معامله دو میلیونی روبل مقابل ریال

علی صالح آبادی گفت: امیدوار هستیم سبد ارزی متنوعی از ارزهای مختلف داشته باشیم و ارزهای جهان روایی مثل دلار را در حجم و اثر گذاری کاهش دهیم.

به گزارش صدای بورس علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران درباره مکانیزم راه‌اندازی روبل ـ ریال گفت که از روز گذشته معامله روبل در مقابل ریال آغاز شده است و این به نظر من اتفاق بزرگی است. اتفاقی که می‌افتد این است که صادر کنندگانی که به روسیه صادرات دارند که عمدتا شرکت‌های خشکباری هستند، می‌توانند ارز خود را به نرخ توافقی عرضه و تقاضا عرضه کنند و روبل خود را بفروشند؛ متقاضیان هم می‌توانند به راحتی خرید کنند.

وی افزود: اتفاق خوبی دیروز با معامله دو میلیون روبل شروع شد و ان شاءالله تداوم هم خواهد داشت و با توجه به تدابیر اتخاذ شده حجم این معاملات افزایش خواهد یافت و بازار پر عمقی خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: فقط ارزی به نام دلار و یورو تعیین کننده نرخ ارز کشور نخواهد بود و روبل هم در کنار سایر ارزها موجودیت خواهد یافت و حجم آن افزایش پیدا می‌کند؛ البته محدود به روبل هم نخواهد شد و سایر ارزها را نیز به بازار عرضه خواهیم کرد.


بیشتربخوانید:چند و چون راه‌اندازی رمزریال بانک مرکزی


صالح آبادی تصریح کرد: امیدوار هستیم سبد ارزی متنوعی از ارزهای مختلف داشته باشیم و ارزهای جهانی مثل دلار را در حجم و اثر گذاری کاهش دهیم و هر مقداری صادر کننده بتواند روبل عرضه کند برای معامله مشکلی ندارد.

کد خبر 455950

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  روبل اقتصاد ایران را نجات می دهد

    روبل اقتصاد ایران را نجات می دهد

    دبیر کل کانون صرافان کشور اظهار داشت: تبادلات روبلی ایران و روسیه در آغاز به کار خود است و کار در ابتدا هر چند با شدت پیش نمی‌رود و انتقال تقاضای مردم از سمت دلار به روبل زمانبر خواهد بود اما به طور قطع با افزایش خدمات روبل در ایران، برای مردم و مسافران جذابیت ایجاد خواهد شد و پیش‌بینی‌ام به عنوان یک مصرف‌کننده این است که به صورت پلکانی شاهد افزایش تقاضا برای روبل در کشورمان خواهیم بود.

  • نظر صالح آبادی درباره حضور زنان بدحجاب در بانک ها

    نظر صالح آبادی درباره حضور زنان بدحجاب در بانک ها

    رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی را درباره بخشنامه ستاد امر به معروف درخصوص خدمات‌دهی به کسانی که مسئله حجاب دارند، ارائه کرد.

  • گشایش نماد جفت ارز "ریال-روبل" در بازار متشکل ارزی

    گشایش نماد جفت ارز "ریال-روبل" در بازار متشکل ارزی

    رئیس کل بانک مرکزی گفت: نماد جفت ارز "ریال-روبل" امروز رونمایی شد که علاوه بر ۵ هزار دانشجوی پزشکی ایرانی در روسیه، تجار نیز با نرخ توافقی در این بازار خرید و فروش ارز انجام دهند.

  • ریال و روبل جایگزین دلار

    صالح آبادی خبر داد

    ریال و روبل جایگزین دلار

    رییس کل بانک مرکزی با تشریح اقدامات در زمینه مدیریت بازار ارز، کنترل پایه پولی و نقدینگی و حذف تدریجی دلار از معاملات خارجی، گفت: بستر مناسب برای انجام معاملات تجاری میان ایران و روسیه با ارزهای ملی فراهم شده و دلار به تدریج از عرصه مبادلات اقتصادی دو کشور حذف می‌شود.

  • کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید آجیل و خشکبار

    کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید آجیل و خشکبار

    مشاور اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد بارندگی‌ها و سیل‌های اخیر ۱۰ تا ۱۵ درصد بر میزان تولید خشکبار تاثیر گذاشته باشد.

  • جزئیات توافقات پولی بانکی ایران و روسیه

    جزئیات توافقات پولی بانکی ایران و روسیه

    رئیس کل بانک مرکزی ضمن اعلام جزئیات توافقات پولی و بانکی ایران و روسیه، گفت: با چین، هند و کشورهای دیگری هم پیمان‌ها و تفاهم‌نامه‌های پولی و بانکی را دنبال می‌کنیم.

  • پوتین در سفر به تهران اهداف تجاری را دنبال می‌کند؟

    پوتین در سفر به تهران اهداف تجاری را دنبال می‌کند؟

    پنجمین سفر رئیس جمهور روسیه به تهران انجام شد. سفری که گفته می‌شود به بهانه نشست سران روند آستانه به تهران صورت گرفته، اما به عقیده کارشناسان اهداف این سفر بیشتر سیاسی-نظامی است. آیا پوتین در این سفر اهداف تجاری و اقتصادی را هم دنبال می‌کند؟

  • آغاز مبادلات روبل از امروز

    آغاز مبادلات روبل از امروز

    بانک مرکزی اعلام کرد: عرضه ارز حاصل از صادرات با ۸۲درصد رشد از ابتدای امسال تاکنون به ۱۳.۵میلیارد دلار رسیده است. این به‌معنای افزایش جریان ورود ارز به کشور است که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد قیمت تعادلی با توجه به سیاست‌های جدید بانک مرکزی داشته باشد.

  • استفاده از پول جدید در معاملات ایران و روسیه

    استفاده از پول جدید در معاملات ایران و روسیه

    ایران و روسیه توافقاتی برای دلار زدایی داشته اند رویکردی که گفته می‌شود با اجرایی شدن آن و تحقق تسویه مبادلات تجاری با روبل و ریال بستر لازم برای کاهش تقاضا برای دلار ایجاد خواهد شد.

  • دلار تغییر نکرد

    دلار تغییر نکرد

    امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۹۰۵ تومان است.

  • دلار در روز عید چند؟

    دلار در روز عید چند؟

    امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۸۸۲ تومان است.

  • آیا روبل برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

    آیا روبل برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

    ایران و روسیه در تلاش جایگزینی روبل بجای دلار هستند. آیا این وعده جایگزینی، عملی می‌شود؟ آیا روبل برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

  • نرخ دلار در صرافی ملی

    نرخ دلار در صرافی ملی

    امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۸۸۲ تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =