ادعای جدید وزارت صمت برای قیمت خودرو

وزارت صمت روز گذشته اعلام کرد که قیمت خودرو کاهشی شده است و باید منتظر کاهش قیمت باشیم. آیا این ادعا صحت دارد؟ این کاهش قیمت موقت است؟

به گزارش صدای بورس،بازار خودرو در چند ماه گذشته با رکود سنگینی همراه بود. البته روند قیمتی نیز به صورت نوسانی طی می‌شد.

نوسانات قیمتی در بازار خودرو به علت عدم تعادل در میزان عرضه و تقاضا بود. فعالان بازار خودروی کشور می‌گویند عرضه خودرو به بازار توسط خودروسازان کم است و پاسخگوی تقاضای بازار نیست. در نتیجه نوسان قیمتی در آینده نیز ادامه‌دار است. البته ابهامات در تصمیمات مسئولان در رابطه با بحث واردات خودرو و همچنین، طولانی شدن مذاکرات وین، رکود بازار را تشدید می‌کند.

با این وجود که قیمت‌ها نوسانی و پیش‌بینی‌ها نیز حاکی از ادامه‌دار بودن این وضعیت بازار خودروی کشور بود، اما وزارت صمت ادعای جدیدی در رابطه با بازار خودرو و قیمت‌ها کرد.

روز گذشته، امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت ضمن تاکید براینکه هدف‌گذاری امسال ایجاد جریان پایدار تولید و ساماندهی عرضه و مدیریت التهاب بازار خودرو است، گفت: رصد قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم.(اقتصادنیوز)

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو گفت: در چند روز اخیر، قیمت برخی از خودروها در بازار به صورت کاهشی بود. اما این موضوع به صورت جزئی بود.او افزود: البته این کاهش طبیعی است. در یک بازه زمانی قیمت‌ها بالا رفت. اما پس از مدتی این افزایش قیمت متوقف شد. اکنون نیز قیمت‌ خودرو به نقطه فروش خود رسیده است و تا حدودی کاهشی شده است.


بیشتر بخوانید:مقصر تاخیر در اجرای آیین نامه واردات خودرو کیست؟


این کارشناس صنعت خودرو در ادامه توضیح داد: اما این کاهش خودرو پایدار نیست و بعد از مدتی تورم تاثیر خود را در بازار می‌گذارد و قیمت‌ها دوباره به سمت نوسانی شدن برمی‌گردد.سفر رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه و خبر سفر رئیس جمهور روسیه به تهران، قیمت دلار را ۳۵۰ تومان کاهش داد و دلار یک کانال عقب نشست.

به گزارش تجارت‌نیوز، زاوه در رابطه با تاثیر نرخ ارز بر قیمت خودرو گفت: نرخ دلار به صورت لحظه‌ای بر هیچ بازاری تاثر ندارد. البته باید توجه کرد که افزایش نرخ دلار موجب افزایش موج خرید در بازارها می‌شود. اما کاهش آن تاثیر مثبتی ندارد. اما موضوع قیمت خودرو به تورم پولی کشور ارتباط دارد و نه تورم ارزی.

کد خبر 455912

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بورس‌ دلالی های  بازار خودرو را حذف می کند

    بورس‌ دلالی های بازار خودرو را حذف می کند

    عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس، عرضه خودرو به شیوه جدید را موجب کاهش اختلاف قیمت کارخانه و بازار و نیز حذف دلالی و تعدیل قیمت‌ها عنوان کرد.

  • گشایش نماد جفت ارز "ریال-روبل" در بازار متشکل ارزی

    گشایش نماد جفت ارز "ریال-روبل" در بازار متشکل ارزی

    رئیس کل بانک مرکزی گفت: نماد جفت ارز "ریال-روبل" امروز رونمایی شد که علاوه بر ۵ هزار دانشجوی پزشکی ایرانی در روسیه، تجار نیز با نرخ توافقی در این بازار خرید و فروش ارز انجام دهند.

  • ارزانی خودرو واقعیت دارد؟

    ارزانی خودرو واقعیت دارد؟

    وزارت صمت روز گذشته اعلام کرد که قیمت خودرو کاهشی شده است و باید منتظر کاهش قیمت باشیم. آیا این ادعا صحت دارد؟ این کاهش قیمت موقت است؟

  • بازار خودرو در انتظار وعده دولت

    بازار خودرو در انتظار وعده دولت

    اگرچه مسئولان وزارت صمت وعده تعیین تکلیف آیین نامه واردات تا پایان خرداد و انجام واردات تا شهریور 1401 را وعده داده اند اما هنوز خبری از تصویب آیین نامه در هیات دولت نیست.

  • ثبت نام ۶ میلیون نفر در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

    ثبت نام ۶ میلیون نفر در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

    سخنگوی وزارت صمت از پایان ثبت‌نام متقاضیان خودرو در دوره دوم و ثبت ۶ میلیون تقاضا خبر داد.

  • قیمت خودروهای سایپا/جدول

    قیمت خودروهای سایپا/جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای سایپا امروز سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا

    امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا

    مشاور امور بین‌الملل و توافقنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا پس از تایید مقامات ۶ کشور تا سه ماه آینده به امضا خواهد رسید.

  • تاکید رئیسی بر مبارزه با مافیای واردات

    تاکید رئیسی بر مبارزه با مافیای واردات

    ابراهیم رئیسی در جمع کارکنان هپکو گفت: وارداتی که موجب ایجاد مشکل برای تولید داخل شود ممنوع است.

  • بررسی سودآوری صنعت خودرو و فرآورده های نفتی +جدول

    بررسی سودآوری صنعت خودرو و فرآورده های نفتی +جدول

    صنعت محصولات شیمیایی و فلزات اساسی که صادرات محور هستند به ترتیب با ۵۳ و ۵۲/۳ درصد رشد سود اسمی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل بیشترین رشد در سود آوری در بین صنایع را داشتند.

  • منجی بهاری بورس تابستان؟

    منجی بهاری بورس تابستان؟

    بورس تهران در روزهای گذشته شاهد ارائه گزارش‌های فصلی شرکت‌ها به سامانه کدال بود. در این روزها اگرچه عملکرد فصل بهار برای بسیاری از تحلیلگران رضایت‌بخش به نظر می‌رسید اما بی‌تفاوتی قیمت‌ها به این عملکرد خوب حکایت از چیز دیگری داشت، به طوری که همزمان با افت قیمت‌ها، ارزش معاملات سهام نیز هر روز کف جدیدی برای ۱۴۰۱می‌سازد.

  • شناسایی ۸ ریال زیان برای این خودرویی

    شناسایی ۸ ریال زیان برای این خودرویی

    گزارش صورت‌ های مالی میان دوره‌ای دوره۳ ماهه منتهی به ۱۴۰۱ خکرمان بررسی شد.

  • جزئیات توافقات پولی بانکی ایران و روسیه

    جزئیات توافقات پولی بانکی ایران و روسیه

    رئیس کل بانک مرکزی ضمن اعلام جزئیات توافقات پولی و بانکی ایران و روسیه، گفت: با چین، هند و کشورهای دیگری هم پیمان‌ها و تفاهم‌نامه‌های پولی و بانکی را دنبال می‌کنیم.

  • لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱

    روز یکشنبه شاخص کل با افت ۱۰ هزار و ۲۱۸ واحدی به ۱ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۳۲ واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با افت ۳ هزار و ۱۴۲ واحدی به ۴۰۲ هزار و ۴۳۴ واحد رسید. نمادهای «مدیکو»، «تاپیکو»، «فولاد»، «شبندر»، «شستا»، «پارس»، «شبریز» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. انتظار می‌رود که بورس امروز همچنان ارزش معاملات پایینی همراه با خروج پول داشته باشد اما از فشار عرضه‌ها کاسته شده و به رشد تقاضا منجر شود. از منظر تکنیکالی نیز شاخص کل بورس به حمایت ۱.۴۶ میلیون واحدی خود نزدیک است که می‌تواند بورس را به سمت اعداد مثبت هدایت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =