۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
بیت‌کوین وضعیت مطلوبی دارد

نمودار قیمتی بیت‌کوین پس از تجربه پامپ، حدوداً سه روز است که وارد فاز رنج و خنثی شده است. کندل‌های دوجی و سایه بلند نشان از نوسان بازار در یک محدوده مشخص دارند.

به گزارش صدای بورس،نمودار قیمتی بیت‌کوین از دیروز تا کنون نوسان از ۲۳ هزار و ۵۰۰ تا ۲۴ هزار و ۶۰۰ دلار را تجربه کرد و هم اکنون در محدوده قیمتی ۲۳ هزار و ۸۰۰ قرار دارد. در تایم‌فریم روزانه نمودار قیمتی این ارز دیجیتال توانسته مقاومت کف ابر کومو را بشکند اما مقاومت سقف این‌اندیکاتور را پیش رو دارد. همچنین در بررسی حجم ورود و خروج بیت‌کوین در این تایم‌فریم می‌توان ادعا کرد که به نسبت روزهای پیشین در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

در تایم‌فریم ۴ ساعته بیت‌کوین توانسته است پس از شکست و پولبک به سقف کانال نزولی، وارد فاز صعودی شود. اما احتمال دارد نمودار قیمتی بیت‌کوین پشت مقاومت کنونی یعنی ۲۴ هزار و ۲۰۰ دلار رنج بزند یا تا سطح ۲۲ هزار و ۹۰۰ دلار ریزش کند.

اتریوم

در تایم‌فریم یک ساعته نمودار قیمتی اتریوم یک الگوی مثلث یا وج تشکیل داده. با توجه به ادامه دهنده بودن این الگو و روند صعودی پیش از تشکیل آن، امکان شکست مثلث از بالا بیشتر است. همینطور این نمودار در محدوده حمایتی کف ابر کومو قرار دارد. این موضوع، می‌تواند سیگنال مثبتی برای صعود در نظر گرفته شود. اما شایان توجه است که حجم ورود و خروج این ارز دیجیتال کاهش یافته و می‌تواند نشان از رمق پایین بازار آن باشد.

در تایم‌فریم روزانه، روند اتریوم صعودی اما کم رمق است. کاهش کنونی قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند اصلاح روند صعودی باشد. اتریوم می‌تواند پس از شکست مثلث رو به بالا، دوباره به سمت تشکیل قله بالاتر از قله قبلی، حرکت کند.


بیشتر بخوانید: تحلیل تکنیکال بیت کوین در هفته گذشته


اهمیت فاندامنتال و تکنیکال در تحلیل بیت‌کوین

تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی توام با یکدیگر، اصلی‌ترین بخش‌های سرمایه‌گذاری را تشکیل می‌دهند. برای تعیین ارزش دارایی، تحلیلگران بنیادی به روندهای اقتصاد کلان و خرد، شرایط صنعت و چشم‌انداز رقابتی نگاه می‌کنند.

از سوی دیگر، تحلیلگران تکنیکال با جستجوی الگوها و روندها و پیش‌بینی حرکت قیمت‌ها با بررسی داده‌های تاریخی مانند قیمت و حجم، با هدف درک احساسات بازار کار می‌کنند.

اگرچه تحلیل تکنیکال اساساً کمی و مبتنی بر معیار است، اما مواقعی وجود دارد که تحلیلگران ممکن است، عوامل کیفی و روانی را برای ارزیابی فرصت سرمایه‌گذاری در نظر بگیرند.

به گزارش تجارت نیوز، تحلیل تکنیکال از آنجایی که از مدل‌سازی ریاضی و آماری برای درک رفتار بازار و قیمت استفاده می‌کند، کاربردهای گسترده‌ای در خرید و فروش ارزهای دیجیتال دارد.

کد خبر 456570

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =