حباب برنج ایرانی ترکید/ کاهش ۱۵ تا ۲۵ هزار تومانی قیمت برنج

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: قیمت برنج ایرانی در بازار با کاهش ۱۵ تا ۲۵ هزار تومانی به ۷۰ تا ۱۱۰ هزار تومان کاهش یافته و با توجه به ورود به فصل برداشت و افزتیش تولید کاهش قیمت ها ادامه دارد.

به گزارش صدای بورس، قاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: قیمت هرکیلوگرم برنج ایرانی حدود ۱۵ هزار تومان کاهش یافته و قیمت این محصول در روزهای آینده دوباره کاهش می یاید.

وی افزود: قیمت برنج ایرانی در حال حاضر ۷۰ تا ۱۱۰ هزار تومان به فروش می رسد که با توجه به افزایش تولید برنج در سال جاری و وجود حجم زیادی برنج در انبار ها پیش بینی ادامه کاهش قیمت وجود دارد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: هرساله به مدت ۵ ماه ( ایام برداشت محصول) واردات برنج خارجی برای حمایت از برنج ایرانی ممنوع می‌شد که عدم اعمال ممنوعیت در سال جاری و عرضه بیشتر این محصول در بازار به روند کاهش قیت برنج کمک کرد و از سود جویی‌ها جلوگیری به عمل آورد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه برنج ایرانی قیمت بالایی دارد و سه برابر برنج خارجی است عملا رقیبی برای برنج ایرانی حساب نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: شرط تمدید ثبت‌سفارش واردات برنج


حسنی گفت: افزایش قیمت برنج ایرانی در سال جاری در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه بود و طبیعی بود که روند افزایشی متوقف شود و کاهش قیمت جای آن را بگیرد به ویژه آنکه اکنون فصل برداشت برنج است و به طور معمول در این مدت قیمت ها کاهش می یابد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: حج زیادی برنج کهنه در انبارها باقی مانده و با توجه به اینکه برنج تازه در حال ورود به بازار است این محصولات روانه بازار می شود.

اکبریان از فعالان بخش شالکوبی برنج در شمال کشور نیز در این ارتباط اظهار داشت: قیمت برنج در سال گذشته حباب داشت که در سال جدید حباب آن ترکیده است به طوری که در مازندران شاهد کاهش ۲۰ تا ۲۵ هزار تومانی هر کیلوگرم برنج ایرانی هستیم.

به گزارش تسنیم - وی افزود: در حال حاضر بهترین برنج ایرانی در شالیکوبی ۹۰ هزار تومان به فروش می رسد و میزان عرضه این محصول به بازار زیاد شده است.

کد خبر 457384

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • فروش نسبتا خوب فباهنر در سه ماه

    فروش نسبتا خوب فباهنر در سه ماه

    فباهنر ۳ ماهه نخست سال را با تحقق سود ۱.۲۴۳ ریالی به پایان رساند. این مبلغ در مدت مشابه سال گذشته ۸۴۱ ریال بود. گزارش عملکرد فروش این شرکت را درادامه می خوانید.

  • دولت باید نظارت کند حتی اگر قیمت گذاری نکند

    دولت باید نظارت کند حتی اگر قیمت گذاری نکند

    رییس سازمان تعزیرات در نشست خبری خود ماموریت های این سازمان را در دولت سیزدهم تشریح کرد.

  • مردم خواهان برنج زیر قیمت ۸۰ هزار تومان هستند

    مردم خواهان برنج زیر قیمت ۸۰ هزار تومان هستند

    رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل گفت: خرید و فروش برنج متوقف شده است و حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز برای خرید و دپو محصول ورود نکردند چراکه این باور شکل گرفته است که قیمت‌ها بالاست، باید ریزش کند و به زیر کیلویی ۸۰ هزار تومان برسد.

  • برنج ارزان شد

    برنج ارزان شد

    مشاور نظام صنفی کشاورزی گفت: با افزایش ۳۰ درصدی تولید و ازدیاد عرضه در پیک برداشت، قیمت برنج در کارخانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان نسبت به قبل کاهش یافته است.

  • شوک سنگین تورم تیرماه ۱۴۰۱ به سفره فقرا و روستائیان +گرانترین استانها

    شوک سنگین تورم تیرماه ۱۴۰۱ به سفره فقرا و روستائیان +گرانترین استانها

    تورم سالانه رقم خورده در دهک اول که فقیرترین دهک جامعه محسوب می شود، ۴۴.۸ درصد رقم خورده است، این در حالیست که تورم در دهک دهم یا همان ثروتمند ترین دهک ۳۸.۹ درصد بوده است.

  • کدام کشورها از لوازم خانگی ایرانی استفاده می‌کنند؟

    کدام کشورها از لوازم خانگی ایرانی استفاده می‌کنند؟

    رئیس انجمن قطعه سازان لوازم خانگی گفت: کشورهای همسایه مثل عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، ازبکستان و آذربایجان از جمله مقاصد صادرات لوازم خانگی ایرانی هستند و به برخی کشورها مثل ترکیه، قطعات هم صادر می‌شود.

  • برنج در فصل برداشت به چه قیمتی رسید؟

    برنج در فصل برداشت به چه قیمتی رسید؟

    دبیر انجمن برنج ایران گفت: با آغاز فصل برداشت برنج و افزایش ۳۰ درصدی تولید برنج ایرانی در سال جاری، قیمت‌ این محصول در بازار کاهش محسوسی روبرو است.

  • خرج سفره  ۳۵۰ هزار تومان کمتر از حقوق پایه!

    خرج سفره ۳۵۰ هزار تومان کمتر از حقوق پایه!

    برخی سیاست‌های اقتصادی عاملی شده تا در ادوار مختلف سبد غذایی و وضعیت معیشتی بخشی از جامعه ایران تحت تأثیر قرار بگیرد. در چندماه اخیر و پس از «حذف ارز ترجیحی» قیمت بخشی از اقلام خوراکی ضروری افزایش چشمگیری داشته و سطح توانگری بسیاری از سرپرستان خانوار برای تأمین یک زندگی حداقلی به شدت کاهش پیدا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =