نگهداری پراید هم سخت شد / سرویس دوره ای ۷۰۰ هزار تومان ناقابل!

یکی از مهم ترین مواردی که دارندگان خودرو به آن توجه می‌کنند سرویس دوره ای است. اما هزینه یک سرویس دوره ای ساده برای خودرویی مانند پراید چقدر می‌شود؟

به گزارش صدای بورس، سرویس دوره ای با توجه به مدل خودرو و موارد مصرفی در کارکردهای مختلفی انجام می‌شود. اما یکی از معمول ترین کارکردهایی که صاحبان خودرو در آن اقدام به انجام سرویس دوره ای می‌کنند بین ۵ الی ۷ هزار کیلومتر است. سرویس دوره ای خودرو در گذشته با هزینه کمی انجام می‌شد اما حال قیمت ها به حدی بالا رفته که بسیاری از افراد سرویس دوره ای را در کارکردهای بالاتری انجام می‌دهند. هر چند که این کار در آینده هزینه بالاتری را روی دست صاحب خودرو می‌گذارد.

معمولا در سرویس دوره ای مواردی از جمله روغن موتور، فیلتر روغن و فیلتر هوا تعویض می‌شود. در این میان بهتر است تعویض فیلتر کابین و فیلتر بنزین نیز صورت گیرد. حال می‌خواهیم هزینه یک سرویس دوره ای ساده برای پراید که یکی از ارزان ترین خودروهای موجود در بازار را محاسبه کنیم.

هزینه خرید روغن موتور

برای خودروی پراید انژکتوری روغن موتور ۲۰w۵۰ با حجم ۴ لیتر یکی از بهترین گزینه هاست. قیمت روغن موتور با این حجم در بازار متفاوت است اما اگر بخواهید از برندهای معتبر به خصوص خارجی استفاده کنید باید مبلغی بین ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنید. به عنوان مثال روغن موتور لیکومولی ۲۰w۵۰ چهار لیتری در بازار با قیمت ۴۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.


بیشتر بخوانید:مقصر تاخیر در اجرای آیین نامه واردات خودرو کیست؟


فیلتر چند؟

فیلتر هوا نیز قیمت های متفاوتی دارد. مدل های اسپرت فیلتر هوا قیمت های نسبتا بالاتری دارد چرا که در کارکردهای بیشتر تعویض می‌شوند. اما کف قیمت فیلتر هوا برای پراید انژکتوری از حدود ۲۰ هزار تومان شروع می‌شود.

فیلتر روغن نیز همزمان با روغن جدید تعویض می‌شود و در انتخاب آن باید دقت بالایی داشت. اما فیلتر روغن پراید در ارزان ترین به قیمت ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

در مرحله بعدی به فیلتر بنزین می‌رسیم. این فیلتر نیز بهتر است در سرویس های دوره ای تعویض شود. قیمت فیلتر بنزین با توجه به برند سازنده و همچنین ماده استفاده شده در ساخت آن متفاوت است. فیلتر بنزین پراید از حدود ۲۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۱۰۰ هزار تومان نیز می‌رسد.

برای تعویض فیلتر کابین خودروی پراید نیز باید مبلغ حدود ۱۰۰ هزار تومان هزینه کرد. فیلتر کابین از جمله مواردی است که بسیاری از افراد به تعویض آن توجه نمی‌کنند اما این مورد تاثیر مهمی در سلامت سرنشینان خودرو دارد.

اجرت تعویض در تعمیرگاه

در صورتی که تمام این اقلام را خریداری کنید در نهایت باید به یک تعمیرگاه مراجعه کنید و هزینه ای به عنوان اجرت تعویض بپردازید. هرچند که بسیاری از تعمیرگاه ها نسبت به تعویض روغن موتور و سایر موارد سرویس دوره ای اگر آن ها را خودتان خریده باشید مقاومت می‌کنند. اما هستند تعمیرگاه هایی نیز که این کار را انجام می‌دهند. اجرت تعویض تمام این موارد برای خودروی پراید بین ۱۰۰ الی ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش گسترش نیوز، در صورتی که کف قیمت را برای تمام این اقلام و اجرت تعویض در نظر بگیریم یک سرویس دوره ای ساده پراید حدود ۷۰۰ هزار تومان خواهد شد. چنین مبلغی برای سرویس دوره ای یکی از ارزان ترین خودروهای موجود در بازار ایران به شدت زیاد است.

کد خبر 456403

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • افزایش توثیق به کل شبکه بانکی در ماه های آینده

    وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از سامانه ستاره:

    افزایش توثیق به کل شبکه بانکی در ماه های آینده

    وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از سامانه توثق سهام که امروز در ساختمان بورس و اوراق بهادار در حال برگزاری است، گفت: هر چند که در حال حاضر تنها سه بانک توانایی ارائه تسهیلات از طریق توثیق سهام را دارند، اما در ماه های آینده کل شبکه بانکی کشور از طریق این سامانه می توانند خدمات پرداخت تسهیلات را به مردم ارائه دهند.

  •  این موتورسیکلت هم قیمت پراید شد

    این موتورسیکلت هم قیمت پراید شد

    در جدول زیر قیمت روز انواع مدل‌ های موتورسیکلت را مشاهده می‌کنید.

  •  توصیه کارشناسی به دولت/ تصمیم عجولانه ممنوع!

    توصیه کارشناسی به دولت/ تصمیم عجولانه ممنوع!

    طرح بازتوزیع بنزین به افراد به جای خودرو و نتایج اجرای پایلوت آن روی میز رئیس جمهوری است و بنابر تأکید وزیر اقتصاد، حتی اگر این طرح در دستور کار قرار گیرد نیز، امسال افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت.

  • ادامه فعالیت اینستاگرام و واتس‌اپ به صورت مشروط

    ادامه فعالیت اینستاگرام و واتس‌اپ به صورت مشروط

    عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای با تاکید بر اینکه درباره استمرار محدودیت‌های اعمالی در دسترسی به اینستاگرام و واتس‌اپ فعلاً تصمیم‌گیری نشده است، گفت: از نظر من چنانچه اینستاگرام و واتس‌اپ قرارداد و تفاهم نامه‌ای امضا کنند و شروط جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند و متعهد به پذیرش مسئولیت شوند، منعی برای فعالیت آنها وجود نخواهد داشت.

  • احتمال واردات بنزین چقدر است؟

    احتمال واردات بنزین چقدر است؟

    عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از راه‌های تامین بنزین واردات است، یعنی اگر نتوانیم با سیاست‌های سهمیه‌بندی، تشویق مردم، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و شیوه‌های مرسوم مصرف را کنترل کنیم حتما باید به واردات اقدام کنیم که البته این احتمال کم است

  • دولت باید تصمیمات سختی بگیرد

    دولت باید تصمیمات سختی بگیرد

    هادی حق شناس، اقتصاددان یکی از راهکارهای کنترل و مدیریت نقدینگی در کشور را کنترل مصارف و هزینه ها و حاکم شدن انضباط بودجه‌ای در کشور می‌داند و می‌گوید: رشد نقدینگی زمانی اتفاق می‌افتد که منابع معادل مصارف نباشد. وی معتقد است که دولت باید برای کنترل نقدینگی تصمیمات سختی بگیرد.

  • وزیر ارتباطات تلویحا تعطیلی همیشگی اینستا را تایید کرد

    وزیر ارتباطات تلویحا تعطیلی همیشگی اینستا را تایید کرد

    زارع پور، وزیر ارتباطات گفت: تمام تلاش خود را برای حل مشکل کسب و کارهای برخط و همچنین تقویت زیرساخت‌ها و پلتفرم‌های داخلی برای میزبانی کسب و کارها و هموطنان عزیز به کار بسته ایم.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو/جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو/جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  •  پژو ۲۰۷ اتومات ۳ میلیون تومان ارزان شد

    پژو ۲۰۷ اتومات ۳ میلیون تومان ارزان شد

    میزان عرضه و تقاضا در بازار و قیمت خودرو به تعادل نسبی رسیده است. به نظر می‌رسد این روند در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

  • قیمت خودروهای سایپا/ جدول

    قیمت خودروهای سایپا/ جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • قانون مکلف کرد؛ دولت زیر بار نرفت

    دولت زیان انباشته خودروسازان را جبران می‌کند؟

    قانون مکلف کرد؛ دولت زیر بار نرفت

    قیمت‌گذاری دستوری همچنان در اقتصاد می‌تازد و سیلی محکمی به صورت شرکت‌ها و صنایع می‌زند؛ سیلی که این روزها صورت دو غول بزرگ خودروسازی را حسابی سرخ کرده و صدای غضب‌آلودشان را درآورده است. خودروسازهایی که این روزها هر چند متهم ردیف اول گرانی‌ها و بی‌کیفیتی خودروها هستند اما بار زیان انباشته‌ای را به دوش می‌کشند که بخشی از آن ناشی از سیاست‌های دولت است.

  • سقف دلاری ورود خودروی خارجی مشخص شد

    سقف دلاری ورود خودروی خارجی مشخص شد

     بیش از یک‌ماه از موعد مقرر برای ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو می‌گذرد.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو اعلام شد

    قیمت خودروهای ایران خودرو اعلام شد

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • زمزمه آغاز واردات بنزین از یک کشور همسایه 

    زمزمه آغاز واردات بنزین از یک کشور همسایه 

    جمع‌بندی آمار رسمی در دسترس و آمار غیررسمی و شنیده‌ها، حکایت از وقوع یک نابسامانی بنزینی دارد که منجر به واردات زودتر از تصور بنزین برای مدیریت عرضه و تقاضا خواهد شد؛ زمزمه‌هایی نیز از آغاز واردات بنزین از یک کشور همسایه به‌گوش می‌رسد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =