سکه به کانال ۱۴ سلام کرد/بازار ارز چه استدلالی از برجام دارد؟

 در روز ابتدایی هفته و با انتشار اخباری مبنی بر تداوم یافتن گفت‌وگوهای برجام به جهت دستیابی به توافقی کامل‌تر، رای دلار نسبت به آینده این نشست‌ها تغییر کرد.

به گزارش صدای بورس، در ابتدا قیمت این ارز با اتکا به سیگنال‌های منفی به سطوح قیمتی کانال ۳۰ هزار تومانی صعود کرد، اما پس از برخورد با سقف مقاومت ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومانی، قیمت دلار مجددا تغییر فاز داد و به کانال پایین‌تر بازگشت.

3

به عقیده بسیاری از تحلیلگران ارزی با وجود تلاش‌های معامله‌گران افزایشی در جهت بزرگ‌نمایی اخبار منفی، قیمت ارز پتانسیل حضور در کانال‌های بالاتر را ندارد. همچنین این افراد چشم‌انداز هفته‌های آتی بازار ارز را کاهشی با شیب ملایم می‌دانند. در همین راستا قیمت هر برگ اسکناس دلار آمریکا در روز شنبه با حدود ۱۵۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روزهای پایانی هفته گذشته به رقم ۲۹ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. با افزایش نرخ دلار غیررسمی قیمت سکه طلا نیز دچار نوسانات افزایشی شد و در سطوح قیمتی کانال ۱۴ میلیون تومانی نوسان کرد.

دیروز شنبه ۵ شهریور ماه قیمت دلار در معاملات غیررسمی بازار تهران ۲ روند افزایشی و کاهشی متفاوت را تجربه کرد. در ابتدای معاملات صبح روز گذشته قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد با حدود ۶۰۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه ۳ شهریور در رقم ۳۰ هزار و ۱۰۰ تومان فعالیت خود را آغاز کرد.


بیشتر بخوانید: بررسی آخرین روند طلای جهانی و شاخص دلار


روند افزایشی نرخ دلار تا ساعات پیش از ظهر روز شنبه ادامه داشت، اما پس از برخورد معاملات نقدی شاخص ارزی با رقم ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان روند قیمت این ارز تغییر فاز داد و به سطوح قیمتی کانال ۲۹ هزار تومانی بازگشت. در نهایت هر برگ اسکناس دلار غیررسمی در معاملات عصر روز گذشته روی پله هفتم کانال ۲۹ هزار تومانی و در رقم ۲۹هزار و ۶۵۰ تومان به کار خود پایان داد. این در حالی است که ارقام پیشنهادی برای معاملات فردایی این ارز نیز در همان محدوده نیمه دوم کانال ۲۹ هزار تومانی مطرح می‌شد.

بسیاری از فعالان ارزی بر این باورند که عامل اصلی افزایش قیمت دلار تا سطوح قیمتی کانال ۳۰ هزار تومانی انتشار خبر تداوم یافتن گفت‌وگوهای هسته‌ای وین بوده است. از سوی دیگر پس از مشاهده روند قیمت دلار در معاملات روز گذشته توسط این افراد، گمانه‌هایی از عدم کشش شاخص ارزی جهت حضور در سطوح قیمتی بالاتر مطرح شد. همچنین این افراد بر این باورند که با وجود تلاش‌های معامله‌گران افزایشی در جهت بزرگ‌نمایی اخبار منفی، آینده نرخ ارز در بازار غیررسمی تهران کاهشی با روندی ملایم خواهد بود. با افزایش قیمت دلار در معاملات بازار روز شنبه نرخ سکه طلا نیز افزایش یافت.

قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی در معاملات روز شنبه با حدود ۷۰ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه به سطح قیمتی ۱۴ میلیون تومانی رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد،گفتنی است که با افزایش نسبی سطح انتظارات تورمی در معاملات بازار تهران نرخ حباب هر قطعه از این فلز گران‌بها نیز افزایش یافت و در محدوده قیمتی کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی محاسبه شد.

کد خبر 458265

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • هزینه خرید ۱۰۰ دلار ارز اربعین چقدر می‌شود؟

    هر یک از زائرین اربعین از امروز می‌توانند ۱۰۰ دلار توافقی بخرند؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد، باید برای این میزان دلار حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بپردازند.

  • سکه به نیمه کانال ۱۳ میلیون تومانی حرکت کرد

    سکه به نیمه کانال ۱۳ میلیون تومانی حرکت کرد

    به عقیده بسیاری از فعالان بازار ارز با توجه به حمایت و مقاومت شدید مشاهده شده در مقابل خروج دلار از کانال قیمتی ۲۹ هزار تومانی، سطوح قیمتی این کانال را می‌توان به عنوان سنگر محکم شاخص ارزی در روزهای کنونی دانست.

  • بازار سکه شوکه شد

    بازار سکه شوکه شد

    امروز با افزایش قیمت دلار، سکه بازان توانستند کانال ۱۴ میلیون تومان را فتح کنند. قیمت سکه امامی در بازار امروز مانند ۲ روز قبل رشد کرد .

  • ۱۵ ارز ارزان شد/جدول

    ۱۵ ارز ارزان شد/جدول

    بانک مرکزی امروز، ‌دوشنبه (۷ شهریور)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۳ ارز افزایش و نرخ ۱۵ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • صحبت های مهم رییس سازمان انرژی اتمی درباره مذاکرات برجام

    صحبت های مهم رییس سازمان انرژی اتمی درباره مذاکرات برجام

    رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ایران سایت هسته‌ای معرفی نشده ندارد، تاکید کرد: سوالات آژانس قبل از بازگشت همه طرف‌ها به برجام باید حل و فصل شوند در غیر این صورت روز "باز اجرا" یی وجود نخواهد داشت.

  • اروپا ۱.۵ میلیون بشکه نفت ایران را می‌بلعد

    اروپا ۱.۵ میلیون بشکه نفت ایران را می‌بلعد

    عضو هیات علمی موسسه مطالعات انرژی با بیان اینکه اگر بتوانیم افزایش تولید را به اروپا بفرستیم نیازی نیست که بخواهیم به امریکا صادرات داشته باشیم، گفت: یک تا یک و نیم میلیون بشکه افزایش تولید و صادرات ایران را اروپا براحتی جذب می‌کند و مشکلی برای این کار وجود ندارد.

  • گران‌ترین خانه دبی را چه کسی خرید؟

    گران‌ترین خانه دبی را چه کسی خرید؟

    شرکت میلیاردر هندی موکش آمبانی خریدار بزرگترین معامله املاک مسکونی در امارت دبی شد. او خرید یک ویلای ساحلی به ارزش 80 میلیون دلار را به پایان رساند.

  • سکه امروز چند شد؟

    سکه امروز چند شد؟

    امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۲۷۸هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۳میلیون و ۹۵۰هزار تومان است.

  • آمریکا: پاسخ ایران به پیشنهاد ما برای احیای برجام سازنده نبود

    آمریکا: پاسخ ایران به پیشنهاد ما برای احیای برجام سازنده نبود

    یک مقام وزارت خارجه آمریکا از دریافت پاسخ تهران به پیشنهاد واشنگتن برای احیای توافق هسته‌ای خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =