این کشور گوی سبقت را از ترکیه ربود/ ترکیه دیگر ارزان‌ترین مقصد گردشگری نیست

افزایش افسارگسیخته نرخ تورم در ترکیه و بالا رفتن هزینه سفر در این کشور منجر به تنزل جایگاه ترکیه در میان ارزان‌ترین مقاصد گردشگری شده است.

به گزارش صدای بورس، بلغارستان برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ لقب ترکیه به عنوان ارزان‌ترین مقصد گردشگری را ربوده است چراکه سرمایه‌گذاران برای حفاظت از سرمایه‌های خود به دنبال منطقه‌ای امن خارج از منطقه یورو هستند.

گزارش‌های سالانه حاکی از آن است که ارزان ترین مکان برای بازدید، ساحل آفتابی در بلغارستان و پس از آن مارماریس در ترکیه است.

گزارش‌ها همچنین حاکی از افزایش هزینه سفر برای اتباع خارجی در ترکیه نسبت به قبل از همه‌گیری است؛ هزینه‌ها در ترکیه در مقایسه با سطوح قبل از همه‌گیری ۱۱ درصد افزایش یافته است زیرا رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌ها قیمت‌ها را برای مقابله با سقوط لیر، واحد پول ملی ترکیه، افزایش داده‌اند.

طبق بررسی‌های صورت گرفته قیمت‌ها در بلغارستان نیز افزیش یافته است اما نه به اندازه ترکیه؛ طبق گزارش‌های قیمت‌ها در مارماریس بیش از دو برابر سال ۲۰۱۹ شده است.


بیشتر بخوانید:قیمت پروازهای اربعین سر به فلک کشید


استرلینگ، واحد پول ملی بلغارستان، به پایین ترین سطح خود در برابر دلار آمریکا از سال ۲۰۲۰ رسیده است زیرا نگرانی های تورم چشم انداز اقتصادی را تیره و تار کرده است و از طرفی ضعف پوند در برابر یورو که اخیرا اتفاق افتاده است به این معنی است که گردشگران بریتانیایی با افزایش قیمت قابل توجهی در اکثر نقاط اروپایی برای تعطیلات مواجه خواهند شد.

به گزارش خبرآنلاین - افزایش قیمت‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که خانواده‌ها در اولین تابستان بدون محدودیت از زمان شروع همه‌گیری هستند. در میان این افزایش قیمت‌ها، افزایش قیمت سوخت برخی از فرودگاه‌ها را به حالت نیمه تعطیل درآورده است و صدها پرواز را در آخرین لحظه لغو کرده است و مسافران را در خارج از کشور سرگردان کرده است.

کد خبر 456434

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • لغو یک دستور سازمان هواپیمایی

    لغو یک دستور سازمان هواپیمایی

    رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: فروش ارزی بلیت هواپیما به اتباع خارجی لغو شده و با متخلفان برخورد کرده و خواهیم کرد.

  • نرخ ۳۵ ارز افزایش یافت/ جدول

    نرخ ۳۵ ارز افزایش یافت/ جدول

    بانک مرکزی امروز، ‌شنبه (۸ مرداد)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۳۵ ارز افزایش و نرخ ۵ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • درآمد بالا از فروش غذای خیابانی

    درآمد بالا از فروش غذای خیابانی

    غذاهای خیابانی سابقه بسیار بالایی در دنیا دارد و از همان ابتدا محبوبیت بسیاری داشته و روز به روز به طرفداران این سبک از رستوران ها اضافه می شود.

  • ابهام در قیمت‌ سفرهای اربعین و خط و نشان‌های وزیر

    ابهام در قیمت‌ سفرهای اربعین و خط و نشان‌های وزیر

    در شرایطی که حدود ۴۰ روز تا اربعین امسال باقی‌مانده هنوز قیمت‌های قطعی برای انجام سفرهای اربعین اعلام نشده اما وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد که حتی اگر شخصا در فرودگاه مستفر شوم اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما را نمی‌دهم.

  • بلیت فروشی دلار ی سفرهای زیارتی دامه دارد

    بلیت فروشی دلار ی سفرهای زیارتی دامه دارد

    سخنگوی سازمان هواپیمایی از بررسی های میدانی و برخورد با فروش بلیت دلاری در برخی از دفاتر خدمات مسافری خبر داد.

  • دولت پشیمان شد/ارزانی بی ارزانی!

    دولت پشیمان شد/ارزانی بی ارزانی!

    قیمت‌ها به عقب برنمی‌گردد؛ اگر استثناهای بسیار معدود را کنار بگذاریم، هرگز در اقتصاد قیمت‌ها به عقب برنگشته است؛ بنابراین قید بودجه‌ای ۱۴۰۱ برای دولت، عملا اتفاق نمی‌افتاد.

  • اجاره ویلا در بهترین لوکیشن های اطراف تهران با اسنپ روم

    اجاره ویلا در بهترین لوکیشن های اطراف تهران با اسنپ روم

    اگر جزو کسانی هستید که قصد سفر به تهران را دارید و می‌خواهید آخر هفته خود را در مکان‌های زیبا و یا در دل طبیعت سپری کنید، پیشنهاد ما به شما این است که با اجاره سوئیت تهران از طریق اسنپ روم چند روزی در این شهر اقامت کنید و آخر هفته به جاهای دیدنی تهران سر بزنید. 

  • چادرملو قطب جدید صنعت فوتبال

    چادرملو قطب جدید صنعت فوتبال

    شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو با خرید امتیاز باشگاه قشقایی شیراز در فصل آینده در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور حضور پیدا خواهد کرد.

  • رشد ۸۰ درصدی تامین ارز در چهار ماهه اول

    رشد ۸۰ درصدی تامین ارز در چهار ماهه اول

    رئیس کل بانک مرکزی گفت: آرامش خوبی در بازار ارز حاکم است و در چهار ماه اول امسال حدود ۱۴ میلیارد دلار تامین ارز داشتیم که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود ۸۰ درصد رشد داشتیم.

  • عقب نشینی بانک ها از وام ودیعه مسکن

    عقب نشینی بانک ها از وام ودیعه مسکن

    بررسی‌های میدانی از وام ودیعه مسکن حاکی است ضریب نفوذ این تسهیلات بسیار پایین بوده و تنها ۳ هزار مستأجر توانسته‌اند تا کنون این تسهیلات را دریافت کنند؛ چند بانک هم متقاضی جدید نمی‌پذیرند.

  • سفر به گرجستان چقدر هزینه بر می‌دارد؟

    سفر به گرجستان چقدر هزینه بر می‌دارد؟

    در این گزارش به بررسی نرخ انواع تور به مقصد گرجستان پرداخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    پوستش ازپوست گورخرکلفت تره این تازه بدوران رسیده.