احتمال ابطال آیین‌نامه واردات خودرو

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هدف اصلی قانون گذار از تصویب قانون واردات خودرو افزایش کیفیت و حمایت از مصرف کننده بوده و آئین نامه واردات خودرو نیز باید در راستای تحقق این هدف باشد.

به گزارش صدای بورس،روح الله عباسپور درباره آئین نامه نوشته شده برای واردات خودرو، بیان کرد: مجلس برای ساماندهی بازار خودرو، واردات را به تصویب رساند و انتظار داریم آئین نامه نوشته شده نیز اهداف قانون‌گذار را مد نظر قرار دهد و در چهارچوب قانون مصوب مجلس باشد، البته بنده هنوز این آئین نامه را مطالعه نکرده ام، اما اگر آیین نامه چهارچوب قانون مصوب مجلس را زیرپا بگذارد مجلس می تواند این آئین نامه را باطل کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، در ادامه با تاکید بر اینکه واردات خودرو جزو ضرورت‌هاست، اظهار کرد: برای اینکه یک رقابتی در صنعت خودرو در راستای ارتقای کیفیت شکل بگیرد و شاهد کاهش قیمت تمام شده خودرو و حمایت از مصرف کننده باشیم، واردات خودرو ضروری است و هدف اصلی قانون گذار از تصویب واردات خودرو همین موضوع است.

به گزارش ایسنا،عباسپور در پایان تاکید کرد: ما در سال ۱۳۸۶ قانون حمایت از مصرف کننده خودرو را به تصویب رساندیم و قانون جدیدی که در مجلس برای ساماندهی بازار خودرو به تصویب رسیده است برای حمایت واقعی از مصرف کننده خودرو است. آئین نامه واردات خودرو نیز باید در چهارچوب قانون باشد در غیر این صورت قابل قبول نخواهد بود.

کد خبر 459357

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کدام کالای ایرانی در چین بیشترین طرفدار را دارد؟

    کدام کالای ایرانی در چین بیشترین طرفدار را دارد؟

    اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت تجارت مشترک میان ایران و چین پرداخته که نشان از ثبات نسبی در آمارهای صادراتی دارد.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو/ جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو/ جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • قیمت خودروهای سایپا/جدول

    قیمت خودروهای سایپا/جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • مصرف سوخت خودروهای داخلی بیش از دو برابر خودروهای خارجی است

    مصرف سوخت خودروهای داخلی بیش از دو برابر خودروهای خارجی است

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در سایر کشورها افراد به راحتی و بدون نیاز به تعمیرات اساسی می‌توانند بیش از ۲۰ سال از خودرو استفاده کنند درحالیکه خانواده‌های ایرانی ناچارند هر ۴ یا ۵ سال خودروهای خود که تولید داخل است را تعویض کنند یا هر سال برای تعمیر آن متحمل هزینه‌های بسیار شوند.

  • تهدید نماینده مجلس به افشای مافیای واردات خودرو

    تهدید نماینده مجلس به افشای مافیای واردات خودرو

    یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: شرایطی که در آئین نامه واردات خودرو لحاظ شده زمینه را برای شکل گیری انحصار در این حوزه فراهم کرده و راه را برای ورود مافیای صنعت خودرو به واردات باز می کند.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای سایپا امروز دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • خودرو از هند وارد می شود!

    خودرو از هند وارد می شود!

    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خاطر نشان کرد: خبرها حاکی از این است که خودروسازان رایزنی‌های اولیه برای واردات رنو از هند را آغاز کردند؛ به خصوص ایران خودرو که روی پلتفرم رنو کوئید کار می‌کند.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =