حذف ارز ترجیحی موجب کاهش نااطمینانی در اقتصاد شده است

نائب رئیس اتاق ایران، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را کاری موثر و مفید دانست و گفت: این مهم منجر به کاهش کسری بودجه دولت و کاهش تورم می‌شود.

به گزارش صدای بورس نائب رئیس اتاق ایران با تاکید بر اینکه به وضعیت کشور امیدوارم، گفت: اگر دولت سیزدهم قدم‌های خوبی که در حذف سوبسیدها برداشته ثابت‌قدم باشد، از سال آینده شاهد کاهش رشد نرخ تورم شویم.

به گزارش خبرگزاری فارس حسین سلاحورزی با بیان این که از ۵۰ سال گذشته کشور در چرخه تله رشد پایین اقتصادی و نرخ پایین سرمایه‌گذاری که ریشه آن در تورم بوده، گرفتار شده گفت: دولت‌ها در گذشته بیشتر به دنبال رفاه مردم بوده و هستند، این در حالی است که تله اقتصادی خود را به شکل کسری بودجه و تورم عمیق نشان داده و این چرخه شکل گرفته است.

نائب رئیس اتاق بارگانی ایران بیان داشت: اگر دولت سیزدهم قدم‌های خوبی که در حذف ارز ترجیحی برداشته ثابت‌قدم باشد، از سال آینده شاهد کاهش رشد نرخ تورم شویم.

نائب رئیس اتاق ایران، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را کاری موثر و مفید دانست و گفت: این مهم منجر به کاهش کسری بودجه دولت و کاهش تورم می‌شود.

سلاحورزی تاکید کرد: اگر تورم کشور کنترل شود، نا اطمینانی در اقتصاد کاهش یافته و رشد اقتصاد پایدار در کشور فراهم خواهد شد.

کد خبر 457064

اخبار مرتبط

  • کرونا روی اقتصاد چه تاثیری گذاشت؟

    کرونا روی اقتصاد چه تاثیری گذاشت؟

    ویروس کرونا به عنوان یک بیماری با رفتار ناشناخته، فراگیر و بی پایان در سطوح و ابعاد خرد و کلان بر فعالیت های اقتصادی اثر منفی گذاشته است.

  • نرخ رسمی ۲۱ ارز افزایش یافت

    نرخ رسمی ۲۱ ارز افزایش یافت

    بانک مرکزی امروز، ‌چهارشنبه (۱۹ مرداد)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۱ ارز افزایش و نرخ ۱۶ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • خرج سفره  ۳۵۰ هزار تومان کمتر از حقوق پایه!

    خرج سفره ۳۵۰ هزار تومان کمتر از حقوق پایه!

    برخی سیاست‌های اقتصادی عاملی شده تا در ادوار مختلف سبد غذایی و وضعیت معیشتی بخشی از جامعه ایران تحت تأثیر قرار بگیرد. در چندماه اخیر و پس از «حذف ارز ترجیحی» قیمت بخشی از اقلام خوراکی ضروری افزایش چشمگیری داشته و سطح توانگری بسیاری از سرپرستان خانوار برای تأمین یک زندگی حداقلی به شدت کاهش پیدا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =