۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
کاهش تورم در تیرماه

نرخ تورم ماهانه تیر به ۴.۶ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل، ۷.۶ واحد درصد کاهش داشته است.

به گزارش صدای بورس، تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» به ترتیب ۵.۷ درصد و ۳.۸ درصد بوده است.

نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ۴.۵ درصد است که نسبت به ماه قبل ۷ واحد درصد کاهش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۴.۸ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۱۱ واحد درصد کاهش داشته است.

به نظر می‌رسد که پس از جهش قیمت‌های ماه گذشته به دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، تورم به روند میان مدت خود بازگشته است.

نرخ تورم نقطه‌ای در تیر ماه به ۵۴ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل ۱.۵ واحد درصد افزایش یافته است.

نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ۵۲.۸ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۱.۴ واحد درصد افزایش داشته است. همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۶۰.۷ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۲.۵ واحد درصد افزایش داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین ،نرخ تورم سالانه تیر ماه برای خانوارهای کشور به ۴۰.۵ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل، ۱.۱ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد

کد خبر 456104

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • رکوردزنی های ضریب فزاینده نقدینگی +نمودار

    رکوردزنی های ضریب فزاینده نقدینگی +نمودار

    روند ضریب فزاینده در کشور در ده سال گذشته نشان دهنده آن است که این متغیر در ماه های کنونی در قله ده ساله ایستاده و با نوسان همراه است. نوسانی که نه لزوما احتمال کاهشی شدن را در بر دارد و نه خیز جدید برای ثبت قله دیگری.

  •  کدام کالاها در تیرماه گران شدند؟

    کدام کالاها در تیرماه گران شدند؟

    داده‌های آماری نشان می‌دهد بخش زیادی از شوک حذف ارز ۴۲۰۰تومانی کالاهای اساسی که در خرداد تورم‌ساز شده بود، در تیرماه و پس از یک ماه تخلیه شده است.

  • یک پیش بینی جالب از قیمت طلا و سکه در هفته آینده

    یک پیش بینی جالب از قیمت طلا و سکه در هفته آینده

    پیش بینی می شود در هفته آینده با توجه به سیر نزولی قیمت انس جهانی، قیمت انس جهانی در همین محدوده باقی بماند. همچنین با توجه به مدیریت و کنترلی که از طرف بانک مرکزی روی قیمت ارز صورت گرفته شاهد تغییرات جزیی روی آن باشیم بنابراین در هفته آینده پیش بینی می شود با توجه به کاهش تقاضا برای خرید، انواع سکه با کاهش قیمت یا همان کاهش حباب قیمت مواجه شوند.

  • ریال و روبل جایگزین دلار

    صالح آبادی خبر داد

    ریال و روبل جایگزین دلار

    رییس کل بانک مرکزی با تشریح اقدامات در زمینه مدیریت بازار ارز، کنترل پایه پولی و نقدینگی و حذف تدریجی دلار از معاملات خارجی، گفت: بستر مناسب برای انجام معاملات تجاری میان ایران و روسیه با ارزهای ملی فراهم شده و دلار به تدریج از عرصه مبادلات اقتصادی دو کشور حذف می‌شود.

  • تخلیه تورم خوراکی بر سفره مردم

    تخلیه تورم خوراکی بر سفره مردم

    مرکز آمار ایران گزارش مربوط به تورم تیر ماه ۱۴۰۱ را منتشر کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در هر سه شاخص تورم نقطه‌ای، سالانه و ماهانه گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات بیشترین تأثیر را روی تورم تیر ماه داشته‌اند. اما بیشترین تورم خوراکی مربوط به کدام کالاهاست؟

  • جزئیات توافقات پولی بانکی ایران و روسیه

    جزئیات توافقات پولی بانکی ایران و روسیه

    رئیس کل بانک مرکزی ضمن اعلام جزئیات توافقات پولی و بانکی ایران و روسیه، گفت: با چین، هند و کشورهای دیگری هم پیمان‌ها و تفاهم‌نامه‌های پولی و بانکی را دنبال می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =