به این نکته گفت: این موضوع نیاز به توضیح دارد که اولا قرار نیست تعرفه واردات خودرو با هدف تامین رقم مربوط در قانون بودجه تعیین شود بلکه هدف حمایت از دهک‌های متوسط و کم درآمد برای خرید خودرو است وی ادامه داد معنی تعرفه‌گذاری قطعی پس از تعیین قیمت نهایی در بورس کالا، ایجاد هرج و مرج تعرفه‌ای و فضای غیر شفاف برای واردکنندگان نیست و این موضوع به زودی در آیین نامه اجرایی شفاف‌سازی می‌شود

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه تولید خودرو روند روبه رشدی داشته است، تصریح کرد: اجرای ۹ پروژه تحولی صنعت خودروسازی، ثبات‌بخشی به تولید و اصلاح سازوکارها و تأمین قطعات را به همراه داشته که از جمله مهم‌ترین عوامل رشد در این صنعت است. طبق اطلاعات کدال در ۵ ماه امسال شاهد رشد ۲۴ درصدی تولید ایرانخودرو و ۳ درصدی سایپا بوده‌ایم.


بیشتر بخوانید: فاطمی امین: اجازه نمی دهیم در واردات خودرو رانت ایجاد شود


وی افزود: صدور ۲۳۰ میلیون کد رهگیری برای قطعات خودرو و ۱۳۰ هزار شناسه که باعث می‌شود جلوی عرضه کالای قاچاق و تقلبی در بازار گرفته شو، از دیگر اقدامات تحولی وزارت صمت در این حوزه می باشد.

مشاور وزیر صمت با اشاره به نمایش دستاوردهای شرکت های خودروساز داخلی در بیست و دومین نمایشگاه خودروی مشهد خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه دیدیم که صنعت خودرو به سمت بن سازه‌ها و پلتفرم‌های مشترک می‌رود که همین هماهنگی و هم‌افزایی بین شرکت‌های مختلف خودروسازی اعم از خصوصی و دولتی باعث کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودرو می‌شود.

به گزارش ایلنا ، قالیباف همچنین افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته خودروی اقتصادی تولید داخل از نیمه دوم سال اینده روانه بازار خواهد شد.

کد خبر 458696

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =