دستاوردهای بانک دی بیش از انتظار منتقدین

با تغییرات مدیریتی بانک دی و ایجاد تحول در ساختار معاونین و مدیران ارشد بانک از اواسط فروردین سال جاری، انتظارات جهت بازگشایی نماد این بانک بیش از گذشته بالا گرفت و تعیین تکلیف صورتهای مالی بانک دی در سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ کف مطالبات سهامداران آن بود ما دستاوردهای بانک دی در مدت زمان کوتاه مدیریت قیطاسی فراتر از انتظار بود.

به گزارش صدای بورس، حضور قیطاسی در بانک دی منجر به افزایش سطح انتظارات سهامداران شد. آنها که بیش از ۹ ماه روبروی نماد این بانک عنوان ممنوع_متوقف را می دیدند و وضعیت سرمایه خود را بلاتکلیف متصور بودند بعد از روی کار آمدن قیطاسی کف مطالباتشان برگزاری مجامع عقب افتاده بانک، بازگشایی نماد و تصویب صورتهای مالی بود.

دستاوردهای بانک دی

در اواسط فروردین امسال مدیرعامل جدید این بانک دست به تغییراتی در حوزه های « معاونت اعتبارات و وصول مطالبات»، « معاونت شعب»، « معاونت فناوری اطلاعات»، «‌معاونت حقوقی» و « مدیریت راهبرد بازار» و « مشاور امور مالی» زد، تغییرات گسترده ای که اگرچه در ابتدا منتقدانی داشت اما در نهایت تلاشهای گروه جدید سبب تحولاتی شد که سهامداران را به خواسته هایشان نردیک و نزدیکتر کرد.

قیطاسی که در ابتدای سال جاری کاهش زیان انباشته، بهبود ترکیب دارایی‌ها و بدهی‌ها و افزایش سهم بازار را سه محور استراتژیک عملیات بانکی در سال جدید معرفی کرده بود در ادامه در اردیبهشت با نشستی که با سهامداران بانک داشت نظرات آنان را تجمیع و اقدام به ایجاد زمینه لازم جهت بازگشایی نماد بانک دی در بازار سرمایه کرد.

مدیرعامل جدید بانک دی برای سر و سامان دادن و نیز ایجاد انضباط مالی در شرکتهای زیرمجموعه با تغییر هیئت مدیره شرکت آتیه سازان بانک دی دستور داد تا سامانه ای جهت گزارش به ذینفعان و سهامداران آن ایجاد شود.

قیطاسی که دبیری شورای هماهنگی بانکهای دولتی کشور را در کارنامه خود داشت جهت گیری سیاست های اصلی بانک را بهبود کفایت سرمایه اعلام کرد و با افزایش تعداد حوزه های سرپرستی حدود اختیارات شعب را تقویت نمود.

یکی از مهمترین اقدامات قیطاسی ارائه گزارش صد روزه ای بود که در آن موارد با اهمیتی به چشم می خورد ” بازنگری سیاست‌ اعتباری، افزایش شفافیت در چارچوب ضوابط ابلاغی، ارتقای فرایندهای کنترل ریسک اعتباری، گسترش و تجهیز مرکز آموزش کارکنان، تقویت بخش حقوقی و وصول مطالبات” از جمله نکاتی بود که بوی بهبود از اوضاع بانک دی را بلند می کرد.

در آغاز خرداد ماه قیطاسی خبر از بازگشایی نماد بانک دی داد اما بسیاری از منتقدین این اتفاق را با توجه به دو مجمع معوق بانک غیر ممکن می دانستند اما این اتفاق افتاد و در نهایت نماد دی که از مهرماه سال قبل بسته بود بازگشایی شد این مسئله که در پی برگزاری دو مجمع بانک در فاصله ۴۰ روز رخ داد از جمله موضوعاتی بود که در نظام بانکی کشور کمتر شاهد آن هستیم.

“ارائه بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب عقود مختلف به مشتریان، پرداخت بیش از یک هزار و ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به دو هزار و ۶۹۵ متقاضی و امضای تفاهم نامه های مشترک با سازمانهای مختلف برای ارتقا کیفیت خدمات دهی به جامعه هدف بانک یعنی خانواده های شهدا و ایثارگران مانند تفاهم نامه با سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر و شرکت مسافرت هوایی جهانگردی و زیارتی شاهدان کوثر” از دیگر مسائلی است که در دوره مدیریت جدید بانک رخ داد.

علیرغم اینکه نماد این بانک از مهرماه سال قبل بسته شده بود اما گزارشات تفسیری این بانک تعداد سهام معامله شده در بازه زمانی هفت ماهه را حدود ۵۵ میلیارد برگه سهم برآورد کرده که ارزش آن به ۶۴ میلیارد ریال می رسد و به نظر می آید با تحولات صورت گرفته و پیشرفتهای حاصل شده در بانک باید شاهد همراهی خوبی از سمت سهامداران باشیم.

برآوردهای مدیریتی همچنین استراتژی بانک را برای سال جاری اینطور ترسیم می کند؛

دستیابی به وجوه نقد از طریق بهبود ساختار و ترکیب دارایی ها، مدیریت مصارف از طریق بهینه سازی نظام ارزیابی سرمایه گذاریها و مدیریت اعتباری، کاهش هزینه تمام شده پول از طریق جذب منابع ارزان سازمانی ، تمرکز بر سوپر مارکت مالی الکترونیک، توسعه و عمق بخشی نظام جامع منابع انسانی، توسعه تعاملات اطمینان بخش با مشتریان از طریق کانال های
متنوع،نوآوری در مدل کسب و کار بانک و گروه با تمرکز بر روی ارائه خدمات متمایز غیرمالی.

در سه ماهه سال جاری همچنین شاهد افزایش ۹.۴ درصدی منابع بانک بودیم که از طریق سپرده دریافتی از بازار بین بانکی، سپرده های قرض الحسنه و سپرده های مدت دار و ارزی تأمین می شود. گفتنی است منابع بانک در پایان خرداد ماه رقم ۵۶۷ هزار میلیارد ریال را نشان میدهد.

کد خبر 457127

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =