واردات خودرو با رمزارز؟/منتظر آیین نامه ایم

رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص واردات خودرو با رمز ارز گفت: آئین نامه واردات خودرو باید ابلاغ و بعد از آن سازوکار واردات خودرو مشخص خواهد شد اما فعلا در رابطه با رمزارزها موضوعی مطرح نشده است.

به گزارش صدای بورس، علیرضا پیمان پاک، در خصوص واردات کالا با رمزارز رسمی که از پایان شهریور اجرایی خواهد شد، گفت: آن دسته از افرادی که مجوز رسمی رمز ارز دارند می توانند نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند. البته عمومیت این موضوع از پایان شهریورماه اجرایی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر چند مجموعه که مجوز رسمی رمز ارز داشتند به صورت مقدماتی برای خود کالا وارد کرده اند، افزود: اینکه چه کالایی و از کدام کشور بوده به دلیل محرمانه بودن اعلام نخواهد شد اما در مجموع ثبت سفارش واردات به میزان ۱۰ میلیون دلار از طریق رمز ارز انجام شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: از پایان شهریورماه آن دسته از افرادی که مجوز رسمی رمز ارز دارند، می توانند به صورت عمومی از طریق سامانه به صورت اتوماتیک واردات کالا را انجام دهند.

به گزارش تسنیم - وی در خصوص واردات خودرو با رمز ارز که در برخی رسانه ها مطرح شد، گفت: آئین نامه واردات خودرو باید ابلاغ شود و بعد از آن سازوکار واردات خودرو مشخص خواهد شد اما فعلا در این رابطه موضوعی مطرح نشده است.

کد خبر 457322

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • آمادگی شبکه صرافی کشور برای استفاده از رمزارز در واردات

    آمادگی شبکه صرافی کشور برای استفاده از رمزارز در واردات

    رئیس کانون صرافان کشور گفت: کانون صرافان و شبکه صرافی کشور به عنوان بازوی اجرایی بانک مرکزی آمادگی دارد از رمزارزهای استخراج شده جهت تسهیل در واردات کشور استفاده کند.

  • ابلاغ مرحله جدید گواهی سپرده کالایی

    ابلاغ مرحله جدید گواهی سپرده کالایی

    ابلاغیه معاف بودن از مالیات سبب می‌شود گواهی سپرده بیشتری در بورس کالا از لحاظ تنوع محصول شکل گیرد و زمانی که گواهی مختلف در بازار وجود داشته باشند از نظر قابلیت سرمایه گذاری و تنوع به سود سهامداران خواهد بود.

  • لوکس‌ها از ارزش افتادند!

    لوکس‌ها از ارزش افتادند!

    طبق اعلام مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، طی بازدید اخیر رئیس قوه قضائیه از بندر بوشهر، دستور تعیین‌ تکلیف فوری خودروهای دپو شده صادر شده است و احتمالا به زودی وضعیت آنها مشخص خواهد شد؛ این خودروها بنا به شرایطی که دارند ممکن است به ضبط دولت درآمده و یا ترخیص و به صاحبان کالا تحویل داده شود.

  • پرونده واردات خودرو بسته شد؟

    پرونده واردات خودرو بسته شد؟

    اسفند ماه سال گذشته بود که رئیس جمهوری هشت فرمان برای صنعت خودروسازی صادر کرد. یکی از این هشت فرمان به آزادسازی واردات خودرو مربوط می‌شد.

  • واردات خودرو نهایی شد؟

    واردات خودرو نهایی شد؟

    در حالی که دو ماه از موعد نهایی شدن آیین نامه واردات خودرو می گذرد، اما فعلاً خبری از این آیین نامه نیست. آیین نامه‌ای که گویا در صف تایید هیات دولت قرار دارد و البته برخی نمایندگان نسبت به برخی از بندهای آن انتقاد جدی وارد می کنند. حالا خبری مبنی بر نهایی شدن این آیین نامه در حال دست به دست شدن است.

  • دارندگان رمزارز رسمی استخراج‌شده از پایان شهریور می‌توانند کالا وارد کنند

    دارندگان رمزارز رسمی استخراج‌شده از پایان شهریور می‌توانند کالا وارد کنند

    رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: هر کسی که رمزارز رسمی استخراج شده دارد، از پایان شهریور می تواند با آن اقدام به واردات کند.

  • دلار امروز چند شد؟

    دلار امروز چند شد؟

    ‌قیمت فروش دلار امروز در صرافی‌های بانکی ۲۸ هزار و ۵۱ تومان اعلام شد.

  • پذیرش ۸ خودروی جدید در بورس کالا

    پذیرش ۸ خودروی جدید در بورس کالا

    در جلسه روز گذشته هیات پذیرش بورس کالای ایران ۸ خودروی جدید از ۶ گروه خودروسازی پذیرش شد و با احتساب پذیرش های قبلی (۷ خودرو متعلق به ۳ گروه خوردوسازی)، شمار خودروهای بورسی به ۱۵ عدد رسید. چهارشنبه این هفته نخستین عرضه های رسمی خودرو پس از مصوبه شورای عالی بورس آغاز می شود.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • کانون صرافان پیش قدم جا به جایی رمز ارزها شد

    کانون صرافان پیش قدم جا به جایی رمز ارزها شد

    دبیر کانون صرافان گفت: کانون صرافان و شبکه صرافی کشور به عنوان بازوی اجرایی بانک مرکزی آمادگی دارد از رمز ارزهای استخراج شده جهت تسهیل در واردات کشور استفاده کند.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای سایپا امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • سایپا اعلام کرد: کوییک اس نداریم کوییک معمولی ببرید

    سایپا اعلام کرد: کوییک اس نداریم کوییک معمولی ببرید

    گروه خودروسازی سایپا برای ثبت نام کنندگان خودروی کوییک اس که موعد تحویل خودرو آن‌ها با تأخیر مواجه شد، تحویل خودروی کوییک معمولی را پیشنهاد کرد.

  •  ماجرای ممنوعیت مبادله رمزارزها از قول صالح آبادی چه بود؟

    ماجرای ممنوعیت مبادله رمزارزها از قول صالح آبادی چه بود؟

    علی صالح آبادی، رییس کل بانک مرکزی در برنامه صف اول توضیح داد که قانون جدیدی برای استخراج کنندگانی که مجوز دارند تصویب شده که طبق آن می توانند رمزارز استخراج شده را برای واردات استفاده کنند. این مصوبه هیات دولت در هفته آینده اعلام عمومی خواهد شد.

  • بیت‌کوین ۲۵هزار دلاری؟ / حمایت‌ و مقاومت‌های بازار رمزارز

    بیت‌کوین ۲۵هزار دلاری؟ / حمایت‌ و مقاومت‌های بازار رمزارز

    در ادامه روند دیروز بازار رمزارز، گاوها در تلاش برای بالا بردن قیمت به سطح ۲۵هزار دلار هستند. اتریوم نیز توانست سطح ۱۹۰۰دلار را نیز پشت سر بگذارد.

  • بیش از یک ضامن برای تسهیلات، خلاف قانون است/«ریال دیجیتال» در شهریور می‌آید

    بیش از یک ضامن برای تسهیلات، خلاف قانون است/«ریال دیجیتال» در شهریور می‌آید

    رئیس کل بانک مرکزی ضمن بیان اینکه "دریافت بیش از یک ضامن معتبر برای پرداخت تسهیلات، برخلاف قانون بودجه امسال است"، آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و دانش‌بنیان‌ها را اعلام کرد. وی همچنین درباره رمزرارزها توضیحاتی داد و گفت که اجرای آزمایشی «ریال دیجیتال» در شهریور آغاز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =