مسیر معکوس بیت کوین و طلا /آمریکا وارد رکود شد

تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه دوم ۰.۹ درصد افت داشت که برای دومین بار متوالی کاهش پیدا کرد و این نشانه یک سیگنال رکود قوی بود.

به گزارش صدای بورس، دفتر تحلیل اقتصادی روز پنجشنبه گزارش داد، اقتصاد آمریکا برای دومین سه ماهه متوالی از آوریل تا ژوئن منقبض شد و به نگرانی رکود در کشور آمریکا دامن زد.

این اتفاق به دنبال کاهش ۱.۶ درصدی در سه ماهه اول و بدتر از تخمین داوجونز برای افزایش ۰.۳ درصدی بود.

به طور رسمی، دفتر ملی تحقیقات اقتصادی رکود یا انبساط اقتصاد را اعلام می‌کند ولی به نظر می‌رسد نظر خود را درباره این آمار اعلام نکرده است.

اما دومین قرائت مستقیم منفی تولید ناخالص داخلی، با نگاه طولانی مدت به نظر می‌رسد این کشور با رکود مواجه می شود. تولید ناخالص داخلی گسترده ترین معیار اقتصاد است و کل سطح کالاها و خدمات تولید شده در طول دوره را در بر می گیرد.

به گزارش اقتصاد نیوز، بیت کوین (BTC) که در پی کاهش رتبه اقتصاد در روز چهارشنبه توسط فدرال رزرو آمریکا به شدت افزایش یافته بود، پس از انتشار رقم تولید ناخالص داخلی، ۲۰۰ دلار کاهش یافت و با قیمت ۲۲هزار و ۸۰۰ دلار معامله شد. اما بالعکس طلا توانست روند صعودی را پیش بگیرد و بعد از انتشار داده‌ها، حدود ۳۱ دلار افزایش قیمت را تجربه کرد.

کد خبر 456463

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • نرخ دلار تا پایان سال چند؟ اتفاقات تلخ تکرار خواهد شد؟

    اختصاصی صدای بورس؛

    نرخ دلار تا پایان سال چند؟ اتفاقات تلخ تکرار خواهد شد؟

    در سال ۱۴۰۱ در بهترین حالت اگر توافق محکمی ایجاد شود صادرات نفتی، صادرات غیرنفتی و صادرات خدمات حدود ۱۲۰ میلیارد دلار خواهد بود.

  • خبرهای خوش برای دارندگان بیت کوین

    خبرهای خوش برای دارندگان بیت کوین

    بیت‌کوین، اوج ۶۸ هزار دلار تا سقوط به ۱۷ هزار دلار را تجربه کرد و نیمه اول سال ۲۰۲۲ بازتابی آشکار از روند نوسانات اقتصاد رمزنگاری بوده است. در این دوره، هم عوامل داخلی و هم عوامل خارجی برای به دست آوردن یکی از بدترین عملکردهای ۶ ماهه بیت‌کوین نقش داشتند.

  • حمایت و مقاومت طلا کجاست؟

    حمایت و مقاومت طلا کجاست؟

    افزایش نرخ بهره در آمریکا در کنار جنگ اروپا، بحران غذایی و خشک سالی در کشورهای برزیل و آرژانتین که از تامین کننده‌های مواد غذایی هستند، شرایطی بسیار عجیب و خاص را ایجاد کرده است.

  • بیت‌کوین وضعیت مطلوبی دارد

    بیت‌کوین وضعیت مطلوبی دارد

    نمودار قیمتی بیت‌کوین پس از تجربه پامپ، حدوداً سه روز است که وارد فاز رنج و خنثی شده است. کندل‌های دوجی و سایه بلند نشان از نوسان بازار در یک محدوده مشخص دارند.

  • روند نزولی طلا و بیت کوین شروع شد

    روند نزولی طلا و بیت کوین شروع شد

    در روز گذشته بیت کوین و طلا هر دو روند نزولی پیدا کردند.

  • منتظر ۱۰۰ برابری قیمت بیت کوین باشید

    منتظر ۱۰۰ برابری قیمت بیت کوین باشید

    پیتر تیل، یک میلیاردر برنامه پرداختی پی‌پل، اخیراً گفته است که بیت کوین می‌تواند از قیمت کنونی خود بین ۱۰ تا ۱۰۰ برابر رشد داشته باشد.

  • بیت کوین صاحب دهکده شد

    بیت کوین صاحب دهکده شد

    دهکده بیت‌کوین (Bitcoin Valley) در هندوراس راه‌اندازی شد و ۶۰ کسب و کار این دهکده، پذیرای پرداخت وجه با ارز دیجیتال بیت‌کوین هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =