این خودرو ۲ میلیون تومان ارزان شد

بازار خودرو در رکود قرار دارد. اما در ۱۰ روز گذشته شاهد کاهش قیمت‌ خودرو بودیم. به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

به گزارش صدای بورس، قیمت خودرو صفر داخلی در روز چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

پراید ۱۱۱ در قیمت ۲۰۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز دو میلیون تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشت. این خودرو هم‌اکنون به ۴۰۹ میلیون تومان رسید.

البته پژو ۲۰۷ اتومات نیز امروز به قیمت ۶۲۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ به ۲۹۹ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۹ میلیون تومان پیش رفت.

اما تارا اتوماتیک نیز امروز با قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر بازار در رکود قرار دارد. اما نکته قابل توجه این است که در ده روز گذشته شاهد کاهش قیمت‌ها بودیم. در روزهای گذشته میزان عرضه خودرو به بازار افزایش یافت و عرضه و تقاضا مقداری در حالت تعادلی قرار گرفت. به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز این روند کاهشی در بازار خودروی کشور ادامه داشته باشد.

چندی پیش نیز، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو گفت: بازار خودروی کشور همچنان مانند هفته‌های گذشته در رکود قرار دارد. به نظر می‌رسد در روزهای آینده این رکود سنگین‌تر نیز خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز،او افزود: در حال حاضر توقف تولید دو خودروی تیبا و سمند و همچنین ابهامات موجود در بحث واردات، باعث افزایش قیمت آنها در بازار شده است. اما خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی‌گیرد.

جدیدترین قیمت تیبا، پراید، ساینا، کوییک و انواع پژو | این خودرو ۲ میلیون تومان ارزان شد

کد خبر 456352

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  توصیه کارشناسی به دولت/ تصمیم عجولانه ممنوع!

    توصیه کارشناسی به دولت/ تصمیم عجولانه ممنوع!

    طرح بازتوزیع بنزین به افراد به جای خودرو و نتایج اجرای پایلوت آن روی میز رئیس جمهوری است و بنابر تأکید وزیر اقتصاد، حتی اگر این طرح در دستور کار قرار گیرد نیز، امسال افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت.

  • واردات،‌ خودروهای داخلی را ارزان می‌کند؟

    واردات،‌ خودروهای داخلی را ارزان می‌کند؟

    رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان علت اصلی تعلل در آزادسازی واردات خودرو را کمبود ارز در کشور می داند و می گوید: اگر اکنون واردات خودرو انجام نمی شود به دلیل کمبود ارز در کشور است که بانک مرکزی و دولت باید برای این موضوع تعیین تکلیف کنند.

  • دولت باید تصمیمات سختی بگیرد

    دولت باید تصمیمات سختی بگیرد

    هادی حق شناس، اقتصاددان یکی از راهکارهای کنترل و مدیریت نقدینگی در کشور را کنترل مصارف و هزینه ها و حاکم شدن انضباط بودجه‌ای در کشور می‌داند و می‌گوید: رشد نقدینگی زمانی اتفاق می‌افتد که منابع معادل مصارف نباشد. وی معتقد است که دولت باید برای کنترل نقدینگی تصمیمات سختی بگیرد.

  • گروه خودروسازی سایپا در مسیر رشد/ افزایش تولید خودرو در گروه سایپا

    گروه خودروسازی سایپا در مسیر رشد/ افزایش تولید خودرو در گروه سایپا

    بررسی دستاورد ۶ ماهه گروه خودروسازی سایپا نشان می دهد که با تلاش مضاعف کارگران این مجموعه، دستاوردهای مناسبی حاصل شده است و به زودی در حوزه های جدید می توان شاهد فعالیت های نوین و شایسته مردم ایران بود.

  • پیشنهاد مجلس برای ورود خودروها به بورس

    پیشنهاد مجلس برای ورود خودروها به بورس

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راهکارهای تبدیل خودرو از کالای سرمایه‌ای به مصرفی، عرضه در بورس است که با ایجاد حالت رقابتی و از سوی دیگر به‌همراه واردات خودروهای باکیفیت موجب تعدیل قیمت خودرو می‌شود.

  • نگرانی‌های یک عرضه پرتکرار

    ظرفیت‌ها و ضعف‌های تالار نقره ای برای میزبانی از خودرو چیست؟

    نگرانی‌های یک عرضه پرتکرار

    عرضه خودرو در بورس کالا با ۵ نگرانی عمده روبرو است که تجربه های لازم برای رفع این نگرانی ها نیز وجود دارد. دولت باید پیش از جدی تر شدن موضوع معامله خودرو در بورس، این نگرانی ها را برطرف سازد.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو/جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو/جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  •  همه ثبت‌نام‌کنندگان محصولات سایپا برنده شدند

    همه ثبت‌نام‌کنندگان محصولات سایپا برنده شدند

    دو روز پس از اتمام مهلت ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پر شد از یک خبر؛ همه ثبت‌نام‌کنندگان محصولات سایپا برنده شده‌اند. اما حالا و با اعلام نتایج برخی از آنها می‌گویند در سامانه نتیجه ثبت‌نام آنها منفی است. ماجرا چیست؟

  • احتمال سکون در تمام بورسی‌ها

    احتمال سکون در تمام بورسی‌ها

     روند نوسانی و منفی بورس با شدت در حال پیشروی است.

  • قانون مکلف کرد؛ دولت زیر بار نرفت

    دولت زیان انباشته خودروسازان را جبران می‌کند؟

    قانون مکلف کرد؛ دولت زیر بار نرفت

    قیمت‌گذاری دستوری همچنان در اقتصاد می‌تازد و سیلی محکمی به صورت شرکت‌ها و صنایع می‌زند؛ سیلی که این روزها صورت دو غول بزرگ خودروسازی را حسابی سرخ کرده و صدای غضب‌آلودشان را درآورده است. خودروسازهایی که این روزها هر چند متهم ردیف اول گرانی‌ها و بی‌کیفیتی خودروها هستند اما بار زیان انباشته‌ای را به دوش می‌کشند که بخشی از آن ناشی از سیاست‌های دولت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =