۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
واردات خودرو نهایی شد؟

در حالی که دو ماه از موعد نهایی شدن آیین نامه واردات خودرو می گذرد، اما فعلاً خبری از این آیین نامه نیست. آیین نامه‌ای که گویا در صف تایید هیات دولت قرار دارد و البته برخی نمایندگان نسبت به برخی از بندهای آن انتقاد جدی وارد می کنند. حالا خبری مبنی بر نهایی شدن این آیین نامه در حال دست به دست شدن است.

به گزارش صدای بورس؛‌پس از نهایی شدن واردات خودرو و ابلاغ قانون آن از سوی محمدباقر قالیباف در خرداد ماه امسال، همچنان فعالان بازار چشم انتظار نهایی شدن آیین نامه واردات خودرو هستند. آیین نامه ای که قرار بود اواخر خرداد ماه نهایی شود اما همچنان در حالی که به پایان مرداد می رسیم،‌ خبری از آن نیست. البته وزارت صمت می گوید که آیین نامه در این وزراتخانه نهایی شده و منتظر تایید در هیات دولت است. در این میان برخی از نمایندگان نیز انتقادات جدی به برخی از بندهای این آیین نامه دارند.

حالا در این شرایط خبری به نقل از فاطمی امین،‌وزیر صمت منتشر شده مبنی بر اینکه واردات خودرو نهایی شده است و شنبه هفته آینده خبر قطعی واردات خودرو را اعلام می‌کنیم. همچنین خودروی دست دوم وارد نخواهد شد و مدل واردات خودرو به بازرگانان و وارد کنندگان خودرو بستگی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، وزیر صمت گفته است که آیین نامه واردات در مرحله نهایی نهایی شدن قرار دارد و صحبتی از نهایی شدن آن تا روز شنبه مطرح نشده است.

کد خبر 457587

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پرونده واردات خودرو بسته شد؟

    پرونده واردات خودرو بسته شد؟

    اسفند ماه سال گذشته بود که رئیس جمهوری هشت فرمان برای صنعت خودروسازی صادر کرد. یکی از این هشت فرمان به آزادسازی واردات خودرو مربوط می‌شد.

  • آیین‌نامه واردات خودرو در دولت تصویب شد

    آیین‌نامه واردات خودرو در دولت تصویب شد

    معاون امور مجلس رئیس جمهور از تصویب آئین نامه واردات خودرو در جلسه دولت خبر داد.

  • واردات خودرو با رمزارز؟/منتظر آیین نامه ایم

    واردات خودرو با رمزارز؟/منتظر آیین نامه ایم

    رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص واردات خودرو با رمز ارز گفت: آئین نامه واردات خودرو باید ابلاغ و بعد از آن سازوکار واردات خودرو مشخص خواهد شد اما فعلا در رابطه با رمزارزها موضوعی مطرح نشده است.

  • سرانجام واردات خودرو چه می‌شود؟

    سرانجام واردات خودرو چه می‌شود؟

    مسئولان وزارت صمت خبر از اجرای سیاست آزادسازی واردات خودرو تا شهریور امسال داده اند و تنها یک هفته تا پایان مهلت این وعده مانده در حالی که از آیین نامه نهایی خبری نیست.

  • لوکس‌ها از ارزش افتادند!

    لوکس‌ها از ارزش افتادند!

    طبق اعلام مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، طی بازدید اخیر رئیس قوه قضائیه از بندر بوشهر، دستور تعیین‌ تکلیف فوری خودروهای دپو شده صادر شده است و احتمالا به زودی وضعیت آنها مشخص خواهد شد؛ این خودروها بنا به شرایطی که دارند ممکن است به ضبط دولت درآمده و یا ترخیص و به صاحبان کالا تحویل داده شود.

  • زمان ورود اولین محموله خودروی خارجی معلوم شد

    زمان ورود اولین محموله خودروی خارجی معلوم شد

    عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان این که حداکثر ظرف یک ماه آینده شاید بتوان به یک آیین‌نامه اجرایی برای واردات خودرو دست‌ یافت بهره‌برداری از اولین محموله وارداتی خودروی خارجی را مربوط به آذرماه سال جاری دانست.

  • ورود پژو ۲۰۶ و پژو پارس به بورس کالا استارت خورد

    ورود پژو ۲۰۶ و پژو پارس به بورس کالا استارت خورد

    به دنبال بحث‌های مطرح شده پیرامون عرضه دو محصول ایران‌خودرو (پژو ۲۰۶ و پژو پارس) در بورس کالا، سخنگوی وزارت صمت، ضمن تاکید براینکه موضوع عرضه این دو محصول پیشنهاد گروه صنعتی ایران‌خودرو برای گام بعدی است و هنوز وزارت صمت موافقت خود با آن را اعلام نکرده است، در رابطه با موضوع تمدید مهلت شناسه‌دار کردن و دریافت کد رهگیری در حوزه قطعات و لوازم یدکی خودرو نیز شفاف‌سازی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =