۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
زکوثر به رشد قیمتی مناسب می رسد؟

گزارش پرتفوی بورسی و غیر بورسی و همچنین وضعیت نمودار معاملاتی زکوثر بررسی و تحلیل شد.

به گزارش صدای بورس، قیمت به خالص ارزش روز دارایی های شرکت سرمایه گذاری کوثر حدود۷۹درصد است.

گزارش تحلیلی شرکت سرمایهگذاری کوثر که با نماد زکوثر در بورس فعالیت دارد منتشر شد.
براساس پرتفویبورسی؛
پرتفوی بورسی شرکت متشکل از سه شرکت زشریف، زماهان و غدام است.

زشریف در حوزه پرورش دام سنگین و کشاورزی فعالیت دارد که عمده فروش شرکت از محل فروش شیر و گوساله نر است. شرکت حدود۹۰ هکتار زمین زراعی در حوالی قزوین دارد. زشریف یه شرکت کوچک (رابتا (در زمینه تولید محصولاتلبنی دارد. شرکت قصد دارد زنجیره تولید را در سالهای آتی کامل کند.زماهان یکی دیگر از شرکتهای بورسی زکوثر است که در حوزه طیور فعالیت دارد. عمده فروش آن جوجه یک روزه و مرغ گوشتی است .غدام در حوزه تولید خوراک دام قرار میگیرد که عمده فروش آن دان مرغ و خوراک دام است. مازاد پرتفوی بورسی شرکت حدود۱۳,۷۹۱,۵۱۹میلیون ریال است.

زکوثر به رشد قیمتی مناسب می رسد؟


براساس پرتفویغیربورسی؛
بهمنظور برآورد ارزش سرمایه گذاریهای غیربورسی از روش مقایسهایp/e استفاده شده است. درخصوص شرکت هایی نیز که اطلاعات و صورتهای مالی آنها در دسترس نبوده، به منظور احتیاط بهای تمام شدهتاریخی به عنوان ارزش روز دارایی درنظر گرفته شده است.

محاسبه خالص ارزش دارایی ه به این شرح است؛:
برای محاسبه خالص ارزش دارایی های شرکت ارزش روز پرتفو ی بورسی، غیر بورسی ، حقوق صاحبان سهام، ذخیره کاهش ارزش و دارایی های غیر قابل بازگشت لحاظ شده است.

قیمت به خالص ارزش روز دارایی ها حدود۷۹درصد است. عرضه شرکتهای غیربورسی در بازار سرمایه و همچنین داراییهای شرکت های جزوء پتانسیل های شرکت است.

زکوثر به رشد قیمتی مناسب می رسد؟


در تحلیلتکنیکال؛ همانطور که در نمودار کلی قیمتی سهم زکوثر مشاهده میکنید،این سهم در تاریخ اسفند ماه۱۳۹۸شروع به فعالیت و رشد عالی کرد.

سهم تقریبا۵ ماه در رشد عالی بود که در مرداد ماه۱۳۹۹مقاومت تاریخی خود را تشکیل داد و از آنجا شروع به اصلاح قیمت کرد.این اصلاح حدود ۳ ماه طول کشید،اما سهم در آبان ماه ۱۳۹۹مورد حمایت قرار گرفت. سهم توانست ۲ماه در رشد مجدد قرار بگیرد اما در دیماه ۱۳۹۹دوباره مقاومت کرد و این بار به مدت ۶ماه در نزول قیمت قرار گرفت. سهم در تیر ماه ۱۴۰۰توانست مورد حمایت قرار بگیرد . و دو ماه رشد کند اما در شهریور ماه۱۴۰۰مجددا ً مقاومت کرد و قیمت را اصلاح کرد.
این اصلاح قیمت هم ۵ماه ادامه داشت تا اینکه دراسفند ماه ۱۴۰۰سهم مجدد مورد حمایت قرار گرفت وحدود۳ماه در رشد قرار گرفت.
در نهایت از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ سهم دوباره درگیر مقاومت و اصلاح قیمت شد امیدواریم که حمایت شود و این حمایت ها ادامه دار باشد که سهم به رشد قیمتی مناسبی برسد.

زکوثر به رشد قیمتی مناسب می رسد؟

منبع: کارگزاری توسعه فردا

کد خبر 457132

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =